|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mikey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
![]() Sendt: 13-Juni-2008 kl. 19:38 |
Hej allesammen Har en kammerat, som har to stationære og en bærbar på et trådløst netværk via en netgear wireless router på yousee ADSL internet. Her til aften ville stuecomputeren og den bærbare ikke logge på det trådløse, men knægtens stationære vil gerne (heraf kan man vel udlede at det trådløse virker). Signalet til de to computere er rigtig godt og computerne kan godt se det trådløse men ikke logge på. Jeg tog så den bærbare og satte den direkte til routeren via RJ45 kabel, og LAN netværksforbindelsen viser fint et 100Mbits netværk, men stadig intet internet. Jeg kunne heller ikke via kablet logge ind i selve routeren. Så satte jeg kablet direkte til ADSL modemet (dvs. uden om routeren)men igen ingen forbindelse til internettet. Jeg prøvede via kommandopromten at pinge www.google.dk men ingen forbindelse. Under enhedshåndtering står både det alm. lankort og det trådløse kort til "virker korrekt". På de to computere der ikke kan gå på internettet er Avast antivirus installeret, men under fejlsøgningen har det være deaktiveret. Det er simpelthen som om de to computere har timeout fra netværket. Jeg aner simpelthen ikke hvad der kan være galt, håber der er nogle herude der måske har en forklaring. På forhånd tak |
|
![]() |
|
mortenf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2005 Status: Offline Point: 151 |
![]() |
Du skriver: "ikke logge på". Hvad mener du med det? Kan det trådløse netkort ikke få forbindelse? Eller har du forbindelse men kan ikke "gå på nettet"?
|
|
![]() |
|
Mikey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
![]() |
Hej Mortenf Det trådløse netkort kan ikke få forbindelse |
|
![]() |
|
mortenf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2005 Status: Offline Point: 151 |
![]() |
Har du prøvet at boot'e (afbryde strømmet kortvarigt) til til access-point?
|
|
![]() |
|
![]() |
ja og siden den 3 pc sagtens kan logge på det trådløse og internettet kan det simpelthen ikke være routeren
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvad så med klienterne? Har du ændret noget der? Lagt XP SP3 på? Eller Vista SP1 på?
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Kan de to pc'er der ikke har internet forbindelse nogen forbindelse overhovedet? Kan du f.eks. pinge den pc der er på?
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
![]() |
alle tre maskiner er med XP men om der er SP3 installeret ved jeg faktisk ikke, hvis ja hvad betyder det så? De to pc'er der ikke har internet forbindelse har ingen forbindelse overhovedet og kan ikke pinge hinanden eller den 3. pc.
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
For mig lyder det som om at de ikke får tildelt en ip-adresse. Dvs at DHCP serveren ikke virker. Den pc der har forbindelse bruger den en fast ip-adresse?
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
![]() |
alle tre får tildelt ip adresser af DHCP serveren i routeren, så det er heller ikke det. Problemet er dog forsvundet af sig selv. Her til morgen tændte han computerne og nu er alle igen på internettet og vi har ikke gjort noget siden dengang i fredags. Jeg aner simpelthen ikke hvad det har været
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Nisser vil være mit gæt
![]() |
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
![]() |
det er også det jeg er kommet frem til
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |