|
Tilslutning af soundbar? HK på Pana.. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
René M ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Vejle, DK Status: Offline Point: 248 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Marts-2013 kl. 14:57 |
Hej alle..
Jeg har fundet en soundbar jeg er interesseret i og har et par spørgsmål vedr tilslutning. Har aldrig haft en soundbar, så min viden er stærkt begrænset. Mit tv er et ældre Panasonic S20. Soundbaren er en Harman Kardon SB15. Den har audio in og coax. Min primere interesse skyldes soundbaren kan programmeres til tv´ets fjbtj. Hvis man tilslutter via audio in/out, "slukker" tv´ets højttalere automatisk? Jeg har jo også en blu-ray afspiller. Har forstillet mig at den sluttes til tv via hdmi. Men audio in/out er jo analog og vil derfor ikke have digital lyd. Det er jo lidt nitten. Men hvad hvis jeg også tilslutter blu-ray´en med coax til soundbaren, kan den magte det også? "Overruler" coax den analoge tilslutning? Håber det giver mening.
|
|
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E Panasonic SC-HTB520 Panasonic DMR-BCT730EG 500GB Panasonic DMP-BD35 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40575 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
RCA Audio Out er et Line udtag. Derfor har det ingen betydning hvor meget Output der er på de Interne højttalere, så lyd til Soundbaren kan tages derfra.
If you connect your TV or another component to the soundbar’s Source 1 connection, you can connect a different component to the Source 2 connection. Derved kan det så konkluderes, at der kan skiftes mellem dem alt efter om du vil have lyd fra den ene eller den anden tilsluttede enhed. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
René M ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Vejle, DK Status: Offline Point: 248 |
Fint med tilslutningerne..
Bare lige for at skære det ud i pap: tv´ets interne højttaler "slår" fra når der bruges audio out, ikke? |
|
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E Panasonic SC-HTB520 Panasonic DMR-BCT730EG 500GB Panasonic DMP-BD35 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40575 |
Det har som skrevet ingen betydning for højttalerne, de vil kunne bruges ganske som de plejer. Så man kan uden nogen ændringer vælge at bruge dem eller lyd fra extern enhed. Vælges extern enhed, så skruer man ganske enkelt bare ned for de interne højttalere.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
Nej Klaus |
|
![]() |
|
hmm..
Jeg kan ikke umiddelbar vælge extern lyd på mit tv. Hvad kan man så gøre, hvis der er noget at gøre? Luften fiser lidt ud af ballonen, hvis både tv og soundbar spiller lyd..
|
|
Panasonic TX-P55VT50E
|
![]() |
|
Du kan ikke vælge noget, skal de interne ikke bruges, og det skal de jo ikke til Soundbar, så som skrevet skrues der ned for de interne. Der er stadig lyd i RCA Out, da det som også tidligere skrevet er et LINE OUT.
|
|
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Prøv lige at trykke på VieraLink på din Pana remote.
|
|
![]() |
|
Skal jeg selv skrue ned for tv´ets lyd? hvis ja, giver det da problemer, fordi netop soundbaren lærer tv´ets signaler.
Beklager..men jeg er nok noget tungnem ifht soundbar
![]() |
|
Panasonic TX-P55VT50E
|
![]() |
|
Ja, det er den eneste måde hvormed du ikke får lyd fra de interne højttalere. De kan ikke afbrydes på anden vis, da der ikke er en HDMI forbindelse. Der er vist heller ikke ARC på TVet, så det kan ikke bruges alligevel.
Du må så bruge en anden Remote til at betjene Soundbaren. F.eks den der må høre til den.
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
Så flår an bagpanelet af sit tv og piller ledningerne til de interne højttalere fra.....
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |