recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Time-shift på Mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTime-shift på Mediecenter

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 13:28
Hej Flemming. Nej, jeg ved godt at mine to sidste spørgsmål ikke har noget med time-shift at gøre - jeg skrev bare sammen med Jonaskp om det at afspille og optage samtidigt - jeg kan forstå på dig at det rent faktisk betyder at lyden mixes - at man så kan skrue ned for lyden fra den ene kilde er så selvfølgelig en mulighed.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 14:21

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan lyden skulle kunne blive blandet sammen.

Hvis du afspiller noget i DVBViewer (altså har en TVstream kørende aktivt, med billede på) samtidigt med at du ser en DVDfilm, så vil lyden blive blandet. Men når du bare optager, så er der jo ikke noget aktiv igang samtidigt (altså med billede og lyd på) - så burde der ikke være nogen problemer. Hvis mediecenteret ikke kan klare dette, så er det er en rigtigt skidt løsning. Det ville jo betyde at du ikke kunne bruge dit mediecenter samtidigt med at det optog noget, hvilket ville være en rigtigt skidt løsning.

Ovenstående er bare fra min generelle erfaring med Mediecenter og HTPC-programmer. Jeg har ikke selv prøvet kombinationen af DVBViewer og VMC, så jeg ved ikke om det i praksis virker som beskrevet.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 14:28
Altså du gider jeg ikke give et længere foredrag om hvordan Elektrola kunne kontrolere det med lyden som de har givet dig et nys om er et problem...Men det kan kontroleres fra med en simpel kommando fra prompt...Men det er ikke en del af den plugin fra dvbviewers hjemmeside som de har downloaded og installeret på deres systemer...og så kan de ikke nok ikke finde ud af det...

Alle DVBviewers funktioner kan styres via commandline....Hvis man bruger dvbviewer som recorder eller viewer kan man (pga commandline ops)programatisk bare minimere dvbviewer hvergang man vil høre musik samtidigt med man optager. Og aktivere disable av when minimized...Og vise verca.... Der findes en simpel metode til at detecte foreground app i  C#

Dette kræver dog et stykke arbejde...Men det er lapper oven på lapper...

Redigeret af Patriarken - 09-Februar-2009 kl. 15:02
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan lyden skulle kunne blive blandet sammen.

Hvis du afspiller noget i DVBViewer (altså har en TVstream kørende aktivt, med billede på) samtidigt med at du ser en DVDfilm, så vil lyden blive blandet. Men når du bare optager, så er der jo ikke noget aktiv igang samtidigt (altså med billede og lyd på) - så burde der ikke være nogen problemer. Hvis mediecenteret ikke kan klare dette, så er det er en rigtigt skidt løsning. Det ville jo betyde at du ikke kunne bruge dit mediecenter samtidigt med at det optog noget, hvilket ville være en rigtigt skidt løsning.

Ovenstående er bare fra min generelle erfaring med Mediecenter og HTPC-programmer. Jeg har ikke selv prøvet kombinationen af DVBViewer og VMC, så jeg ved ikke om det i praksis virker som beskrevet.

Jojo men DVBviewer benytter directshow....Hvis lydkortet fungerer i shared mode på vista, er der jo lyd fra både DS musik fra MCE og fra DVBviewer som recorder.... Forstår godt deres problemer nu jeg kommer til at tænke over det.....Fuck det er amatuer hour...Ville dog kunne løses jfr ovenstående...

Udover det så er vi enige KUN et program....

Redigeret af Patriarken - 09-Februar-2009 kl. 14:58
Mit Setup
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 14:31
Jamen Jonaskp, du har fuldstændig ret - det er skidt hvis dette ikke kan lade sig gøre  - ja selv det at optage med DVBViewer og se en DVD film bør ikke være et problem - det skal jeg have undersøgt nærmere - altså med mindre der er andre der kan bekræfte "vores" teori
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jojo men DVBviewer benytter directshow....Hvis lydkortet fungerer i shared mode på vista, er der jo lyd fra både DS musik fra MCE og fra DVBviewer som recorder.... Forstår godt deres problemer nu jeg kommer til at tænke over det.....Fuck det er amatuer hour...

Det kan være jeg bare ikke ved nok, men det lyder for mig stadig meget underligt at det ikke kan lade sig gøre. Måske jeg bare er blevet vænnet til at det bare fungerer fordi jeg kun bruger et program - har aldrig haft lignende problemer.

Personligt ville jeg aldrig smide 10K efter et Mediecenter (fordi jeg kan samlet et selv), men jeg ville da under ingen omstændigheder have et mediecenter (ligegyldigt prisen) hvor jeg ikke kunne se TV/DVD/Optaget TV samtidigt med at jeg optog noget. Det underminerer lidt tankegangen om at samle alt i en box...

Hvis man så rent faktisk kan løse problemet som Patriarken siger (og når han siger det, så regner jeg med at det er korrekt), så virker det lidt amatøragtigt at man ikke har valgt at gøre det, når man påstår at man er den eneste producent der leverer en integreret løsning til DVB-signaler med undertekster.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 00:26

Her er det som det er (med DVBViewer):

Lyd og billede bliver ikke blandet samme, uanset om det er DVD eller TV.

Ser du en udsendelse, trykker på optag, indsætter en DVD og ser den, ja så optages TV udsendelsen fortsat, og du kan se din DVD uden problemer.

Ser du en udsendelse, trykker på E (for EPG) og finder et andet program du gerne vil optage, så gør du det (forudsat at det er på samme transponder, eller du har flere tunere). Lyd eller billed bliver ikke blandet.

Ser du en udsendelse og starter MediaPlayer og afspiller en fil, SÅ bliver det blandet sammen (ihvertfald lyden)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ser du en udsendelse og starter MediaPlayer og afspiller en fil, SÅ bliver det blandet sammen (ihvertfald lyden)

og det er det der sker....
Mit Setup
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 01:13

Derfor skal alt ske i DVBViewer, så sker det ikke (altså sammenblanding)

DVBViewer er en nogenlunde god DVD afspiller, ikke verdens bedste, men det fungerer og der er ingen grund til ikke at bruge den 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 10:33

Tak for jeres gode og grundige svar

Lige et sidste spørgsmål: Vil man kunne se en anden DVB-C TV-kanal på det omtalte Electrola Mediecenter, mens man optager en anden kanal? Jeg gætter på det også er et problem?

Redigeret af acidman - 10-Februar-2009 kl. 10:41
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 10:34
Jeg siger skam ikke at man skal bruge to apps. Det kalder jeg amatørtime i hvert fald i elektrolas implementering.
Mit Setup
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 21:11

Jeg har lige et enkelt spørgsmål mere vedørende multitasking/se og optage samtidigt:

Kan man med http://www.electrola.dk/shop/midi-stofa-231p.html se en TV-kanal og optage en anden kanal samtidig eller mangler der en ekstra tuner for at gøre dette?

Det kan godt være jeg mere eller mindre har fået svar på det i nogle af jeres andre indlæg, men jeg vil lige være sikker

Jeg kan i øvrigt fortælle at jeg ikke vælger dette mediecenter - jeg satser på TV-pack og en 100% WMC løsning

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu