|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mmvpetersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 01-Januar-2008 kl. 15:34 |
HD-DVD owner i godt et år nu. Ganske godt tilfreds med maskinen og de løbende udgivelser af film. Dog har jeg noteret en tendens de seneste par åneder hvor BluRay gruppen har tæppebombet markedet med releases. Der er en del film som jeg gerne vil have men dette kræver en luRay maskine og her opstår problemet, det skodformat er jo´ reg. låst. Nuvel jeg har læst at mange BluRay film i USA ikke er reg låst. Men når jeg begynder at se nærmere på "denne liste" så tegner der sig en tendens. FOX & DISNEY film er låste hvilket gør at jeg ikke kan bruge en europæisk model til noget som helst. BluRay har guld udgivelser fra disse 2 studier men de bruger jo reg. låsen så alt den snak omkring ikke låste hjælper jo´ intet når man gerne vil se DISNEY eller FOX. Er derfor meget i tvivl om man skal importere en maskine fra USA da det er eneste mulighed for at udnytte de film releases fra de 2 studier. Konklusion det er ikke til at få i pose og sæk (Well dog Mr. & Mrs smith som jeg fik fra polen på HDDVD). Måske jeg skal droppe det BluRay halløj og se de næste par måneder. Tror bare at konklusionen er specielt hvis BluRay vinder at de europæsike maskiner er værdiløste da der givet vil blive/komme en tendens vedrørende udbygning, generel anvendelse af reg lås for at opdele markedet i zoner hvis HDDVD er i knæ. Nuvel der kommer releases i EU på BluRay men de koster jo kassen og kommer ofte lang senere..... Nej hvem har sagt at liver skulle være nemt. En forvirret HDDVD owner.
|
|
![]() |
|
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() |
Korrekt, de koster kassen. Men f.eks. ID4 kommer først til marts i USA og den er udkommet i DK
|
|
![]() |
|
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
Det passer ikke helt hvad du skriver. Alle back-catalog titler fra disney er reg. frie. Det er vedtaget fra blu-ray gruppen at alle back-catalog titler skal være reg. frie. Fox er så bare bedøvende ligeglade, så derfor er alle deres titler reg. låst. Dog skal det siges at mere eller mindre de fleste US titler der bliver udgivet kommer også i EU, enten her i dk eller gerne UK, så det er egentlig ikke det store problem. Du kan endda benytte denne site http://bluray.liesinc.net/ til at se hvad titler der er reg. frie og hvad der er reg. låste.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |