|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() Sendt: 20-Januar-2007 kl. 12:03 |
Jeg har i går brugt nogle timer på at installere og sætte MediaPortal op til min HTPC. Det har taget alt for lang tid fordi der er nogle ting der har drillet. Mit setup er bl.a. følgende: Grafikkort, Geforce 6200 med både VGA og DVI udgang. VGA er tilsluttet min PC skærm og DVI til mit Philips fladskærms TV.Klonmode er aktiveret og jeg får næsten, og kun næsten det samme billede på begge skærme, idet jeg har disse tre problemer:
Redigeret af fltk - 21-Januar-2007 kl. 09:51 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg vil anbefale at du ikke kører klon, men dual Kører du klon skal dine to skærme benytte lavest fællesnævner for at fungere Vælger du dual så kan du tilpasse den enelte skærm optimalt Nogle Media Centre kræver at skærmen de vises på skal være den primære skærm, så det må du checke Hvilken version af nVidia drivere? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Hej MCenterFreak Jeg har forsøgt med dual, men kan ikke få det til at virke. Det er som om indstillingerne selv hopper tilbage til enkelt skærm. M.h.t. primær skærm, har jeg ved at læse FAQ på Media Portals hjemmeside fundet ud af, at Media Portal kun virker optimalt på mit TV, hvis dette er den primære skærm. Driverversion er ifølge enhedshåndtering version 8.4.2.1, dateret 9. marts 2006. Det skulle være den nyeste til mit grafikkort. Jeg vil meget gerne have en vejledning i, hvordan jeg stiller grafikkortet til dual-mode. På forhånd tak. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
1. Hente nyeste driver hos nVidia 2. installer 3. Nu skule du gerne kunne se det hele på din PC skærm vi VGA. 4. vælg Kontrolpanel>nVidia kontrolpanel 5. Nu er det efter hukkomelsen hos mig, idet nVidia kontrolpanelet ændrer sig efter hvor langt du er kommet. men nu skal du vælge rediger skærmkonfiguration 5. Vælg Dual view og din VGA skærm som primær (VIGTIGT!) 6. Nu skal du finde den rigtige opløsning til dit TV. Hvis den kan 1920 * 1080p er det det optimale, konsulter din manual til TVet. Det er vigtigt at ramme den fysiske opløsning TVet har (mit gamle Philips er f.eks. 848 * 480). Du må ikke gå videre før du har dispaly på begge skærme 7. Hvis du har billede på begge skærme så tester du nu dit medie center program. Træk ikonet over på din TV skærm før du starter. Hvis det alligevel starter på din VGA skær så minimer og flyt det til TVet 8. Når alt fungerer (forhåbentligt!) så skal du højreklikke på skrivebordet, vælge egenskaber>Indstillinger 9. Nu klikker du på den skærm der er dit TV og sætter flueben i primær skærm. Du kan også her vælge hvor dine skærme fysisk befinder sig i forhold til hinanden ved at trække skærmene til venstre eller højre Det vigtige i øvelsen her er at begge skærme skal være velfungerende før man skifter primær skærm, ellers risikerer man at have en primær skærm man ikke kan se! Nogen har nok en anden mening om hvorledes skærmopløsningen skal være på dit TV, men det kan du jo eksperimentere med. Skal lige sig at jeg selv har fået det bedste udbytte med DVI på min PC skærm og VGA på mit TV (Mit TV har ikke DVI, ellers var det nok det bedste at bruge). Har også haft TVet på Component indgangen med 1080i som opløsning, så var det fint ved TV visning, men som PC umuligt at se hvad der var på skærmen
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen. Inden du sendte dit sidste svar havde jeg fået dualview aktiveret. Det gav én forbedring, nemlig at afspilning af AVI filer vises straks på TV skærmen. Hvad værre var, at nu vises cursoren OG skrivebordet ALDRIG på TV skærmen. Nu har jeg så forsøgt at følge din vejledning, men jeg må indrømme, at jeg står af ved punkt 7. Hvad er det for et ikon jeg skal trække over på TV skærmen og hvordan gør jeg det? Jeg kan ikke følge begge skærme samtidig, da de er placeret i 2 forskellige rum. Jeg har også igen leget med at indstille TV til primær skærm. Det er ikke lykkedes, da der kommer en meddelelse om at frekvensen er "out of range" altså uden for rækkevidde og jeg skal indstille til 1280 x 1024, 60 hz. Det står PC skærmen allerede til. TVet kan vise 1920 x 1080. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
![]() |
Punkt 7: Det er det ikon du bruger til at starte dit TV program f.eks MediaPortal eller DVBViewer. Ved ikke havd du bruger Din cursor skulle meget gerne komme over på den anden skærm ved at flytte den helt til højre eller venstre, alt efter hvad du valgte i punkt 8 |
|
![]() |
|
![]() |
Det er Media Portal jeg bruger, men hvad mener du med at trække ikonet over på TV skærmen. Hvor gør jeg det, og hvordan får jeg skrivebordet vist på begge skærme (det fungerede jo fint i klon-mode). Har i mellemtiden fået aktiveret TV som primær skærm i dual-mode, men det gav det omvendte problem, altså nu ingen cursor og skrivebord på PC skærmen. Godt jeg har min RF remote, så jeg kunne gå tilbage via TV skærmen. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
![]() |
Du skal nok vente med at sætte dit TV som primær skærm til du har det til at virke. Kan du ikke flytte musepilen til TV skærmen ved at flytte den helt til højre (eller venstre)? Det er ikke vigtigt at flytte Media Portal ikonet, det var bare for at den skulle starte op på TVskærmen Når man er i dualview har du rent faktisk skrivebordet på TVet også men det er uden den baggrund du havde på din PC skærm Det er sådan set også uden betydning da TVet vel kun skal bruges til MediaPortal |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, men problemet er jo, at når TV er primær skærm mangler jeg cursor og skrivebord på PC skærmen og omvendt når PC skærmen er primær. Det jeg ønsker er, at begge skærme skal vise det samme. Det gør de i klon-mode med de tre begrænsninger jeg nævnte i mit første indlæg. Det med at trække cursoren fra den ene til den anden skærm er vist ikke dual-mode, men en funktion hvor man deler skrivebordet over to skærme, som er placeret enten ved siden af eller oven over hinanden, og det er jo ikke det jeg har brug for. Jeg ønsker samme billede og funktioner på begge skærme. Jeg kan dog leve med, at Media Portal eventuelt ikke virker optimalt på PC skærmen. Flemming Redigeret af fltk - 21-Januar-2007 kl. 14:24 |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
![]() |
Så kan du kun bruge Klon mode, og det betyder at du får samme skærmopløsning på begge skærme og dermed måske en dårlig opløsning på TVet, men der kan jeg ikke hjælpe dig. Jeg har aldrig brugt Klon mode da jeg har PCen placeret lige ved TVet og bruger PC skærmen som en slags kontrolpanel
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |