recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tip til hurtigere loadtid på BDP-51FD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tip til hurtigere loadtid på BDP-51FD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: tip til hurtigere loadtid på BDP-51FD
    Sendt: 30-Juli-2012 kl. 19:50
Jeg ved at det er en gammel afspiller, men hvis der sidder nogen derude der stadig har den stående, er her et uendeligt nemt tip til at få den til at loade betragteligt hurtigere.
Jeg har selv lige prøvet det her i går aftes.
Og jeg må sige at det er noget der virker. Over en bred kam vil jeg påstå at den nu loader 40-50% hurtigere. Det er som om at få en ny afspiller.
Jeg ved ikke om det har noget på sig, men jeg synes også at jeg oplever navigeringen i menuer, som mere responsiv.

Nogle film (Iron Sky og Biler 2 er nogle af dem jeg har nået at prøve) loader lige så hurtigt som på enhver 2012 afspiller, mens andre, f.eks Terminator 2, ihvertfald har halveret loadtiden. jeg prøver med lidt flere senere i aften.

Neglet fra Blu-ray.com forum:

You want to speed up the load times on your Pioneer BDP51FD/BDP05FD player? Here's how.... upgrade the internal SD memory card from 256MB to 2GB. Couple of caveats...
1. This will void your warranty
2. Do not use a card larger than 2GB. Larger cards are SDHC and are not backwards compatible with SD.
3. Using a high speed card should improve performance a bit over standard speed cards (but not confirmed).
4. Do this at your own risk.
Tools required... small phillips screwdriver, smaller phillips screwdriver, computer with a SD card reader and a lot of patience.
1. remove the hood... there are four screws on the rear and two on each side. The side screws are REAL tight, so be careful you do not strip the heads.
2. remove the rear panel. There's about a gajillion screws (actually maybe 20). There are some long screws that bolt the I/O connectors to the rear panel, a couple of shorter screws that bolt the rear panel to the bottom plate and a real fine screw that bolts the HDMI connector to the rear panel. Don't mix 'em up. The rear panel snaps to the sides of the bottom panel, you have to squeeze the sides to pop it loose. You can then swing the rear panel to the right.
3. remove the SD card. The SD card is a Panasonic 256MB High-Speed unit that sits flush against the rear panel. Push the card in a bit and it will pop out (it's spring loaded).
4. Insert the card into the card reader of your PC and copy any files/folders from the card onto your PC.
5. Insert new card into card reader. Make sure the card is formatted in FAT, not NTFS. You can check by right clicking on the card in Explorer and selecting properties. Copy the file/folder from the old card from the PC to the new card.
6. Remove card from the card reader and insert into the player. Push it in until it clicks into place.
7. reassemble the unit.
I could not find any high-speed SD cards easily as SD cards are being phased out and replaced by SD-HC cards. I would assume that the high-speed cards will improve performance over standard cards but cannot confirm this. Looking on-line, it is not recommended to use Toshiba or PNY cards as their quality control is inconsistent. Sandisk and Lexar cards are recommended. I did not know this when I bought my PNY cards, so be aware. Oh yeah, the PNY card I bought is supposedly rated class 4 (there are three classes, 2 (2MB/sec or 13X), 4 (4MB/sec or 26X) & 6 (6MB/secor 40X). class 2 is the slowest, class 6 is the fastest. The Sandisk Ultra II is rated 15MB/sec and the Ultra III is rated 30MB/sec).

Gør jer selv en tjeneste og kør en benchmark på flere forskellige SD-kort. i mit tilfælde var det faktisk et kort som ifølge labelen, burde være det langsommeste, der havde den højeste læse og skrivehastighed. Og der var stor forskel på flere, umiddelbart helt ens, kort jeg testede.

Smile

Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
Hjemmebioen
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 19:55
Det skal i den forbindelse nævnes at jeg søger et Sandisk Ultra II eller III på 2GB hvis nogen skulle have et liggende. Wink
Hjemmebioen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 20:11
Gad vide om det virker på alle Pioneer BD afspillere?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Gad vide om det virker på alle Pioneer BD afspillere?

Det skal jeg ikke gøre mig klog på.
Det kræver jo selvfølgelig at den pågældende model har en sd-kortlæser siddende på mailboardet.

Jeg aner ikke hvor mange af deres modeller de har lavet på den måde.

Embarrassed
Hjemmebioen
Til top
mejersken mk2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Juli-2012
Sted: Århus N
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mejersken mk2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 10:41
Tak for tippet :-)

Gør det også opstartstiden kortere ?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af mejersken mk2 mejersken mk2 skrev:

Tak for tippet :-)

Gør det også opstartstiden kortere ?

Nej desværre ikke. ihvertfald ikke mærkbart.

Men bare det at film nu loader hurtigere, er super fedt.

Det kort jeg har i nu, læser 7,5 mb/s og skriver ca. 7 mb/s. (Det Panasonic, der oprindeligt sad i, Læste 4,5 og skrev ca. 3,5 mb/s) Der er muligvis bedre resultater at hente med hurtigere kort. så jeg er på jagt efter et med read/write på minimum 15mb/s.

Bare for at se om det gør yderligere forskel. Smile

Hjemmebioen
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 23:22
Her kan du få nævnte sd-kort:

http://www.mobymemory.co.uk/sd-sdhc-memory-cards/22-sandisk-2gb-sd-card.html

Mvh FNørd
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu