Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bornholmeren
Super bruger
Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
|
Emne: Tinnitus og fladskærme Sendt: 23-April-2007 kl. 19:06 |
Ja, jeg er en af de uheldige, som er ramt af tinnitus efter mange koncerter og et par vilde nytårsaftener. Men nu til sagen. Jeg har haft et par skærme hjemme nu, (PV60, og sharp XD1e, begge i 37"). Super skærme begge to. Begge har jeg dog måttet returnere, da deres strømforsyning udsender en tone/frekvens, som ikke kan høres med det "blotte" øre, men som "trigger" min tinnitus, altså der starter en hyletone i hovedet på mig. Dette er jeg naturligvis ked af, da jeg virkelig gerne vil have en flad på væggen.
Er der andre i samme situation som jeg. Og har I kunnet løse problemet/fundet en skærm med en rigtig god strømforsyning??
Eller er der bare ikke noget at gøre
Håber på saglige tilbagemeldinger i dette fantastiske forum.
Redigeret af Bornholmeren - 23-April-2007 kl. 19:07
|
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 19:17 |
Det er noget der med sansynlighed vil opleves med alle skærme.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Bornholmeren
Super bruger
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 19:22 |
Radiomanden skrev:
Det er noget der med sansynlighed vil opleves med alle skærme.
|
Det frygter jeg egentlig også. Dog er der jo ikke noget med min almindelige CRT (Pana 28"), men det er jo nok en anden strømforsyning som sidder i.
|
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 20:01 |
50" modeller er næsten altid overdimmensioneret, også mht strømforsyning - så prøv det ...
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 21:16 |
Jeg lider også af tinitus. Mit Philips TV er begyndt at summe igen efter udskiftning af panelet. Ikke noget der generer min tinitus, men blot i al almindelighed er jeg træt af denne summen. Så er det langt værre med min PCs harddisk, selvom jeg har valgt en af de mest lydløse på markedet. Her er det simpelthen frekvensen og ikke lydstyrken der generer.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 21:31 |
En lille bærbar med passiv køling er løsningen  .. tilslut skærm, tastatur og mus ...
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 22:01 |
nextgeneration skrev:
En lille bærbar med passiv køling er løsningen... |
Tror for det først, at det bliver svært at finde en bærbar kun med passiv køling. Endvidere så tror jeg ikke bærbar er en særlig god ide, da harddisken normalt ikke er lydisoleret, hvorfor denne er meget tydelig.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
Bornholmeren
Super bruger
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 10:53 |
fltk skrev:
Jeg lider også af tinitus. Mit Philips TV er begyndt at summe igen efter udskiftning af panelet. Ikke noget der generer min tinitus, men blot i al almindelighed er jeg træt af denne summen. Så er det langt værre med min PCs harddisk, selvom jeg har valgt en af de mest lydløse på markedet. Her er det simpelthen frekvensen og ikke lydstyrken der generer.
Flemming
|
Ja det er jo netop den der "frekvens", som man ikke umiddelbart kan høre, som sætter hyletonen igang (men altså også den man kan høre da det jo er svært at sige præcis hvilken tone det er, der sætter det igang). Men en sådan strømpforsyning må man da kunne betale sig fra. I teorien kunne de vel tage en fra et CRT-tv og smække over i en lcd.
Gad vide om det hjælper at prøve en 32" i stedet for en 37" som jeg havde tidligere, da strømforsyning vel er mindre?
Den lcd skærm der har generet mig mindst indtil vider, var min kammis PF37" 9731d. Den generede mig ikke så meget, men stadigvæk.
Problemet er nok, at man ikke kan generalisere tinnitusen, da folk sikkert trigges forskelligt.
|
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 11:05 |
Bornholmeren
[/QUOTE skrev:
Den lcd skærm der har generet mig mindst indtil vider, var min kammis PF37" 9731d. Den generede mig ikke så meget, men stadigvæk.
|
[/QUOTE]
Det er netop den skærm jeg har. Frekvensen er så tilpas dyb at jeg kan leve med det.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Soko
Super bruger
Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 11:11 |
Hej
Jeg vil bare sige, at Sony KDL40V2000 har samme "problem" så det gælder sandsynligvis også V2500 modellen.
Jeg kan dog ikke høre det, men det kan min kæreste
Soko
|
 |