recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af Sagem 60 Dekoder til MMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutning af Sagem 60 Dekoder til MMC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
srathje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2006
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af Sagem 60 Dekoder til MMC
    Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 16:30

Hej

Jeg har nu fået anskaffet mig en kabeldekoder efter pres fra min datter så hun kan se Disney Channel :-) Problemet er hvordan kobler jeg den til mit mediacenter ? På boksen er der antenne indgang antenne udgang scard indgang og scard udgang. Problemet er at Boksen ikke er udstyret med en RF modulator, de´rfor kan jeg ikke bare sætte den imellem mediacenter og antennen. Jeg har nu koblet boksen til scard stikke på TVét men jeg ville jo gerne kunne optage programmer sendt fra boksen på mit media center. Jeg kører med et Hauppauge WinTV-PVR-500 kort i min PC samt et Geforce grafikkort. Håber der er nogle som har en løsning

Hilsen

Søren

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 16:43

Du har vel en S-Video indgang på dit TV kort.? Scart 2 på 60 har S-Video Out.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
srathje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 13:16

Jeg har nu tilkoblet den via s´video, men når jeg skal tilføje den i Mediacenter, sprøger den efter 2 sat bokse, men jeg har altså kun 1 det andet signal skal den bare modtage fra antennen. Hvordan går jeg ind og tilføjer dekoderen så den ligger på en kanal i mediacenteret ??

Hilsen

Søren

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 13:24

Et eller andet sted må der vel være noget om externe enheder, da en STB jo ikke er på en TV kanal.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-November-2005
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Et eller andet sted må der vel være noget om externe enheder, da en STB jo ikke er på en TV kanal.

ja, man kan jo vælge at mediecenter optager via "extern kilde" Det medfører så bare at den "automatik" der knytter sig til en tv-optagelse med beskrivelse, billed v.optagelsen etc. forsvinder. Optagelserne bliver, som jeg husker det, gemt i et "videobibliotek" som avi filer el. lgn.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 15:51

Det må da være det vigtigste at man kan optage fra den.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 05:38
Søren

Kan jeg spørge hvilket kabel du bruger fra din selector box til s-video ind på dit tv kort?

Og endelig skal man vel ikke være helt afvisende over for at bruge et helt andet program for optagelse end lige mediacenter? Et der giver mere kontrol. God, bedre og bedst er sådan lidt amatør. 

Et program hvor man kan vælge flere forskelige måder at gemme på, eller vælge bitrate, color, lys og kontrast, er da også ok. Wintv2000 til hauppauge kortet virker jo bare på den måde og man har nogle gode brugbare optagelser, nemme at forprogrammere. Men ok, det er jo ikke media center.

Ken

Redigeret af Ken_T - 26-Oktober-2006 kl. 05:50
Til top
srathje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 14:17
Jeg har nu fået boksen tilsluttet, men jeg kan ikke finde det sted hvor man får mediacenteret til at optage fra externe enhed ( Svideo). Det optimale ville jo være at man kunne ligge Svideo kanelen ind som evt. en kanal 30, således at kanal 1 - 29 er fra antenne indgangen og kanal 30 er fra Svideo
Til top
srathje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 16:33

Er der virkelig ikke nogen som har løst ovenstående problem ??

Hilsen

Søren

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 19:28

Jeg har desværre slet ikke forsøgt, så jeg ved det ikke. Men når jeg får mit tvkort tilbage i morgen, så skal jeg se om jeg evt. kan finde det.

Til top
srathje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 19:33
Det ville være supert. Jeg har nu koblet dekoderen til Scardstikket på TVéy men det ville være lækkert om det hele går ind over MMC.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu