|
Tilslutning af sub til stereo amp |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lars_M ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2011 Sted: København, DK Status: Offline Point: 179 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Marts-2013 kl. 13:20 |
Hej,
Jeg har fået en xtz sub hjem, hurra for det - men jeg skal have den sat midlertidigt til en stereo forstærker. Umiddelbart kan jeg se at subben har to højttaler indgange, og to linie indgange.. Forstærkeren har ingen sub-udgang, men to l/r udgange (markeret pre-amp) .. kan jeg bruge dem til sub'ens linieindgang? Alternativet er vel at bruge højttaler indgangene på subben, men a) så skal jeg have købt en masse højttaler kabel b) det bliver noget rod c) er ikke helt sikker på hvordan det skal sættes sammen. Håber I har nogle indspark til hvordan jeg kan få liv i den sub. Mvh, Lars
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
du kan godt sætte den til pre-out , hvis der er et low pass filter i suben. Det ville jeg gøre |
|
![]() |
|
Lars_M ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2011 Sted: København, DK Status: Offline Point: 179 |
Hmm, synes ikke umiddelbart det giver noget lyd. Nogle indspark?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19863 |
Tænder subben?
Hvilken forstærker er det? Hvilken sub er det? Klaus |
|
![]() |
|
Det er bare mig der har dummet mig - jeg skulle bare skrue noget højere op for crossover og volume. Tak for hjælpen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |