|
tip til hurtigere loadtid på BDP-51FD |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hi Fi Dwarf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juli-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 445 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Juli-2012 kl. 19:50 |
Jeg ved at det er en gammel afspiller, men hvis der sidder nogen derude der stadig har den stående, er her et uendeligt nemt tip til at få den til at loade betragteligt hurtigere.
Jeg har selv lige prøvet det her i går aftes. Og jeg må sige at det er noget der virker. Over en bred kam vil jeg påstå at den nu loader 40-50% hurtigere. Det er som om at få en ny afspiller. Jeg ved ikke om det har noget på sig, men jeg synes også at jeg oplever navigeringen i menuer, som mere responsiv. Nogle film (Iron Sky og Biler 2 er nogle af dem jeg har nået at prøve) loader lige så hurtigt som på enhver 2012 afspiller, mens andre, f.eks Terminator 2, ihvertfald har halveret loadtiden. jeg prøver med lidt flere senere i aften. Neglet fra Blu-ray.com forum: You want to speed up the load times on your Pioneer
BDP51FD/BDP05FD player? Here's how.... upgrade the internal SD memory card from
256MB to 2GB. Couple of caveats...
1. This will void your warranty Tools
required... small phillips screwdriver, smaller phillips screwdriver, computer
with a SD card reader and a lot of patience. 1. remove the hood... there are four screws on the rear and two on each side. The side screws are REAL tight, so be careful you do not strip the heads. I could not find any high-speed SD
cards easily as SD cards are being phased out and replaced by SD-HC cards. I
would assume that the high-speed cards will improve performance over standard
cards but cannot confirm this. Looking on-line, it is not recommended to use
Toshiba or PNY cards as their quality control is inconsistent. Sandisk and Lexar
cards are recommended. I did not know this when I bought my PNY cards, so be
aware. Oh yeah, the PNY card I bought is supposedly rated class 4 (there are
three classes, 2 (2MB/sec or 13X), 4 (4MB/sec or 26X) & 6 (6MB/secor 40X).
class 2 is the slowest, class 6 is the fastest. The Sandisk Ultra II is rated
15MB/sec and the Ultra III is rated 30MB/sec). Gør jer selv en tjeneste og kør en benchmark på flere forskellige SD-kort. i mit tilfælde var det faktisk et kort som ifølge labelen, burde være det langsommeste, der havde den højeste læse og skrivehastighed. Og der var stor forskel på flere, umiddelbart helt ens, kort jeg testede. ![]() |
|
![]() |
|
Hi Fi Dwarf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juli-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 445 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skal i den forbindelse nævnes at jeg søger et Sandisk Ultra II eller III på 2GB hvis nogen skulle have et liggende.
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Gad vide om det virker på alle Pioneer BD afspillere?
|
|
![]() |
|
Det skal jeg ikke gøre mig klog på. Det kræver jo selvfølgelig at den pågældende model har en sd-kortlæser siddende på mailboardet. Jeg aner ikke hvor mange af deres modeller de har lavet på den måde. ![]() |
|
![]() |
|
mejersken mk2 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2012 Sted: Århus N Status: Offline Point: 4 |
Tak for tippet :-)
Gør det også opstartstiden kortere ?
|
|
![]() |
|
Nej desværre ikke. ihvertfald ikke mærkbart. Men bare det at film nu loader hurtigere, er super fedt. Det kort jeg har i nu, læser 7,5 mb/s og skriver ca. 7 mb/s. (Det Panasonic, der oprindeligt sad i, Læste 4,5 og skrev ca. 3,5 mb/s) Der er muligvis bedre resultater at hente med hurtigere kort. så jeg er på jagt efter et med read/write på minimum 15mb/s. Bare for at se om det gør yderligere forskel. ![]() |
|
![]() |
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Her kan du få nævnte sd-kort:
http://www.mobymemory.co.uk/sd-sdhc-memory-cards/22-sandisk-2gb-sd-card.html Mvh FNørd |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |