Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Henrik K Kristensen
Super bruger
Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
|
Sendt: 08-Juni-2011 kl. 21:49 |
Beanie skrev:
...
Til info bør bør tilføjes at overførsel på trådløs ikke vil komme til at overstige 4-5 MB/s mens du ved tråd kommer op på de 20-25. Dette er helt normalt. Bruger selv tråd, når jeg lægger en samling film (6-7 ad gangen) på TCeren. |
Vil det sige at man ikke kan streame HD trådløst?
|
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
|
 |
Beanie
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
|
Sendt: 08-Juni-2011 kl. 21:54 |
Streame fra hvad til hvad? Mit Apple tv2 streamer fint HD materiale, så båndbredden burde være god nok. 4 MB/s = 32 Mb/s. Hvis du forstår?
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
|
Sendt: 08-Juni-2011 kl. 23:05 |
ladiesman217 skrev:
FUCK jeg roddede rundt i det! Sorry my bad.. Havde lige glemt og overset i havde skrevet Extreme og ikke Expres..
Jeg kunne heller ikke forstå at en Airport Express kunne bruges som router, men i snakkede jo om Extreme, så der fik jeg godt og grundigt forvirret mig selv.. og jer..
Beklager |
Du er stadig forvirret...  Du kan GODT bruge en Airport Express som router. Det er alle tre routere, men med forskellige features. Kort (sikkert ikke komplet) opsummering: Airport Express: Trådløs router, én RJ45 port (som du bruger til forbindelse med modemet), USB port til printer så du kan printe trådløst, mini-jack udgang så du kan streame lyd til den. Ingen mulighed for at tilslutte harddisk. Kan fungere som bridge, dvs. den kan forlænge rækkevidden af et netværk. Airport Extreme: Mere avanceret trådløs router (dual-band, mulighed for gæste-netværk), fire RJ45 porte, USB port til printer OG evt. harddisk. Ingen minijack-udgang, så du kan ikke streame lyd til den. Time Capsule: Som Airport Extreme, men med indbygget harddisk. Express og Extreme er altså egentlig ikke "storebror og lillebror", de er beregnet til forskellige ting, men begge er routere. Kort sagt, hvis du har fået så god en pris på TC'en som du antyder, så hop på dén, sæt den ved modem'et, og behold din Airport Express oppe ved anlægget og lad dén være bridge på TC'ens netværk. Så får du det bedste fra begge.
|
 |
ladiesman217
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
|
Sendt: 09-Juni-2011 kl. 00:07 |
Ahh for satan Otto (og alle i andre) i er sgu venlige at skære det hele ud i pap for en "gammel" stresset forvirret mand. Tusind tak for den fine gennemgang. Det der forvirrede mig var at Express kunne spille lyd men det kan de andre ikke, men alligevel er alle tre routere, men nu er den feset ind, og jeg har indset at selvom jeg får TC så skal jeg have Express for at stream lyd  jupp jupp!! Så glæder jeg mig til at få den! Kan TC tilgås over nettet? Sådan jeg kan sidde på arbejde og se alt det jeg har på den fra min iPhone, iPad, Mac ? Og selvfølgelig også bruge det. Se mine film derfra osv.?
|
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 09-Juni-2011 kl. 00:29 |
Husk nu på at en TimeCapsule kun er til backup og ikke må sammenlignes med andre løsninger på markedet som har fejltolerante disksystemer. Hvis disken går i TimeCapsule skal man kunne trække på sine skuldre og sætte en ny disk i og starte backup igen. Det er ikke så sjovt hvis man mister hele den digitale høst af feriebilleder fra en 20 måneders jordomrejse, fordi man kun har den liggende på sin TimeCapsule...  Jeg er nu mest til online backup løsninger som er væsentligt mere sikre, men også anderledes i opbygning og dermed svære at sammenligne. TimeCapsule er et godt product til macbackup. 
Redigeret af Cyberguyen - 09-Juni-2011 kl. 00:30
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
|
Sendt: 09-Juni-2011 kl. 07:51 |
Cyberguyen skrev:
Husk nu på at en TimeCapsule kun er til backup og ikke må sammenlignes med andre løsninger på markedet som har fejltolerante disksystemer.
Hvis disken går i TimeCapsule skal man kunne trække på sine skuldre og sætte en ny disk i og starte backup igen.
| Nemlig. De to punkter er ret vigtige. For disken han sagtens vise sig at kun holde to år.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
Arvidd
Bruger
Oprettet: 18-Oktober-2009
Sted: Sweden
Point: 58
|
Sendt: 09-Juni-2011 kl. 08:35 |
ladiesman217 skrev:
Kan TC tilgås over nettet? Sådan jeg kan sidde på arbejde og se alt det jeg har på den fra min iPhone, iPad, Mac ? Og selvfølgelig også bruge det. Se mine film derfra osv.? |
Ja den kan, men kun på en mac (uden en del fixfakserier), jeg kan ikke huske om det er fordi det er via mobileme eller om det er noget andet der skal slås til på din TC, den vil i hvertfald kunne ligge på din macbook som en extern harddisk i venstre side når du åbner finder, så du altid kan tilgå når du er på nettet.
|
Venlig hilsen
Arvid
Panasonic TX-P42G10E Harman/Kardon AVR 660 Harman/Kardon BDP 10 Apple tv2
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 09-Juni-2011 kl. 09:03 |
Cyberguyen skrev:
Husk nu på at en TimeCapsule kun er til backup og ikke må sammenlignes med andre løsninger på markedet som har fejltolerante disksystemer.
Hvis disken går i TimeCapsule skal man kunne trække på sine skuldre og sætte en ny disk i og starte backup igen.
|
Dét man skal huske i den forbinelse, er at hvis man har sin NAS som komplet data-lager over sine filer, som ikke nødvendigvis ligger andre steder, så bør man have en backup af NAS'en - hvadenten der er RAID i den eller ej. For det første, så kan et crash godt ødelægge begge diske, for det andet så hjælper to diske ikke hvis huset brænder ned. Derfor er det optimale at have en NAS til daglig backup, og så tage en kopi på en USB disk f.eks. en gang om måneden, eller hvor tit det nu føles nødvendigt - og så opbevare kopien et helt andet sted - hos familie f.eks. Dette naturligvis kun hvis man føler det vil være en katastrofe at miste filerne. Alternativet til USB backup'en hos familien, det er jo så "skyen".
|
 |
ladiesman217
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
|
Sendt: 09-Juni-2011 kl. 10:59 |
Tak for svaret Arvidd det vil jeg klart prøve...
Og ja, tak for din reminder Cyberguyen. Det er selvfølgelig en risiko man tager, og jeg ved godt der findes mere sikre løsninger som f.eks. raid med flere diske osv., men nu er jeg bare sådan en type der godt kan trække på skuldrene og bare sige det var ærgerligt og starte forfra. Så tungt tager jeg det heller ikke, og som Otto jo skriver så virker raid ikke særlig godt hvis hytten brænder ned og jeg sidder i min lejlighed i spanien.
Men tak for reminderen alligevel.
Dog tager jeg ALTID backup af backup af vigtige dokumenter og billeder/film som jeg har meget kær, og smider dem på en usb disk i et brændsikkert pengeskab (så sikkert som det nu kan blive) men den disk kan jo så også stå af. Man kan jo altid blive ved.
Jeg ved godt at chancen for at online backupping slår fejl er minimal, men så pernitten er jeg nu heller ikke. Nu glæder jeg mig bare til at komme i gang med min TC  
|
|
 |