recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutte kun 1 højttaler til stereo forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutte kun 1 højttaler til stereo forstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAJE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutte kun 1 højttaler til stereo forstærker
    Sendt: 23-Maj-2014 kl. 21:39
Hej

Jeg har lige købt en Grundig Audiorama 9000 højttaler der skal hænge midt i loftet og sprede stemningsmusik.  

Hvordan tilslutter jeg bedst den til mit Logitech Z-5500 sæt? Det er vel noget med at jeg skal lave stereo om til mono.

På forhånd tak. 

Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2014 kl. 21:52
Tjah, nu er Z-5500 jo et sæt, hvor højttalere og forstærker er integreret, og dermed spiller subben nok også det meste af bassen. Umiddelbart ville jeg forsøge at koble din Grundig til centerkanalen og se, hvad du får ud af det i de forskellige modes. Du kan godt komme ud for, at der slet ikke kommer nok bas ud den vej, fordi delefrekvenserne formentlig er tilpasset de små satelitter. Men prøv :-)

Redigeret af huntiedk - 23-Maj-2014 kl. 21:54
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2014 kl. 22:24

I bedste fald er det noget der ikke er velfungerende.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af JAJE JAJE skrev:

Hej

Jeg har lige købt en Grundig Audiorama 9000 højttaler der skal hænge midt i loftet og sprede stemningsmusik.  

Hvordan tilslutter jeg bedst den til mit Logitech Z-5500 sæt? Det er vel noget med at jeg skal lave stereo om til mono.

På forhånd tak. 

Jeg ville nok købe en lille forstærker til Grundig Audiorama højttaleren. Det der med at forbinde én højtttaler til flere kanaler på en forstærker, er noget juks, som i bedste fald bare lyder mærkeligt. I værste fald ødelægger du forstærkeren i Logitech, og det er nok ikke værd at eksperimentere med. Du kan finde mange billige små forstærkere på nettet, f.eks denne: 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 19:51

En anden mulighed er jo en Streaming/BT højttaler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu