recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af ekstern GPS-antenne til Garmin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutning af ekstern GPS-antenne til Garmin

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Haarbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af ekstern GPS-antenne til Garmin
    Sendt: 01-September-2010 kl. 15:12
Da min bil har en såkaldt atermisk forrude, har jeg valgt at montere en ekstern GPS-antenne, hvilket giver en optimal modtagelse.

GPS-antennen er lavet til Tomtoms produkter, hvilke jeg efterhånden har haft en del af. Nu er jeg imidlertid interesseret i at købe en navigationsenhed fra Garmin.

Kan man tilslutte en eksterne GPS-antenne til Garmins produkter og i så fald hvilke modeller?

Og vil jeg kunne benytte den antenne, jeg allerede har fra Tomtom (http://www.tomtom.com/da_dk/products/accessories/antennas-receivers/external-antenna-for-go/)?

På forhånd tak,

Niels Haarbo
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 16:20
 
 Har lige været inde på Garmin hjemmeside og set på et udvalg af produkterne, der står ikke noget om mulighed for tilslutning af extern antenne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 17:07
Jeg har en Garmin nüvi 760, og den har tilslutning til extern GPS antenne. Om det stadig er tilfældet på de nyere modeller ved jeg ikke. Jeg tror antenne stikket er standard, så en TomTom antenne vil sikkert kunne bruges. Men prøv at spørge i www.garmin-user.dk forum. Det er der garmin brugerne hænger ud.

Redigeret af pfugl - 01-September-2010 kl. 17:09
Til top
Haarbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 18:38
Tak for svarene!

Det ser ud til, at I begge har ret.

Der kan tilsyneladende ikke tilsluttes ekstern GPS-antenne til de nyere modeller hos Garmin, men ifølge http://pdashoppen.dk/shop/ekstern-vandtaet-gps-777p.html og http://www.garmin.dk/node/463 (under fanebladet "Produkter") er følgende modeller udstyret med antennetilslutning:

Garmin Nüvi 300
Garmin Nüvi 310
Garmin Nüvi 360
Garmin Nüvi 370
Garmin Nüvi 600
Garmin Nüvi 610
Garmin Nüvi 650
Garmin Nüvi 660
Garmin Nüvi 670
Garmin Nüvi 710
Garmin Nüvi 760
Garmin Nüvi 770
Garmin Nüvi 860T
Garmin Nüvi 5000
Streetpilot

Gad godt vide, om Garmin har fundet "løsningen på modtagelse gennem atermiske forruder"?

Det har Tomtom nemlig ikke!

Jeg vil tage imod dit råd, pfugl, og kigge lidt på garmin-user.dk.

Mvh
Niels Haarbo
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu