|
Tilspilning af nye højttalere? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Marts-2015 kl. 16:37 |
Jeg har et sæt MK Sound 750 på vej
Min underbo er hjemme det meste af tiden, så det går ikke at sætte Transformers på repeat ved realistisk lydstyrke... Er der en genvej til at tilspille højttalere hurtigere? |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, lyserød støj! Eller såkaldt FM sus. Sæt din tuner mellem to kanaler, så den bare suser. Skru så højt op som det er forsvarligt (uden at genere naboerne). Lyserød støj består af alle frekvenser, hvorfor det er velegnet til tilspilning af højttalere.
M.v.h. |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Lyserød? Hedder det ikke white noise?
|
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
Lyserød støj er næsten det samme som hvid støj. Fælles for dem begge er at de indeholder alle frekvenser. Men hvor hvid støj har samme amplitude ved alle frekvenser, har pink noise mindre amplitude jo højere frekvensen bliver.
|
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Der findes begge dele. Google er din ven.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Med andre ord: Bedre for højttalerne. ![]() M.v.h. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Øh, nej - Google er ikke din ven. Brug hellere DuckDuckGo
![]() Redigeret af Brixen - 16-Marts-2015 kl. 19:26 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Hvorfor ikke lade radioen spille ved moderat styrke?
Her kommer alle frekvenser i brug. |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Hvorfor ikke se tilspilningen som en gevinst ved at få nye højttalere...gør jeg da de meget få gange man får helt nye højttalere Mvh
Emil
|
|
![]() |
|
kriller7000dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 82 |
Jeg læste engang en tråd på et andet forum, der ikke eksisterer mere. Der skrev man lidt om at stille de nye ht helt tæt op af hinanden med enhederne mod hinanden og lade den ene ht spille modfase ved moderat volmume i en dags tid eller mere.
Det prøvede jeg på mine Klipsch rf7-II, og jeg syntes der var en klar hørbar forskel. De blev meget blødere at lytte til, sammenlignet med out of the box. Andre mener at moderne ht og visse mærker ikke skal spilles til. Husker ikke argumenterne. |
|
![]() |
|
Det er en brugbar måde at tilspillebhøjtalerne på, som du beskriver. Men det er stadig kun 10-12 timer, så der skal stadig flere ugers spilleri til. Hvorfor ikke bare lade det ske, mens man lytter til musik?
![]() ALLE højttalere skal spilles til, da alle højttalere er mere stive i kantophæng/enheder, når de er nye. M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |