recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutte PS2 til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutte PS2 til PC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Slettegaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Nordfyn
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutte PS2 til PC
    Sendt: 22-Maj-2008 kl. 21:12

Hej.

Måske et lidt mærkeligt spørgsmål men her kommer det alligevel.

Vi har 3 børn som nu (endeligt) får hver sit værelse. Alle 3 får en computer med et TV-kort så de kan se TV på deres værelse. Men er det også muligt at tilslutte en PS2 til computeren så de også kan spille på PS2 via computeren?

Mvh Lars.
Til top
Venomous Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Point: 420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 10:13
Der findes vel software som gør det muligt at spille ps2 spil på pc og så findes der også adaptere så man kan sætte controlleren til usb.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 20:25
Jeg har for snart en del år siden, kørt min XBOX ind igennem "TV in" på mit daværende grafikkort - Så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke gennem et tuner kort også - Hvordan kvaliteten bliver afhænger meget af kortet - men så vidt jeg husker så det OK ud.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 11:22

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Jeg har for snart en del år siden, kørt min XBOX ind igennem "TV in" på mit daværende grafikkort - Så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke gennem et tuner kort også - Hvordan kvaliteten bliver afhænger meget af kortet - men så vidt jeg husker så det OK ud.

Jeg har nu selv prøvet at tilslutte en PS2 til video-indgangen på mit Asus TV-kort. Og det kan faktisk godt lade sig gøre. Grafikken er ikke "Top dollar" men det kan sagtens gå an.

Når jeg skal købe computere til børnene vil jeg prøve at finde grafikkort som har en video-indgang. Det må være løsningen.

Tak for input og hjælp

Mvh Lars.
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 12:02
Ellers skal du finde en skærm med ekstra inputs. Min Samsung skærm har f.eks. S-video og composite indgang på siden. Så slipper man for at køre det igennem PC'ens grafikkort.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 12:04

Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Ellers skal du finde en skærm med ekstra inputs. Min Samsung skærm har f.eks. S-video og composite indgang på siden. Så slipper man for at køre det igennem PC'ens grafikkort.

Jeg har en Samsung 226BW. Gad vide om den også har det samme som din? Det må undersøges.

Mvh Lars.
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Slettegaard Slettegaard skrev:

Jeg har en Samsung 226BW. Gad vide om den også har det samme som din? Det må undersøges.

Jvf Samsung så ser det desværre ikke sådan ud:
"

Signalindgang
15pin D-sub, DVI-D
"
Så med mindre du kan få ps2 til at spytte ud i vga eller dvi, så tror jeg du må via et tvkort.

/Bjarke
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 14:51

Ja, jeg kiggede også bag på skærmen og kunne kun find DVI og VGA stik.

Men jeg har jo ikke købt noget til børnene endnu så både skærm der kan kontra grafikkort der kan (bedst og billigst til prisen) må undersøges før jeg køber.

Takker for input

Mvh Lars.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 22:47

Der er masser af skærme med SVHS og/eller composit - De er dog typisk en del dyere end skærme uden - Men er jo smart at de ikke skal have pc'en tændt for at bruges.

Her er nogen

skulle alle have det, men dobbelt tjek inden køb, da jeg ikke synes edbprisers søge maskine altid er lige præcis (hvad faen er der iøvrigt sket for deres layout, der er da en webdesigner der har fået et gevaldigt blackout)

Redigeret af Kasper_J - 24-Maj-2008 kl. 22:48
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu