recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Time Capsule 2TB OK?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTime Capsule 2TB OK?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Emne: Time Capsule 2TB OK?
    Sendt: 07-Juni-2011 kl. 21:14
Hej,
 
Jeg har fået tilbudt en billig, meget billig Time Capsule 2TB da min makker købte den og fik så en smidt i hovedet af sit arbejde 1 mdr. senere.
 
Jeg havde nu gået i tankerne om en NAS, men det her tilbud er næsten for godt. Hvor god er sådan en fætter, vil det være penge lige ud af vinduet?
Den skal primært bruges til backup (TimeMachine) og lagring og tilgang af diverse fotos og videoklips.
 
Til at snakke sammen med den, har jeg en iPhone, iPad og MacBook Pro.
 
Tror I ikke jeg vil kunne bruge den? Smile
          
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 21:18
Hop da på den eller sælg den til mig :P

Det er en fin nas, især med de produkter du har i forvejen..
Mvh.

Casper
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 21:26
Læs her, hvad det er for dims LOL

@ladiesman: Og jeg tror nok at jeg har skrevet det mange gange før: Kom igang med TimeMachine. Når først det er sat op, opdager du hvor nemt og smart det er...



Redigeret af Brixen - 07-Juni-2011 kl. 21:28
Venlig hilsen
KB
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 21:28
Hvis man er til apple er det lige sådan en man skal have..  Men alle de kloge mac folk siger der kommer en ny time capsule MEGET snart..  Men hvis du kan få den meget billig så køb denWink
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Læs her, hvad det er for dims LOL

@ladiesman: Og jeg tror nok at jeg har skrevet det mange gange før: Kom igang med TimeMachine. Når først det er sat op, opdager du hvor nemt og smart det er...



Jeg er skam i gang Brixen, og det var mega nemt og fedt, for jeg oprettede jo ikke en gang en forumtråd for at lave den LOLLOLLOLLOL

Jeg har Timemachine på en ekstern hdd, men det kunne da være fedt, smart og flot med sådan en time capsule SmileSmile jeg kan få den for 999,- så det er sgu satme et godt tilbud.. Big smile

Men ja, var bare i tvivl om hvor "god" en time capsule var vs. en Synology NAS, den har jo mange flere muligheder.. Men ja, sådan kan man jo altid tænke et skridt videre Smile
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 22:33
En TimeCapsule er vel ingen rigtig NAS. 
Men der kan sættes usb harddisk på den, og den virker som trådløs router og printspooler.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Læs her, hvad det er for dims LOL

@ladiesman: Og jeg tror nok at jeg har skrevet det mange gange før: Kom igang med TimeMachine. Når først det er sat op, opdager du hvor nemt og smart det er...



Jeg er skam i gang Brixen, og det var mega nemt og fedt, for jeg oprettede jo ikke en gang en forumtråd for at lave den LOLLOLLOLLOL


Haha - det er derfor jeg ikke troede at du var kommet igang med det LOLLOL

EDIT: Det er det, der snyder mange med Mac. Det er for nemt. Man sidder og leder efter besværlige løsninger, men det er så nemt at man tit ikke får øje på det.



Redigeret af Brixen - 07-Juni-2011 kl. 22:37
Venlig hilsen
KB
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 22:51
Haha nej vel? Jeg fandt sgu ud af det selv, men guiden serverer jo også alt man skal vide

Nej en TC er ikke en rigtig NAS, men kan man gøre sådan med en TC at det man har derpå kan man få adgang til udefra over 3G eller Wifi? Sådan man kan sidde hos en kammerat og se og hente det man har på sin TC?
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Haha nej vel? Jeg fandt sgu ud af det selv, men guiden serverer jo også alt man skal vide

Nej en TC er ikke en rigtig NAS, men kan man gøre sådan med en TC at det man har derpå kan man få adgang til udefra over 3G eller Wifi? Sådan man kan sidde hos en kammerat og se og hente det man har på sin TC?

Jeg ved ikke andet om TC end jeg har læst på Apples hjemmeside. 
Bruger selv en QNAP NAS i stedet, hvor der er sat et hjørne af til TimeMachine.

Venlig hilsen
KB
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 23:32
Husk på at Time Capsule også fungerer som Airport Express. Du får derfor - udover backup - også en trådløs 802.11n router med Gigabit switch med 3 porte, samt mulighed for at koble en USB printer på netværket.
Jeg overvejede den selv inden jeg købte en Airport Express, for at få muligheden for Time Machine Backup oveni routerfunktionen (som var den del jeg behøvede), men prisen gjorde at jeg droppede det, da jeg allerede havde en QNAP Nas.

Til 999,- synes jeg dog det er et ganske fremragende tilbud, især hvis du også kommer til at benytte den som router.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 08:39
Altså jeg har allerede en AirPort Express, men den bruger jeg ikke som router, fordi der simpelthen er for langt mellem mit anlæg og der hvor mit modem står, så jeg skulle ud i noget lang kabelføring med minijack og netkabler, som jeg ikke lige orkede.
Så jeg bruger kun AirPort Express til at spille trådløst lyd med fra Mac og iPhone/iPad.

Kan en TimeCapsule også spille trådløst lyd? For så blir min AirPort Express jo mere eller mindre overflødig, HVIS jeg altså gider trække det lange minijack fra anlæg og ind bag i TimeCapsule

Men det er måske at foretrække. Der er i hvert fald ingen tvivl om at jeg kommer til at bruge TimeCapsule some router, for den skal så LIGE VED SIDEN AF mit moden, så det kunne jo ikke være nemmere
          
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Altså jeg har allerede en AirPort Express, men den bruger jeg ikke som router, fordi der simpelthen er for langt mellem mit anlæg og der hvor mit modem står, så jeg skulle ud i noget lang kabelføring med minijack og netkabler, som jeg ikke lige orkede.
Så jeg bruger kun AirPort Express til at spille trådløst lyd med fra Mac og iPhone/iPad.


Som jeg har forstået det, så kan du bruge din Airport Express som bridge, dvs. hvis du kan få det til at gå op, så kan du sætte TC'en ved dit modem, Airport Expressen ved anlægget, og så skal din computer bare kunne nå Airport Expressen for at få adgang til TC'en (forudsat at AE'en og TC'en kan nå hinanden).

Det skal siges at jeg ikke selv har prøvet sådan en opsætning, men det er hvad jeg har kunnet dechifrere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu