recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af nyt TV til forstærker - ingen lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning af nyt TV til forstærker - ingen lyd

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Jeg brugte på et tidspunkt sådan en splitter her, som delte så jeg hev optisk ud til min forstærker og sendte billedet videre med hdmi til min projektor. Det fungerede fint.

Frank 


Og det er vel så den type til at sætte imellem DVD/BD afspiller og TV/projektor, og ikke på TV HDMI ARC, hvor den ikke vil virke.  Wink
Hvorfor ikke, den splitter hdmi signalet så man kan tage optisk ud. Er det ikke det som det skal ske?

Frank 
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Et lille tip:
Hvis du har brug for andet end gætterier til at hjælpe dig, så fortæl hvad det er for noget udstyr du har og hvordan du har forbundet det.

Da min glaskugle er gået i stykker kan jeg ikke bruge den til at se, hvilket tv du har købt, hvilken soundbar du har, hvilken forstærker du har og hvordan du har forbundet det. Derfor er det svært at hjælpe dig.




Klaus
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 09:06
Det er noteret. Kan du ikke lige sende din glaskugle til rep? LOL Jeg tror jeg har fundet en løsning, der er på vej med posten. Ellers skal jeg nok komme med en udførlig beskrivelse af setuppet :) Tak. 
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Jeg brugte på et tidspunkt sådan en splitter her, som delte så jeg hev optisk ud til min forstærker og sendte billedet videre med hdmi til min projektor. Det fungerede fint.

Frank 


Og det er vel så den type til at sætte imellem DVD/BD afspiller og TV/projektor, og ikke på TV HDMI ARC, hvor den ikke vil virke.  Wink
Hvorfor ikke, den splitter hdmi signalet så man kan tage optisk ud. Er det ikke det som det skal ske?

Frank 
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 09:12
Det var præcist dét jeg også tænkte, men det fungerer formentlig ikke, da HDMI som regel er et input på fjernsynet og ikke et output, som det ville skulle være for at sende lyden til forstærkeren. 

Der skal man bruge HDMI ARC på fjernsynet (som også bruges til at forbinde en soundbar). 
Man kan få en konverter, der minder meget om den på billedet, men som bruger HDMI ARC fra fjernsynet til at splitte op og ud på andre enheder, forstærkere, højttalere og headset. Ret mig endelig, hvis jeg er helt fra den. 

Jeg har bestilt denne i går aftes: https://www.24hshop.dk/lyd-billede/kabler-kontakter/optiske-ledninger/arc-konverterare-hdmi-arc-till-spdif-coaxial-l-r-192khz 

Her er det illustreret, selv for folk som mig, hvordan det virker LOL Håber at det lykkedes! Ellers hører I fra mig Thumbs Up 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 09:51
Det er et godt fund! Den har ovenikøbet indbygget DAC, så en ren analog forstærker også kan anvendes. Og den extracter hdmi arc signalet fra TV og sender ud af både optisk og coax sammen med analoge L og R phono. Og til en fed pris - det skal nok virke!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er et godt fund! Den har ovenikøbet indbygget DAC, så en ren analog forstærker også kan anvendes. Og den extracter hdmi arc signalet fra TV og sender ud af både optisk og coax sammen med analoge L og R phono. Og til en fed pris - det skal nok virke!
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 10:01
Det er jeg glad for at du siger Thumbs Up Jeg regner også med at det virker. Håber at jeg både kan trække optisk til soundbaren og coax til forstærkeren. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 10:05
Det tænker jeg helt sikkert du kan.

Lige en lille finte. Du bruger citér knappen, og så kan du svare i samme vindue på linjen under teksten.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det tænker jeg helt sikkert du kan.

Lige en lille finte. Du bruger citér knappen, og så kan du svare i samme vindue på linjen under teksten.

 

Fedt!

Ah, ok. Tak for info LOL 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

..
Hvorfor ikke, den splitter hdmi signalet så man kan tage optisk ud. Er det ikke det som det skal ske?

Frank 
Som skrevet tidligere er der himmelvid forskel på HDMI ARC signal fra TV, og HDMI lyd+billed signal fra DVD/BD/Media player, det er to vidt forskellige lyd signal former. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Søren.B Søren.B skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Lige en lille finte. Du bruger citér knappen, og så kan du svare i samme vindue på linjen under teksten.
 
Ah, ok. Tak for info LOL 
Lige en lille finte mere: Det er muligt at redigere i det citerede (også slette billeder), så kun det essentielle står tilbage; på den måde holdes tråden mere overskuelig, desuden er der ingen grund til at citere et indlæg, hvor svaret står lige under det citerede.

Jeg ville personligt bruge den halve time, det vel maks. kan tage for 2 personer, at pille TVet ned, og sætte det ordentligt op igen, så det i fremtiden er muligt at komme til bagsiden, da der nok skal komme et tidspunkt, hvor det igen er nødvendigt.
Når det er nede ville jeg tilføje en vinkel adapter til toslink, som der er blevet foreslået, så du kan benytte den optiske udgang TVet i forvejen er forsynet med...
 
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu