|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
peter2100dane ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 18:52 |
|
Hej Alle
Håber I kan hjælpe en teknisk udfordret newbie. Jeg har ikke kunne finde svar på mit spørgsmål i andre tråde, hvorfor jeg har dristet mig til at lave et nyt emne... Jeg har købt en Samsung HD-optager hos Yousee for et par uger siden - og købt et optisk kabel, som jeg overvejer at returnere til Elgiganten (argh..). Jeg har desuden HDMI-kabler. Jeg ønsker at sætte Samsungen til mit TV (Panasonic PX71) og mit surround-anlæg Onkyo 805. Desuden har jeg en DVD-afspiller tilsluttet til Onkyo-surroundanlægget. Jeg har trukket HDMI-kabel fra Selector til Surroundforstærkeren, HDMI fra DVD til Surroundforstærker og HDMI fra Surroundforstærker til TV. Det har givet mig tre problemer: 1) Surroundanlægget skal altid være tændt når jeg ser tv - og jeg skal skrue op og ned for lyden via fjernbetjeningen til surroundanlægget. Kan jeg på nogen måde undgå disse ting? 2) Der er ind imellem problemer med at lyden ikke helt passer til billedet (er i sync). Kan jeg ændre op dette på nogen måde? 3) Hvad er det lige, jeg skal bruge det optiske kabel til? Håber I kan hjælpe, Gutter! |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Der er jo ingen grund til, at bruge anlæget når du skal se TV, HDMI direkte fra boxen til TVet, og Toslink mellem box og Reciver, så jo du fik brug for det. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
peter2100dane ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
|
Hej Niels
Tak for det meget prompte svar...:) Jeg antager Toslink er det samme som optisk kabel og går straks i sving. Håber, det også kan kurrere mit out-of-sync problem. |
||
![]() |
||
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
|
Selvfølgelig skal du lade det hele gå gennem recieveren med HDMI. Du får da en meget bedre lyd gennem recieveren ved film m.m. selvom det "kun" er pro logic. Det er da det rene spild at lade den være slukket når der skal ses tv, når man nu har ofret en masse penge på den. Det er bare min mening. Og, nej du har ikke noget at bruge det optiske kabel til. Hilsen Ole |
||
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
Jeg er heller ikke god til alt det tekniske, men jeg har et enkelt spørgsmål. Som jeg læser din opsætning er der HDMI fra Samsung til din forstærker og HDMI fra din forstærker. Hvis du bruger TV'et tuner, hvad så med lyden? |
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
cambridge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
|
Nu kender jeg ikke den nye HD Samsung HD optager fra Yousee, jeg har Samsung HD boksen, men jeg har forbundet min boks til min surroundreciever med HDMI, min DVD HD optager med HDMI til surroundreciever -- HDMI til TV fra surroundreciever- Toslink (optisk) fra HD boks til surroundreciever, og kan sagtens se TV uden om reciever hvis det er det jeg vil og med fin lyd. Mener at der kun er 5.1 lyd digital Dolby via Toslink og ikke HDMI, som kun er Stereo , sådan er det i hvert fald med HD boksen.... |
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
Prøv lige at se her. Du skal et stykke ned, før forklaringen kommer. Redigeret af joern.loenborg - 12-Oktober-2008 kl. 23:33 |
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
cambridge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
|
Ja, ok der er en del forvirring omkring HDMI, men jeg mener altså der er en grund til at der sidder en optisk udgang på Samsung Boksen - eller HDD boksen....Har selv en DVD HDD optager der har HDMI, og må altså tilstå at lyden i DVD film er meget bedre med f.eks coaxial....Når jeg bruger lyden via HDMI er der ikke den samme dybde i lyden, så jeg foretrækker optisk og/eller coaxial..... |
||
![]() |
||
Per Boye ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
|
Jeg har også problemer med at lyden og billedet ikke passer sammen, jeg har forbundet boxen til min NAD T760 surround receiver, med det optiske kabel. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |