recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tilslutning, optisk kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettilslutning, optisk kabel?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
peter2100dane Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: tilslutning, optisk kabel?
    Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 18:52
Hej Alle

Håber I kan hjælpe en teknisk udfordret newbie. Jeg har ikke kunne finde svar på mit spørgsmål i andre tråde, hvorfor jeg har dristet mig til at lave et nyt emne...

Jeg har købt en Samsung HD-optager hos Yousee for et par uger siden - og købt et optisk kabel, som jeg overvejer at returnere til Elgiganten (argh..). Jeg har desuden HDMI-kabler.

Jeg ønsker at sætte Samsungen til mit TV (Panasonic PX71) og mit surround-anlæg Onkyo 805. Desuden har jeg en DVD-afspiller tilsluttet til Onkyo-surroundanlægget.

Jeg har trukket HDMI-kabel fra Selector til Surroundforstærkeren, HDMI fra DVD til Surroundforstærker og HDMI fra Surroundforstærker til TV. Det har givet mig tre problemer:

1) Surroundanlægget skal altid være tændt når jeg ser tv - og jeg skal skrue op og ned for lyden via fjernbetjeningen til surroundanlægget. Kan jeg på nogen måde undgå disse ting?

2) Der er ind imellem problemer med at lyden ikke helt passer til billedet (er i sync). Kan jeg ændre op dette på nogen måde?

3) Hvad er det lige, jeg skal bruge det optiske kabel til?

Håber I kan hjælpe, Gutter!

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 18:57

Der er jo ingen grund til, at bruge anlæget når du skal se TV, HDMI direkte fra boxen til TVet, og Toslink mellem box og Reciver, så jo du fik brug for det.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
peter2100dane Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 19:09
Hej Niels

Tak for det meget prompte svar...:) Jeg antager Toslink er det samme som optisk kabel og går straks i sving. Håber, det også kan kurrere mit out-of-sync problem.

Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af peter2100dane peter2100dane skrev:

Hej Alle

Håber I kan hjælpe en teknisk udfordret newbie. Jeg har ikke kunne finde svar på mit spørgsmål i andre tråde, hvorfor jeg har dristet mig til at lave et nyt emne...

Jeg har købt en Samsung HD-optager hos Yousee for et par uger siden - og købt et optisk kabel, som jeg overvejer at returnere til Elgiganten (argh..). Jeg har desuden HDMI-kabler.

Jeg ønsker at sætte Samsungen til mit TV (Panasonic PX71) og mit surround-anlæg Onkyo 805. Desuden har jeg en DVD-afspiller tilsluttet til Onkyo-surroundanlægget.

Jeg har trukket HDMI-kabel fra Selector til Surroundforstærkeren, HDMI fra DVD til Surroundforstærker og HDMI fra Surroundforstærker til TV. Det har givet mig tre problemer:

1) Surroundanlægget skal altid være tændt når jeg ser tv - og jeg skal skrue op og ned for lyden via fjernbetjeningen til surroundanlægget. Kan jeg på nogen måde undgå disse ting?

2) Der er ind imellem problemer med at lyden ikke helt passer til billedet (er i sync). Kan jeg ændre op dette på nogen måde?

Selvfølgelig skal du lade det hele gå gennem recieveren med HDMI. Du får da en meget bedre lyd gennem recieveren ved film m.m. selvom det "kun" er pro logic.
Det er da det rene spild at lade den være slukket når der skal ses tv, når man nu har ofret en masse penge på den.
Det er bare min mening.
Og, nej du har ikke noget at bruge det optiske kabel til.

Hilsen Ole
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 21:38

Hej Alle

Jeg er heller ikke god til alt det tekniske, men jeg har et enkelt spørgsmål. Som jeg læser din opsætning er der HDMI fra Samsung til din forstærker og HDMI fra din forstærker. Hvis du bruger TV'et tuner, hvad så med lyden?
Du kan evt. anskaffe en Logitech Harmony fjernbetjening, så har du én fjernbetjening til det hele.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
cambridge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2008
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 23:18

Nu kender jeg ikke den nye HD Samsung HD optager fra Yousee, jeg har Samsung HD boksen, men jeg har forbundet min boks til min surroundreciever med HDMI, min DVD HD optager med HDMI til surroundreciever  -- HDMI til TV fra surroundreciever- Toslink (optisk) fra HD boks til surroundreciever, og kan sagtens se TV uden om reciever hvis det er det jeg vil og med fin lyd.

Mener at der kun er 5.1 lyd digital Dolby via Toslink og ikke HDMI, som kun er Stereo , sådan er det i hvert fald  med HD boksen.... 

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af cambridge cambridge skrev:

Mener at der kun er 5.1 lyd digital Dolby via Toslink og ikke HDMI, som kun er Stereo , sådan er det i hvert fald  med HD boksen.... 

Prøv lige at se her. Du skal et stykke ned, før forklaringen kommer.

Redigeret af joern.loenborg - 12-Oktober-2008 kl. 23:33
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
cambridge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2008
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af cambridge cambridge skrev:

Prøv lige at se her. Du skal et stykke ned, før forklaringen kommer.

Ja, ok der er en del forvirring omkring HDMI, men jeg mener altså der er en grund til at der sidder en optisk udgang på Samsung Boksen - eller HDD boksen....Har selv en DVD HDD optager der har HDMI, og må altså tilstå at lyden i DVD film er meget bedre med f.eks coaxial....Når jeg bruger lyden via HDMI er der ikke den samme dybde i lyden, så jeg foretrækker optisk og/eller coaxial.....

Til top
Per Boye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Oktober-2004
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 07:14

Hej Alle

Jeg har også problemer med at lyden og billedet ikke passer sammen, jeg har forbundet boxen til min NAD T760 surround receiver, med det optiske kabel.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu