|
Tilslutte en alm blu-ray afspiller til en pc |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-August-2023 kl. 23:11 |
Man kan få en Denon DBT-1713UD til en tudse på dba.
Den ser godt ud og kan afspille alle formater, min Yamaha CD-S300 er langsom til at åbne og lukke lågen og til starte med at afspille, skifte nummer og så videre Denon er et godt mærke, den er pæn, den er nok lidt hurtigere end min yamaha som er en cd afspiller only, hvor denonen kan afspille dvder og blue-ray, men jeg vil gerne undgå et langt kabel til min pc skærm og så skal skifte input på skærmen de gange jeg vil afspille en musik blue-ray, f.eks den nyeste med pet shop boys som jeg gerne vil eje når jeg for en blu-ray afspiller, som samtidig kan erstatte min lidt i optrækket langsomme yamaha cdafspiller kan man tilslutte en alm blue ray afspiller i en størrelse som en alm cdafspiller til en pc (kunne også være en anden model end den fra yamaha)
Redigeret af gasolin - 16-August-2023 kl. 23:23 |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12319 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad skulle formålet med det være? Du kan få et UHD Blu-ray drev for cirka €100.
https://www.amazon.de/-/en/Verbatim-Slimline-External-Notebooks-Computers/dp/B07MTP9VKX |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4579 |
Funktioner
Tak(0)
|
En PC har kun HDMI-udgange. Du kan tilslutte den til din PC-skærm, som har HDMI-indgange.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10425 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det kun er til lyd kan man også vælge de analoge ud-/indgange med deraf følgende forringelse af lydkvaliteten. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor skulle lyden blive dårlig af analog ud gange ?
Det er også for at kunne afspille blu-ray |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4112 |
Funktioner
Tak(0)
|
Digital - analog - digital - analog. Det få ikke godt med alle de konverteringer. Jeg kan ikke se formålet? Og jeg kan ikke se nogen måde du kan tilslutte det til din pc. Det er slet ikke beregnet til det. Hvis du h’erne vil have en Blu Ray på din pc, så køb et intern Blu-ray drev eller en hvis der ikk er plads en usb Blu-ray. De koster vel 500-800 kr,
Redigeret af PerW - 17-August-2023 kl. 09:17 |
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Det er vel kun digital til analogt
Jeg vil også skifte min cdafspiller udsom lydmæssigt køre via min musik anlæg men vil kun have en enhed, men design som en alm cdafspiller om med pause,play,frem,tilbage,stop,spole knapper
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Svare må dit spørgsmål må være et helt klart "måske". Det første en PC kræver for at kunne modtage et (billede og lyd) signal fra en bluray afspiller er en HDMI indgang. Har din PC det? Klaus |
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Nej ikke så vidt jeg ved
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5269 |
Funktioner
Tak(0)
|
For det andet skal det HDMI input capture card/recorder være "immun" over for det HDCP signal BD afspilleren sender med over HDMI
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Først og fremmeste vil jeg have en blu-ray afspiller og det skal være i en alm cdafspiller størrelse
Jeg vil gerne kunne afspille en cd uden at skal bruge computeren og via computeren en dvd,blu ray som sende lyden videre uden forsinkelse Problemet med de blu ray afspiller der er til pcer er at de larmer når det er en slim blu ray afspiller der skal afspille en dvd,blu ray og alm afspiller til et tv har ikke knapper til kontrol af cder Jeg kan så kopiere en blu ray over på computeren og så afspille den, men det kræver stadig en blu ar afspiller og kan en enhede erstatte en slim dvd afspiller og en cdafspiller + at jeg for en cdafspiller der ikke er sløv i optrækket vil det være en fordel Jeg forstiller mig et usb kabel f.eks usb c er nok, jeg har jo allerede en slim dvd afspiller der virker strømmæssigt,billede og lydmæssigt via et alm usb kabel
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så kan du kun overføre lyd, digitalt eller analogt - afhængigt af, hvilke udgange din afspiller har og hvilke indgange din computer har. Klaus
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |