recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af Medie Center til Plasma TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutning af Medie Center til Plasma TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ronin2300 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af Medie Center til Plasma TV
    Sendt: 04-Februar-2008 kl. 18:23
Jeg har et stykke tid haft mig et Medie Center. Det er en Acer Aspire iDer 510 med Windows Vista. Jeg har i lang tid haft den tilsluttet via HDMI til mit nyere LCD TV uden problemer.

Jeg har nu arvet et lidt ældre Philips 42" Plasma TV og forsøger nu at forbinde de to. Det har dog indtil videre været uden held. TV'et bliver ved med at afvise at vise noget. Jeg får load screen frem under opstart men så snart selve Windows åbnes kan den ikke vise mere. Problemet må jo være i den opløsning Medie Centeret prøver at sende til TV'et. Jeg har dog været alle tilgængelige opløsninger igennem uden held.

Hvad gør jeg?

Jeg har de to forbundet via VGA kabel da TV'et desværre ikke har en HDMI indgang.

TV'et er en model 42PF9945/12 hvis det hjælper noget
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 18:42
.....send 720x480....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

.....send 720x480....

Ville jeg skam også gerne men problemet er at den laveste opløsning som jeg kan vælge er 800x600.

Er der nogen måder hvor jeg kan tvinge den over i noget andet?

Redigeret af Ronin2300 - 04-Februar-2008 kl. 18:53
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2006
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 19:01
Til at starte med ville jeg opdatere drivere til grafikkortet. Herefter kan du se hvilke (nye) muligheder du får for opløsninger. 
/Christian

'I stick my neck out for nobody'
Til top
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-August-2007
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 19:03
og hvis du stadig ikke kan finde den opløsning, du gerne vil have, så prøv med programmet PowerStrip.

Redigeret af Tulipan - 04-Februar-2008 kl. 19:03
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

Til at starte med ville jeg opdatere drivere til grafikkortet. Herefter kan du se hvilke (nye) muligheder du får for opløsninger. 

Driverne er fuldt opdaterede

Oprindeligt skrevet af Tulipan Tulipan skrev:

og hvis du stadig ikke kan finde den opløsning, du gerne vil have, så prøv med programmet PowerStrip.

Det prøver jeg lige på. Vender tilbage hvis det ikke virker.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Tulipan Tulipan skrev:

Kunne man evt få en sikker guide til hvordan PowerStrip kan hjælpe mig? Jeg har smidt det ind nu men kan ikke helt gennemskue hvad jeg skal gøre. Hvis jeg vælger at redigere opløsningen så smider den mig jo bare over i windows standart muligheder og der ligger den opløsning jeg skal bruge jo ikke

Jeg er virkeligt ved at få grå hår af det her
Til top
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 20:52
Når du har installeret PowerStrip, så højreklik på ikonet, du finder i systembakken. Vælg "Display profiles" og "Configure...". For at lave din 'egen' opløsning klikker du på "Advanced timing options..." og derefter på knappen "Custom resolutions..." I venstre side under 'Predefined' kan du klikke på en ønsket opløsning og der efter klikke "Add new resolution". Hvis du ikke kan finde den opløsning, du gerne vil have, så kan du selv lave den i højre side af vinduet, hvorefter du klikker "Add new resolution". Nu skal du formentlig genstarte, men det finder du jo nok ud af. Det er i øvrigt ikke sikkert at dit grafikkort accepterer opløsningen. Husk at det hele foregår på eget ansvar, så husk lige at lave en backup af dit system .

Du kan læse noget om hvilke opløsninger, andre har haft held med på
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=309490
og
http://minhembio.com/forum/lofiversion/index.php/t125970.htm l

Det ligner, at den bedste opløsning, der virker, er 800x600 ved 56 Hz.
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 21:02
når du starter dit mediecenter op, lige efter maskinen har vist hvad du har af diske osv. altså helt i startenn af op bootningen trykker du på F8 tasten og vælger start op i VGA mode. mediecenetert vil nu kører i 640X480.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 23:43
Sådan... Nu fik jeg tingene op at køre med en 800x600 opløsning ved 56 hz. Billedet er dog en anelse grumset og passer ikke helt på skærmen. Umiddelbart er det dog det bedste jeg kan opnå som det ser ud nu.

HVis andre har gode forslag til at optimere det endnu mere hører jeg meget gerne fra jer. Mange tak for den hjælp jeg har fået indtil nu
Til top
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af Ronin2300 Ronin2300 skrev:

Sådan... Nu fik jeg tingene op at køre med en 800x600 opløsning ved 56 hz. Billedet er dog en anelse grumset og passer ikke helt på skærmen. Umiddelbart er det dog det bedste jeg kan opnå som det ser ud nu.

Er det til at se 'grumset', hvis man ser en dvd, eller er det kun til at få øje på når der er tekst på tv'et? Hvis du er heldig, er der en sync-funktion eller lignende i nogle pc-indstillinger på tv'et. Eventuelt kan man først komme til sådanne indstillinger når computeren er sat til.

Oprindeligt skrevet af Ronin2300 Ronin2300 skrev:

HVis andre har gode forslag til at optimere det endnu mere hører jeg meget gerne fra jer. Mange tak for den hjælp jeg har fået indtil nu

Nu kan jeg vist ikke komme på mere .
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu