|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Reza_3113 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
|
Ok så skifter jeg til en almindelig netværks kabel.
Og jeg ved ikke om den støtter DLNA. hvordan kan jeg finde ud af det? Det er en Seagate NAS 440 Black Armor. |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
OK. Så er vi da sikre på, at der ikke er en fungerende dns-opsætning...
Men er du sikker på, at dns-fejlen har noget at gøre med dit mediaserver-problem? Kommer dns-fejlen, når du søger efter mediaservere?
Jeg kan ikke lige se, hvorfor en fungerende dns-opsætning skulle være en forudsætning for at snakke med en mediaserver på lokalnettet. De fleste PS3-brugere bruger jo alligevel deres udbyderes dns-servere, som (heldigvis) ikke kender noget til maskinerne på brugernes lokalnet.
|
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Og du bliver sur, hvis vi henviser til Google?
En søgning på "DLNA Seagate NAS 440 Black Armor" ville ellers give svaret i allerførste link:
Den har indbygget DLNA-server.
Men om den er slået til fra fabrikken, skal jeg ikke kunne svare på.
|
||
![]() |
||
Reza_3113 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
|
Jamen der er jo ikke bruge for DNS når man tilslutter NAS og PS3 direkte til hinanden, men jeg har fundet noget på min NAS der hedder DMS. man kan enable den men jeg får ikke love til det og får denne fejl meddelse.
![]() Du kan se det i billedet http://img146.yfrog.com/img146/1815/dmsnas.jpg. Jeg tror det er det jeg mangler at enable for at PS3 kunne se genkende min NAS som Media Server. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det var jo sådan set det, jeg skrev. Det var dig selv, der gjorde DNS-fejlen til en del af problemet.
Har du så kontrolleret, om de tre biblioteker findes på de placeringer, som angives i fejlmeddelelsen?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg kan ikke finde dem nogen steder, men kan man ikke selv lave dem manualt?
Hvor skal jeg placeringere dem? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror at jeg er kommet til at slette public share da jeg købte min NAS. Er det mulgit at man kan lave den igen?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu har jeg enablet DNLR og fik min public folder tilbage.
Men når jeg slår DHCP fra og indtaster fast IP-adresse, kan ikke gå videre uden at taste DNS i PS3. Der er behøv for Default Gateway og DNS. Hvad kan man brug for dem? Skal de bare ikke være IP-adressen til NAS? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Mission Completed! 50TB NAS er online på PS3 :D
Tak for jeres hjælp ;-) |
||
![]() |
||
Sixon ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-December-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() |
|
50TB?
Så vidt jeg ved er der 4 x 1.5 TB og da den køre raid 5, giver det 4.5TB ialt. :) Men stadig rigeligt med plads! :D Og tillykke med det! ;) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jamen jeg har 5 Black Armor med 4*2TB seagate disk i hver og 10TB disk til mine servere og PC.
Jeg er kapacitet freak... hehe... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu har jeg et nyt problem!
Efter jeg fik PS3 at genkende en af mine NAS som Media Server, jeg kan se alle mappe som jeg har delt på netværket, men ikke filerne. Men når jeg laver en ny mappe og kopierer fil i den, kan jeg sagtens se filen. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |