recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af sub til forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutning af sub til forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicklas_Kingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af sub til forstærker
    Sendt: 14-Marts-2007 kl. 17:23

Hej.

Jeg har købt et passivt Amitech surround sound højtalere ( http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/hifi2/DVD/hoejttal ere.asp ) og jeg har en JVC RX-6042S ( http://www.jvc.com/product.jsp?modelId=MODL027170&pathId =5&page=1&archive=true ). JVC'en er der kun 5 indgange til højtalere, surround, front og center speakers, så subben mangler en plads. Bag på JVC'en er der en phono indgang hvor der står subwoofer på, men udgangen på subben er den samme udgang som de andre højtalere har. Så er der et kabel der er phono i den ene ende, og det der med bart kobber i den anden ende? Forresten er min dvd afspiller en Thomson DTH-8551E, hvilken måde ville give bedst lyd, med hensyn til forbindelsen mellem dvd og forstærker?

Det er lidt svært at beskrive så håber i forstår det. På forhånd tak.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 17:43
Den sub "indgang" du ser, er en sub udgang, beregnet for en selvstændig activ sub. Den forbindes via et phono kabel (RCA)

Skal lige kigge nærmere på det hele  jeg kan se at der er en sub til dit højtalersystem, men kan ikke rigtig se om det er passivt, vender lige tilbage

Sorry, kan ikke se om der er tale om en activ sub, men det kan du måske selv se? Tror faktisk der blot er tale om et sæt passive højtalere, der kræver forstærker. Dvs. at du skal have en forstærker, der har selvstændig subwoofer forstærker, men sådan er din forstærker ikke bygget.

Din forstærker er lavet til en aktiv sub tilsluttet via Phonokabel. Det vil sige en subwoofer med indbygget forstærker.

Du er nok i den situation at din sub er den der giver bas i dit højtalersystem og du kan nok ikke forvente god lyd hvis den ikke spiller. Det ser ikke ud til at passe sammen det du har, vel?

Men det er lidt svært at se noget endeligt om dine højtalere, da de oplysninger der er tilgængelge er ret små. Så måske... ?

Siden du ikke er kommet så langt ville jeg overveje en samtale med en sælger der hvor du har købt dine højtalere. Måske kan du bytte til noget andet der virker hos dig med din forstærker


 









Redigeret af Ken_T - 14-Marts-2007 kl. 18:03
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 17:53
Hvis du ikke har RCA indgang på din sub, så er den passiv og kan dermed ikke bruges med tilslutning fra din receiver.
Til top
Nicklas_Kingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 18:39
Okay, tak. Jeg finder en anden forstærker så, med de rigtigte indgange.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 18:50

Er det ikke et højttalersæt hvor alle skal sættes til subben eller hvordan?

Istedet for, at skifte forstærkeren ville jeg nok skifte højttalerne istedet...

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 20:02
Nå, ok, jeg har set at højtalerne kan fås for ca 800, det er da ok. Men faktisk hører de til en forstærker der også sælges af amitec og den har sikkert forstærker for sub. Det er nok ikke let at skaffe en forstærker med selvstændig aktiv sub udgang.

Men din sub kan godt trækkes af en selvstændig forstærker der så blot skal have tilført et linie signal fra din sub udgang på din hovedforstærker. forstærker. Det er jo lidt bøvlet at skulle tænde 2 forstærkere, til gengæld får du jo også mere effekt, da din hovedforstærker ikke skal trække bassen. 

Det behøver jo ikke at være dyrt med en sådan ekstra forstærker der måske kunne skjules bag din sub? En almindelig stereo forstærker af en eller anden slags kan sagtes gøre det ud for forstærker til din sub. Stiller du volume een gang så er den der når du tænder.  (Køb en brugt i den blå avis, ikke for lille)

Det viker med det samme, spørgsmålet er blot om du syntes det er noget du kan bruge. Men det kan måske redde situationen.

Ken_T
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu