recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af soundbar? HK på Pana..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning af soundbar? HK på Pana..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
René M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Vejle, DK
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af soundbar? HK på Pana..
    Sendt: 14-Marts-2013 kl. 14:57
Hej alle..

Jeg har fundet en soundbar jeg er interesseret i og har et par spørgsmål vedr tilslutning. Har aldrig haft en soundbar, så min viden er stærkt begrænset.

Mit tv er et ældre Panasonic S20. Soundbaren er en Harman Kardon SB15. Den har audio in og coax.
Min primere interesse skyldes soundbaren kan programmeres til tv´ets fjbtj.

Hvis man tilslutter via audio in/out, "slukker" tv´ets højttalere automatisk?

Jeg har jo også en blu-ray afspiller. Har forstillet mig at den sluttes til tv via hdmi. Men audio in/out er jo analog og vil derfor ikke have digital lyd. Det er jo lidt nitten. Men hvad hvis jeg også tilslutter blu-ray´en med coax til soundbaren, kan den magte det også? "Overruler" coax den analoge tilslutning?

Håber det giver mening.
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40575
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 15:50

RCA Audio Out er et Line udtag. Derfor har det ingen betydning hvor meget Output der er på de Interne højttalere, så lyd til Soundbaren kan tages derfra.

Angående tilslutningerne, så står der følgende i manualen:

If you connect your TV or another component to the soundbar’s Source 1

connection, you can connect a different component to the Source 2 connection.

Derved kan det så konkluderes, at der kan skiftes mellem dem alt efter om du vil have lyd fra den ene eller den anden tilsluttede enhed.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
René M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 16:10
Fint med tilslutningerne..

Bare lige for at skære det ud i pap: tv´ets interne højttaler "slår" fra når der bruges audio out, ikke? 
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMP-BD35

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 16:16

Det har som skrevet ingen betydning for højttalerne, de vil kunne bruges ganske som de plejer. Så man kan uden nogen ændringer vælge at bruge dem eller lyd fra extern enhed. Vælges extern enhed, så skruer man ganske enkelt bare ned for de interne højttalere.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19863
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af René M René M skrev:

Hvis man tilslutter via audio in/out, "slukker" tv´ets højttalere automatisk?

Nej

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
René M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 18:30
hmm.. 
Jeg kan ikke umiddelbar vælge extern lyd på mit tv. Hvad kan man så gøre, hvis der er noget at gøre?

Luften fiser lidt ud af ballonen, hvis både tv og soundbar spiller lyd..
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMP-BD35

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 18:35

Du kan ikke vælge noget, skal de interne ikke bruges, og det skal de jo ikke til Soundbar, så som skrevet skrues der ned for de interne. Der er stadig lyd i RCA Out, da det som også tidligere skrevet er et LINE OUT.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 18:42
Prøv lige at trykke på VieraLink på din Pana remote.
Til top
René M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du kan ikke vælge noget, skal de interne ikke bruges, og det skal de jo ikke til Soundbar, så som skrevet skrues der ned for de interne. Der er stadig lyd i RCA Out, da det som også tidligere skrevet er et LINE OUT.

Skal jeg selv skrue ned for tv´ets lyd? hvis ja, giver det da problemer, fordi netop soundbaren lærer tv´ets signaler.
Beklager..men jeg er nok noget tungnem ifht soundbar Embarrassed
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMP-BD35

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 10:24

Ja, det er den eneste måde hvormed du ikke får lyd fra de interne højttalere. De kan ikke afbrydes på anden vis, da der ikke er en HDMI forbindelse. Der er vist heller ikke ARC på TVet, så det kan ikke bruges alligevel.
Du må så bruge en anden Remote til at betjene Soundbaren. F.eks den der må høre til den.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19863
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 10:52
Så flår an bagpanelet af sit tv og piller ledningerne til de interne højttalere fra.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu