recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Time Capsule
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Time Capsule

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
John Clausen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Clausen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Time Capsule
    Sendt: 01-Januar-2013 kl. 14:11
Hej Alle.

Ved ikke om det er her jeg skal "smide" denne her?

Jeg er ved og købe en Time Capsule, så jeg kan lave et "spejl" af min Imac, hvis vi skulle få indbrud.
Men jeg ville høre om i kunne svare mig på 2 spørgsmål:

1. Jeg har en TDC Erhvervs router igennem mit job, som jeg efter jeg har forstået, er nød til og anvende. Men kan jeg stadig lave trådløs backup af iMac´en, eller skal der kabel imellem Time Capsule og "erhversrouteren"??

2. Kan jeg købe Time Capsule 2 TB på Apple Store i USA, der er den noget billigere end DK, og hvordan gør jeg?

På forhånd tak.
John Clausen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 14:27
Hvorfor ikke bare købe en almindelig NAS ?

Bruger selv en synology med time machine funktionen i OSX.
hvis du skal benytte din TDC Router så er der ingen grund til at købe en TC.

Nej du kan ikke købe i Apple US store og få sendt til DK til de priser der står på deres side. Du må selv  derover og have den med hjem i bagagen.

Redigeret af lahan - 01-Januar-2013 kl. 14:34
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 14:31
1: Ja, der skal et kabel imellem, og da en timecapsule har en indbygget trådløs router vil jeg foreslå at du sætter et kabel mellem TDC routeren og timecapsule, og så forbinder trådløst til den, eller endnu bedre forbinder din iMac med kabel til den.

2: hvis du skal købe den i USA skal du nok have en der skal derover til at købe den for dig, ellers kommer der told og moms oveni. Alternativt kan du google køb af apple udstyr i USA, så er det nok muligt der findes smut huller :)
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-September-2008
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 15:44
Har du overvejet at din timecapsule sikkert bliver stjålet sammen med din imac?

Har du undersøgt om du kan få samme sikkerhed ved at gemme dine data på en usb disk eller i skyen med dropbox eller crashplan?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Clausen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 18:33
Hej alle.

Tak for svar.

Lahan: Det havde jeg faktisk også tænkt på, men har hørt en Synology NAS er MEGET besværligt og sætte op? Det skulle en TC. ikke være. Er ikke det store IT Geni, men vil gerne have backup, så billederne af ungerne ikke bliver pist væk, hvis iMac "smutter" i svinget eller som sagt bliver stjålet.
Er det let og bruge, har hørt det er lidt indviklet.

Eksempel: Jeg vil gerne have den til tage backup hverdag fx. Hvad så hvis min iMac står af, ligger NAS´
så et "spejl" over på min nye iMac, som den så ud før?

Som sagt havde jeg bare en fornemmelse af, at TC var lettere og bruge (ved godt du så ikke får mange af de andre features med fx. app, så du kan hente ting på NAS´uden for hjemmet..

Orm08: Har du selv TC.?

htpcdude: Hvis du gemmer din NAS/TC. så meget som muligt, er det vel lige fedt. Alt kan selvfølgelig blive stjålet, men tak for svar :)
John Clausen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 18:41
En synology er ret let at sætte op, ligesom den understøtter Mac.
Min gamle imac brændte af, havde dog sat den op til at benytte time machine imod time machine funktionen i synology nas'en

Købte en ny imac, den fandt selv min gamle backup, så efter et par timer var min nye maskine fuldstændig identisk med den gamle maskine. Alt sker automatisk.

En simpel USB disk kan også bruges, men så skal man jo huske at tilslutte den hver gang man skal benytte den.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Clausen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 19:05
Ok. Hvilken Synology model og harddisk kan du anbefale? ca. 2 TB.
Tak. 
John Clausen
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 19:41
@John: Man laver backup med programmet TimeMachine, som er på din Mac fra starten. Det kan du gøre på en alm. ekstern harddisk eller på en Time Capsule. Der er stort set ingen opsætning.

Man kan også bruge en NAS, men ulempen er, at Apple kan ændre noget, så TimeMachine ikke virker igen, før NAS'en er opdateret i firmware.

Prøv at starte TimeMachine og læs hjælpen.

Venlig hilsen
KB
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

@John: Man laver backup med programmet TimeMachine, som er på din Mac fra starten. Det kan du gøre på en alm. ekstern harddisk eller på en Time Capsule. Der er stort set ingen opsætning.

Man kan også bruge en NAS, men ulempen er, at Apple kan ændre noget, så TimeMachine ikke virker igen, før NAS'en er opdateret i firmware.

Prøv at starte TimeMachine og læs hjælpen.

korrekt i teorien, synology har frigivet fw updates samme dag hvis nødvendigt som der er frigivet nye osx versioner
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-September-2008
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 19:54
TimeCapsule og Synology er cirka lige nemme og sætte op og anvende.

Forskelle:

TimeCapsule leverer godt trådløs netværk med mulighed for gæstenetværk og -n netværk.
Synology leverer mulighed for spejlede diske etc. alt efter model. Og du kan installere en masse programmer oven i.

Tag et kig på CrashPlan. Det giver dig backup til skyen for 3 dollar om måneden. Skulle din iMac 'forsvinde' så er det bare at å fat i en ny, hente programmer i appstore og restore fra CrashPlan sitet.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Clausen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 22:47
Takker alle for venligheden, kigger på det!! :)
John Clausen
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Clausen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 15:33
Er som sagt ikke den store nørd, så har lige et ? mere. Hvad hvis man har købt Officepakken til sin iMac, og den bliver stjålet - ligger det så også på ens NAS, er der nogle der kan det? Eller er det kun ens filer, billeder osv.?
John Clausen
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu