|
Tilslutte kun 1 højttaler til stereo forstærker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JAJE ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Maj-2014 kl. 21:39 |
Hej
Jeg har lige købt en Grundig Audiorama 9000 højttaler der skal hænge midt i loftet og sprede stemningsmusik. Hvordan tilslutter jeg bedst den til mit Logitech Z-5500 sæt? Det er vel noget med at jeg skal lave stereo om til mono. På forhånd tak. |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tjah, nu er Z-5500 jo et sæt, hvor højttalere og forstærker er integreret, og dermed spiller subben nok også det meste af bassen. Umiddelbart ville jeg forsøge at koble din Grundig til centerkanalen og se, hvad du får ud af det i de forskellige modes. Du kan godt komme ud for, at der slet ikke kommer nok bas ud den vej, fordi delefrekvenserne formentlig er tilpasset de små satelitter. Men prøv :-)
Redigeret af huntiedk - 23-Maj-2014 kl. 21:54 |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
I bedste fald er det noget der ikke er velfungerende. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Jeg ville nok købe en lille forstærker til Grundig Audiorama højttaleren. Det der med at forbinde én højtttaler til flere kanaler på en forstærker, er noget juks, som i bedste fald bare lyder mærkeligt. I værste fald ødelægger du forstærkeren i Logitech, og det er nok ikke værd at eksperimentere med. Du kan finde mange billige små forstærkere på nettet, f.eks denne:
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
En anden mulighed er jo en Streaming/BT højttaler. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |