recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutte Video til Samsung TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutte Video til Samsung TV

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Henrik_45 Henrik_45 skrev:

Det er så ikke rigtigt.
Hvis kun det ene jack stik er sat i indgangen (som tråd starter har gjort) så er indgangen sat til komposit video.
Det er kun når begge jack stik er sat i at indgangen skifter til komponent video


Det er muligt du har ret. Det må manualen kunne afklare. Normalt skal der bruges tre stik til component video mens composite kun kræver ét. For mig at se er der så kun den mulighed tilbage, at der er blevet byttet om på videokablet og et af audiokablerne, medmindre TVet er defekt.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 19:13
Nu er jeg godt blevet mere forvirret Approve

De kabler jeg har skal de skrottes?


Morten
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Nu er jeg godt blevet mere forvirret Approve

De kabler jeg har skal de skrottes?




Nej, ikke nødvendigvis, men som jeg skriver er det muligt at du har byttet om på kablet til video og et af kablerne til lyd.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Nu er jeg godt blevet mere forvirret Approve

De kabler jeg har skal de skrottes?
Kablerne er sikkert OK, men den SCART adaptor i VHS skal måske, hvis det ikke er en med OUT signalvej. 
Hvor stammer den fra?
Og så skal den sikkert også flyttes til det sorte SCART stik en tand lavere.  Wink
Mvh. JørgenT
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2019 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Nu er jeg godt blevet mere forvirret Approve

De kabler jeg har skal de skrottes?


Du skal i første omgang have en SCART adapter i stil med denne: https://www.av-cables.dk/scart-adapter/scart-adapter-18.html
Og som andre skriver, skal den nok flyttes ned i det sorte SCART stik.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 15:11
Undskyld min lange svar tid. Men svigermor bor på Syd Fyn, så jeg skal på en længere tur når jeg skal besøge hende Tongue

Der står "IN" på Hama stikket, hvilket så er forkert kan jeg forstår på jer. Der skal står "OUT" er det ikke korrekt?

Prøvede også at flytte stikket ned i den sorte udgang, men det gav igen forskel, formentlig pga forkert Hama stik.

Jeg får købt et andet stik og vender tilbage. Smile





Redigeret af arnely - 07-April-2019 kl. 15:11
Morten
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:



Der står "IN" på Hama stikket, hvilket så er forkert kan jeg forstår på jer. Der skal står "OUT" er det ikke korrekt?



Ja, der skal stå out eller også skal det være en model med omskifter der kan klare både ind og ud.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2019 kl. 12:47
Så lykkes det at få huld igennem :)

Tak for hjælpen Hug

Jeg vil samtidig benytte lejligheden til at bande Elgiganten langt væk for at udlevere
et forkert stik  "#%(=)/(/&%!"#&%&/)=??+###€€%"!??+0+´``&€%#### Evil Smile 
Morten
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu