recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Time-aligning med REW
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Time-aligning med REW

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Time-aligning med REW
    Sendt: 04-August-2016 kl. 12:00
Siden REW version 5.15 er der kommet en ny timealign funktion så man ikke behøver og køre med loop back. Fik det afprøvet i aftes hos en kammerat der har et 5.0 setup. Inden vi gik i gang havde han kørt auto kalibrering på hans Pioneer LX60. Alle receiverens distance kalkuleringer var skudt en smule ved siden af, typisk omkring 40cm, den værste 60cm og den bedste lå indenfor et par cm.
Men vi fik dem alle ned på under 1cm eller 0.02 ms i forhold til hinanden. Krævede ikke mange målinger/justeringer og tog omkring 10 minutter. Det var det jeg ville dele med jer. Et nyttigt fix lille værktøj som umiddelbart fungerer til UG. Kan også bruges til f.eks. time align af en aktiv 3-vejs højttaler osv.
Guide ligger her:
Minidsp.com
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 00:10
Det skal jeg helt sikkert ha kigget på.

Tak for tippet!
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 09:18
Lige en tilføjelse. Den HT man bruger som reference skal have en diskant, da tidsreference sweeepet er et liniær sweep fra 5-20kHz.
Og ved timealign af sub's, kan man ikke bruge LFE kanalen via Asio til sweepet. Jeg får meget unøjagtige resultater her når jeg gør det. Ved ikke om det er pga receiverens 10db LFE boost, eller hvad der helt præcis går galt.
Man kan I stedet bruge f.eks. venstre front som reference, og fra koble højre front, derefter sweepe højre front og lade receiverens Bass management sende videre til sub. Det lader til og give troværdige resultater ;-)
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Lige en tilføjelse. Den HT man bruger som reference skal have en diskant, da tidsreference sweeepet er et liniær sweep fra 5-20kHz.
Og ved timealign af sub's, kan man ikke bruge LFE kanalen via Asio til sweepet. Jeg får meget unøjagtige resultater her når jeg gør det. Ved ikke om det er pga receiverens 10db LFE boost, eller hvad der helt præcis går galt.
Man kan I stedet bruge f.eks. venstre front som reference, og fra koble højre front, derefter sweepe højre front og lade receiverens Bass management sende videre til sub. Det lader til og give troværdige resultater ;-)

tak for tippet. Skal have det prøvet af snarest.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu