recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tip: Flere remote desktop brugere. Vista.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTip: Flere remote desktop brugere. Vista.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Emne: Tip: Flere remote desktop brugere. Vista.
    Sendt: 28-Juli-2008 kl. 23:22
Faldt lige over denne side der beskriver muligheden for at tillade flere samtidige remote desktop (og normale) brugere på Vista Ultimate.

Det kan faktisk endda gøres lidt nemmere end siden beskriver:

1. Hent den hackede version of termsrv.dll på ovenstående side.
2. Tag ejerskab af filen termsrv.dll i windows\system32 (højreklik properties, security etc.)
3. Kopier den hackede over.
4. Reboot.

Håber ikke dette overtræder forumreglerne i øvrigt. I så fald beklager jeg.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2008 kl. 05:03
Citér Sendt: 17-Juni-2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret

Hvis man vil logge flere users på Vista SP1 på samme tid via Remote Desktop/Terminal Services er løsningen her.

Husk at køre den batfil der svarer til din version af Vista, og at køre den som Admin hvis du bruger UAC. Det er test og virker på Vista Ultimate UK.

Ikke for at være træls....Men skrev faktisk det samme foren 14 dages tid siden....i tråden Concurrent TS sessions med Vista SP1.

Har du iøvrigt testet din termserv.dll på SP1? Såvidt jeg kan se er den der linkes til til Pre SP1.

Redigeret af Patriarken - 29-Juli-2008 kl. 05:09
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2008 kl. 20:15
Hm godt spørgsmål. Fik først opdateret min vmc til sp1 _lige_ før jeg tog på ferie og har ikke testet det siden. Måske den har revertet det nu.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2008 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hvis man vil logge flere users på Vista SP1 på samme tid via Remote Desktop/Terminal Services er løsningen her.

Husk at køre den batfil der svarer til din version af Vista, og at køre den som Admin hvis du bruger UAC. Det er test og virker på Vista Ultimate UK.

Ikke for at være træls....Men skrev faktisk det samme foren 14 dages tid siden....i tråden Concurrent TS sessions med Vista SP1.

Har du iøvrigt testet din termserv.dll på SP1? Såvidt jeg kan se er den der linkes til til Pre SP1.

Ikke for at være træls her too...

Indlæg beskrevet helt tilbage i 2007 i

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28795
Med reference til dette indlæg
http://blog.pendec.dk/index.php?/archives/18-Flere-samtidige -brugere-i-Windows-Vista.html

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2008 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Ikke for at være træls her too...

Indlæg beskrevet helt tilbage i 2007 i

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28795
Med reference til dette indlæg
http://blog.pendec.dk/index.php?/archives/18-Flere-samtidige -brugere-i-Windows-Vista.html

Der er ikke for at stjæle nogens nyheder....Men Concurrent Desktop Connections har virket på XP og Vista lige siden de var i Beta.....(Faktisk kun da de var i beta....Den termserv.dll du bruger er fra beta releases af hhv XP Pro og Vista)

Men den jeg beskriver virker med Vista SP1....Read: SP1....Terminalservices RDP osv får nemlig et par opdateringer i SP1 og så virker hverken dit eller NikolaiCs forslag(Som i Essens er det samme)... Den jeg linker til gør however....

Som sagt ikke for at være træls.....Dette er virkeligt anvendeligt for mange HTPC brugere, men for få kan finde ud af hvad de skal bruge det til og hvorfor det er smart...Derfor drukner det hele i banale hardwaredebatter...

Redigeret af Patriarken - 30-Juli-2008 kl. 19:23
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 18:10
Ja det er uvurderlig for mig at jeg lige kan opdateret en driver, sætte et script op, installere et program, checke en back-up osv. mens konen fortsat ser fjernsyn.

EDIT: Anders jeg blev utålmodig og testede din .bat fil. Det virkede perfekt - selv over remote desktop - ts kom op igen og jeg kunne logge på efter genstart uden at skulle vente på at min default bruger lige loggede af. Tusind tak for det.

Redigeret af NikolajC - 30-Juli-2008 kl. 18:25
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu