|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
larsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 244 |
![]() |
Det lyder interesant med dette XP MCE 2005, men hvad er egenlig den store gevinst, man skal vel stadig investere i et tv-kort f.eks." hauppauge. " er MCE 2005 en meget bedre software, end det der følger med hauppauge.
|
|
![]() |
|
thoma2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2004 Status: Offline Point: 116 |
![]() |
Hvis du vil styre din HTPC fra sofaen er den SW der følger med at feks PVR-250 ikke særlig andvendelig. Efter min mening. Hvis du derimod sidder ved PC'en når du skal bruge det er kan haupages sw klare det meste.
|
|
![]() |
|
JorgenR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
Windows MCE er meget andet og mere end TV. Det er en komplet løsning til f.eks. digitale foto, hjemmevideoer, TV, Radio, DVD, musik og on-line indhold, som kan styres med en fjernbetjening fra dit TV. Jeg tager masser af digitale fotos, men var træt af både at printe eller have familien til at sidde foran PC'en, for at se dem. Med MCE kan du på få sekunder lave et billedshow med automatisk panorering og musik - direkte på dit TV. Du kan se en on-line demo her: http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/evaluation/to urs/default.mspx |
|
![]() |
|
thoma2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2004 Status: Offline Point: 116 |
![]() |
Hva faen, jeg har lige fået MCE2005 med posten, når jeg går igennem installationen ender den med at spørge efter min SP2 CDROM, men den følger ikke med i MCE pakken. Jeg kunne godt gennemføre installationen men der mangler nu feks en internet explorer. og jeg kan ikke få netwærket op at køre. Nu er jeg ved at downloade SP2 på min anden PC. så må jeg brænde en CD og putte den over i HTPC'en. Kan det virkeligt passe at MCE ikke virker "out of the box"!?!?!?!!? |
|
![]() |
|
birkholm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 241 |
![]() |
Der er 2 discs med til min MCE2005UK. Min installation var problemfri.
Kontroller lige om der ikke er en disc mere, ellers må du lige have fat i forhandleren. //Birkholm |
|
![]() |
|
![]() |
Har lige browset lidt på nettet og fundet andre med samme problem, det viser sig at man skal putte disc 1 i igen når den kommer op med "Please Insert Windows XP Service Pack 2 CD". selvom der ikke en nogen CD mærket med noget der ligner, det er en af de sædvanlige ulogiske meddelelser der nogle gange dukker op i windows. Jeg syntes også at jeg prøvede med disc 1 igen. Nå men nu er jeg igang forfra med geninstallation. Det er nok bare mig... Tak for tippet det bekræfter hvad denne tråd siger http://www.thechannelinsider.com/article2/0,1759,1743261,00. asp |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg var lidt for hurtig første gang nu gik installationenen glat igennem. Hvordan virker det egentligt mht. "product activation" efter at man har aktiveret windows over nettet. Kan man så godt senere installere windows igen feks på en ny HD hvis man køber en størrer HD? jeg er lidt ny mht. XP og er ikke vandt til aktivering fra w2000 som ikke har denne irriterende finesse |
|
![]() |
|
birkholm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 241 |
![]() |
Jeg har installeret min, godt nok på samme PC 2-3 gange (pga. ompartitionering). Ingen problemer med aktiveringen over nettet
![]() |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Hejsa
I kan bare lave èn MCE cd med begge intastallationcd'ers indhold...Det fungerer fint. Husk bootsectoren however! Mvh Anders |
|
![]() |
|
![]() |
Så fik jeg tid til at rode rundt med MCE igen efter et par dages pause. nu er det korrekt installeret. Jeg er også igennem wizarden der fandt alle kanalerne. Men når jeg så efterfølgende går ind i "my TV" og "live TV" står den og tænker en evighed og slutter så med meddelelsen "Decoder error, video decoder has either malfunctioned or is not installed. Please restart media center and/or the computer". Jeg har ellers installeret mit PVR250 med den nyeste MCE driver herfra http://www.shspvr.com/ og efter som den godt kunne finde kanalerne i setup wizarden må PVR250'eren være korrekt installeret. men hvad er der så galt?
|
|
![]() |
|
![]() |
nåååhja der var vist noget med at man skal installere en SW DVD decoder for at MCE virker. Det havde jeg vist også læst en andet sted tidligere. Det er da utroligt at dette ikke er inkluderet i MCE. En SW DVD decoder koster jo penge, nå men nu har jeg downloaded en 30 dages trial fra http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder.html. Pis det virker stadigt ikke!!!
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Thoma2 Jeg kan anbefale dig at opdatere MCE med HDTV update rollup'en. Jeg fik sporadiske decoder errors og sync problemer før jeg installerede den. Derudover ved jeg at Power DVD's decoder er suveræn til MCE....Efter min mening bedrer end NVIDIAS. Check Decoders her: http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/partners/dfw/ partnerlisting.mspx Decoder Checkup, til at vælge din decoder! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |