recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tips til at at forbedre din netflix oplevelse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tips til at at forbedre din netflix oplevelse.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
GabrielGabi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-September-2015
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GabrielGabi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tips til at at forbedre din netflix oplevelse.
    Sendt: 08-September-2015 kl. 15:55

Jeg har længe overvejet at starte en artikel hvor jeg samler Netflix brugere tips, målet er en  bedre Netflix oplevelse. Naturligvis fungere Netflix, men kombineret med værktøjer og tricks, kan det være endnu bedre. Jeg vil kick-starte denne artikel ved at dele mine resultater.

1.     Brug en Netflix søgemaskine:

At søge efter noget at se på Netflix kan blive en trættende oplevelse. Netflix tillader ikke at søge ved at anvende filtre anden end deres genre-filter. hvis du ønsker at finde en actionfilm, er du nødt til at rulle igennem hver action film som er tilgængelig på Netflix for at finde noget til din smag. Endvidere bør deres titel anbefalinger være mere præcis, fordi Netflix ofte anbefalede mig noget at se, som jeg allerede har set.

Der er masser af Netflix søgemaskiner til rådighed. Sådanne tjenester vil give dig mulighed for at søge på tværs af alle Netflix regioner, sortere titler efter instruktøren, IMDB og Rotten Tomatoes ratings, udgivelses år og så videre. Du kan også tjekke Netflix nye udgivelser på en mere brugervenlig måde end Netflix gør det. Nogle af de bedste søgemaskiner er:

• Filmefy

Fordele:

·         Mulighed for at søge på tværs af alle Netflix regioner

·         Mulighed for at søge ved hjælp af filtre, såsom: IMDB ratings, genre, år og instruktør

·         Mulighed for at se titel anbefalinger fra andre Netflix brugere

Ulemper:

·         Ingen Rotten Tomatoes ratings

·         Ingen mobil applikation

• Moreflicks

Fordele:

·         Flot desing

·         Understøtter flere streaming-tjenester og ikke kun Netflix

Ulemper:

·         De giver kun giver et genre filter

·         Tror ikke siden bliver opdateret mere.

• Flixseek

Fordele:

·         Anvendelig navigations menu på deres hjemmeside

·         Mulighed for at søge ved hjælp af filtre, såsom: IMDB ratings, genre, år og instruktør

Ulemper:

2) Sådan finder du den skjulte Netflix menu

Dette kan være nyttigt for manuelt at indstille din streaming kvalitet, streaming statistik og meget mere.

1.     Indstilling af streaming kvalitet: Tryk på Ctrl + Alt + Skift + s for at få adgang til denne menu. På denne menu kan du vælge max bitrate. Valg af flere markeringer vil sætte en min / max bit hastighed, som Netflix vil streame. Denne menu giver også mulighed for at vælge, far hvilken CDN du vil modtage din stream. Ved at justere det, kan du få bedre resultater.

2.     Se streaming statistik: Tryk ctrl + alt + shift + d. Her vil du være i stand til at se statistik for din stream. Det vil oftest være nyttigt, når du tilpasse din CDN for at se, hvilken server der giver dig den bedste streaming hastighed.

3.     Log: Tryk ctrl + alt + shift + L. Her kan du se din Log. Det vil sandsynligvis være nyttigt, hvis du har brug for fejlfinding fra Netflix

3) Adgang til globale Netflix:

Hvis du har tjekket en af Netflix søgemaskiner nævnt ovenfor, så har du sikkert set, at hver Netflix region har forskelligt indhold. Et eksempel er AMC-serier. Netflix UK plejede at tilbyde hver ny episode af Breaking Bad og Better Call Saul en dag efter de blev vist i USA. Der er andre skjulte perler tilgængelige på andre Netflix regioner.

Så for at få adgang til den globale Netflix region, skal du bruge er en SmartDNS tjeneste. Med sådanne tjenester, kan du få adgang til alle Netflix regioner med en enkelt Netflix konto. Med en Google-søgning, kan du finde de bedste tjenester. Jeg anbefaler at bruge en betalt service i stedet for en gratis en. Masser af gratis tjenester bruger andre måder at lave  overskud på som ikke altid gavner dig. Det koster godt nok $5 - $ 8 /måned, men det er pengene værd. Både hvad sikkerhed angår og hvad indhold af tilbud angår.

Alle de tips, der er nævnt i artiklen er noget, som jeg har testet selv. Har du noget at dele med os andre?

Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 17:13
Angående søgning på film bruger jeg disse to tjenester:

flixsearch.io - søgning på alle titler i alle Netflix regioner. Det er dog en simpel søgemaskine, som søger på alle ord i titlen og dermed kommer der mange hits frem.

flixfilm.dk - liste over nye film på Netflix. Via lande-flag kan man klikke sig videre til samme information for USA, Norge, Sverige, Storbritanien og Holland. Smart måde at få et hurtigt overblik og nye titler uden at skulle logge ind på Netflix.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu