|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |
Dr. Jones ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
Se SÅ bliver det pludselig interessant! PS: Jeg må indrømme, at min mantra en gang var: "Trådløs er kun til dem, der er for dovne til at trække kabler". Dén måtte jeg sluge, da jeg sidste år satte en trådløs router op derhjemme. |
|
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2 · Arion AC-9410PVR HDMI · Philips BDP 7500 |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Og en anden plugin der kan streame en CD fra cd-drevet, hvis man ikke lige vil rippe og opdatere opdatere databasen
![]() |
|
![]() |
|
Dr. Jones ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
Erfaringer med dem...? Spiller de i sync i flere zoner ad gangen?
|
|
· Philips 37PFL9603H
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Bruger dem ikke selv, men prøv at søg lidt rundt her: http://forums.slimdevices.com/ Der er et seperat underforum til 3. parts plugins. |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Jeg har heller ikke selv erfaring med dem. Det er jo det superfede at man selv sammensætter det man har behov for. Og det her er to ting jeg ikke har følt behov for :) I tidligere versioner havde Squeezecenter problemer med at ved netradio og meget lange numre (typisk klassisk musik) så kunne to synkroniserede modtagere "drifte" lidt i forhold til hindanden da synkroniseringen bestod i at de startede synkront. Det har de ændret, så de konstant resynkroniserer. Om det spiller 100% ved jeg ikke, da det er uhyre sjældent at jeg afspiller det samme flere steder, men til mine lokale filer, som er det eneste jeg har prøvet at synkronisere, virker det perfekt, der er ikke det mindte ekko at høre. Prøv det selv af. Hvis du selv har programmeret dit nuværende system, har du nok ikke noget imod at bruge en aften på at fifle lidt rundt for at konstatere om det kan hvad du ønsker. Ud over Squeezeplay, findes der mindst to andre software-afspillere: Softsqueeze og squeezeslave. Det kunne være interessant at prøve om de performer anderledes end squeezeplay. De kan findes via producentes (iøvrigt meget livlige) forum som Letten linker til ovenfor. mvh Mogens |
|
![]() |
|
![]() |
Bemærk at SqueezPlay afløser det to "gamle" SoftSqueeze og SqueezeSlave, samt at SqueezePlay er stadig kun Beta. Jeg har f.eks. haft problem med at synce SqueezePlay med Reciever.
Men de siger også at SqueezePlay ikke er færdig, den består nærmest bare af en port fra Controller til PC. SoftSqueeze bliver der mig bekendt ikke udviklet på længere og den spiller vist kke sammen med den nyeste version af SC. |
|
![]() |
|
![]() |
Det lader til, at jeg hellere må studere Squeeze nærmere
![]() |
|
· Philips 37PFL9603H
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Nu har jeg eksperimenteret lidt med CDplayer og Wave Input som de to omtalte plugins hedder. Cd-afspilning foregår perfekt synkront. Men lydkortlyd kører helt hen i skoven. Begge receivere er adskillige sekunder bagud i forhold til lydkortet. Det er vel ok; det tager tid at encode osv. Men de er flere sekunder ude af sync i forhold til hinanden. Samtidigt har jeg testet sync når man bruger controlleren til lydafspilning. Den synkroniserer ikke perfekt med en receiver. De driver lidt fra hinanden i løbet af et nummer. Men musikafspilning på controlleren er en beta-feature og hvor tit er det man har brug for at synce den? Jeg bruger den typisk med hovedtelefoner ved min seng ved nattetide. Eller som bærbar afspiller. Det bekymrer mig ikke at den ikke syncer perfekt. mvh Mogens Edit: Min pointe med at controlleren ikke synkroniserer perfekt har jeg selvfølgelig med fordi squeezeplay er en porteret udgave af softwaren på controlleren, så den synkroniserer sikkert heller ikke perfekt. Redigeret af Muele - 21-Februar-2009 kl. 16:08 |
|
![]() |
|
![]() |
Det er ikke overraskende, den har jo ikke en jordisk chance for at styre/synkronisere det signal der ryger ud gennem lydkortets udgang, samtidig med at den selv har en hvis strækning før lyden er encoded, transporteret til reciever og decoded igen. Synkronisering må som minimum skulle vurderes mellem software/hardware som squeezebox har kontrol med. |
|
![]() |
|
![]() |
Jo jo, det er klart at man ikke kan forvente at det funker på tredieparts-plugins. Men nu testede jeg det for min egen nysgerrigheds skyld og postede så resultatet her, for det tilfælde at det var vigtigt for Jones' valg af løsning. Eller måske bare interessant for nogen læsere herinde. Den synkronisering hvor Squeeze har fuld kontrol, som f.eks. lokale filer, fungerer jo fint. Og det er jo det vigtigste for 99% af alle brugere. mvh Mogens |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for testen!
|
|
· Philips 37PFL9603H
|
![]() |
|
Rasmusjc ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
Dr. Jones er du kommet nærmere en beslutning? Har selv kig på Russound. |
|
Rasmus Christensen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |