recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Time Capsule
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Time Capsule

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af John Clausen John Clausen skrev:

Er som sagt ikke den store nørd, så har lige et ? mere. Hvad hvis man har købt Officepakken til sin iMac, og den bliver stjålet - ligger det så også på ens NAS, er der nogle der kan det? Eller er det kun ens filer, billeder osv.?

Ja, men det er ikke sikkert den virker efter en geninstallering.
Behold de originale medier, eller lav backup af installationsfilen, hvis du har købt den som download.

Jeg tror du skal læse lidt her:

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Man kan også bruge en NAS, men ulempen er, at Apple kan ændre noget, så TimeMachine ikke virker igen, før NAS'en er opdateret i firmware.

korrekt i teorien, synology har frigivet fw updates samme dag hvis nødvendigt som der er frigivet nye osx versioner

Da 10.7 Lion kom 20. juli 2011, gik der ind til 17. august 2011 før QNAP NAS kunne bruges med TimeMachine.
Det var først 4. oktober 2011 der kom version 3.5.1, som virkede uden problemer med TimeMachine.

Men det er da godt hvis Synology er hurtigere ude.

Venlig hilsen
KB
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 16:50

Man kan også bruge en NAS, men ulempen er, at Apple kan ændre noget, så TimeMachine ikke virker igen, før NAS'en er opdateret i firmware.

korrekt i teorien, synology har frigivet fw updates samme dag hvis nødvendigt som der er frigivet nye osx versioner

Da 10.7 Lion kom 20. juli 2011, gik der ind til 17. august 2011 før QNAP NAS kunne bruges med TimeMachine.
Det var først 4. oktober 2011 der kom version 3.5.1, som virkede uden problemer med TimeMachine.

Men det er da godt hvis Synology er hurtigere ude.

Synology releasede en version samme dag som lion udkom der løste problemet du omtaler, kan dog ikke huske om det var en beta.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 17:48

Synology releasede en version samme dag som lion udkom der løste problemet du omtaler, kan dog ikke huske om det var en beta.

Jeg har googlet det - det var en beta. Det tyder på at Synology gør mere ud af opdateringer. I øjeblikket er der ballade på QNAP's forum om firmware. Den nye ver. 3.8.0 bliver kritiseret meget. Jeg kom desværre til at starte opdatering uden at opdage at det var en .0 version, så nu er jeg tilbage på 3.7.x

Redigeret af Brixen - 02-Januar-2013 kl. 17:49
Venlig hilsen
KB
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 18:05

Jeg har googlet det - det var en beta. Det tyder på at Synology gør mere ud af opdateringer. I øjeblikket er der ballade på QNAP's forum om firmware. Den nye ver. 3.8.0 bliver kritiseret meget. Jeg kom desværre til at starte opdatering uden at opdage at det var en .0 version, så nu er jeg tilbage på 3.7.x

Synology er ret hurtige, var en overgang ude for at de sendte et specielt link til en ny build, som de bad mig prøve. Jeg havde fejlmeldt min NAS med nogle nye samsung diske. Det var god service. 
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu