|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
farbruun ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-September-2009 Status: Offline Point: 31 |
![]() Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 09:32 |
Hej,
nogen input til, hvordan man får lavet noget ekstern lyd med en Samsung LED skærm. Mit indtryk er, at det kun lader sig gøre med en optisk indgang. Og hvis ens forstærker så ikke har sådan en, hva så? på forhånd tak |
|
![]() |
|
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
Der findes en soundbar der passer til har jeg set og hørt. Kan ikke huske modelnummer eller pris.
|
|
![]() |
|
farbruun ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-September-2009 Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Og hvis man ikke vil have den grimme ting stående ?
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
Du kan få en converter, som ændre det optiske signal til digital signal. |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Så må du specificere hvad du synes er pænt, og hvad du synes er grimt, da jeg personligt syntes at dette er gude smukt: http://media.photobucket.com/image/Vienna%20Acoustic%20Mahle r/bigred7078/003-2.jpg |
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
Hej I nogle nogle tilfælde er det muligt at trække TVlyden ud via scartstikket. På mit TV, Panasonic PZ85, kan jeg få lyden ud via scartstikket via et scartstik hvor jeg har loddet et almindeligt phonokabel på inden i stikket. Hvis du ikke har mod på selv at lodde kan du bruge en adapter som vist her: Ulempen er selvfølgelig at den optager selve scartstkket. Jeg vil samtidig gøre opmærksompå at det på mit tv ikke er muligt at få lyden ud via scart hvis kilden er HDMI. Der må jeg have en separat ledning fra afspilleren til forstærkeren. (TVet sender stadig lyden fra den TVkanal jeg så sidst ud på scartstikket, selv om jeg ser video over HDMI ) Alternativt kan du bruge en D/A converter som denne her: MVH tvkartoffel Redigeret af tvkartoffel - 03-Oktober-2009 kl. 12:44 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har hørt, at forbindelse via Scart er en skidt idé, da det ofte forsinker lyden ? Har det noget på sig?
I øvrigt: Jeg kommer i tanker om, at jeg jo har TDC TV (Home Trio) - dvs har lyden via en boks. Den er pt. forbundet til TV via scart, men bliver forbundet med HDMI, når jeg får købt min Så det er vel egentlig ikke et problem for mig ? Det samme gælder vel, hvis jeg skifter til en boks fra YouSee ?? |
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
Jeg har ikke selv oplevet at lyden bliver forsinket via scart ud, men jeg vil da ikke udelukke at det er tilfældet på nogle TV.
Hvis du har en boks bør du kunne tilslutte den til din forstærker med et almindeligt phonokabel, så slipper du for at rode med scartstikket. MVH tvkartoffel |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
Hvilken typer indgange har du på dit forstærker/surr. som evt. kunne bruges til et tv lyd? |
|
![]() |
|
![]() |
Min forstærker er en Arcam som efterhånden har 10 år på bagen. Den tillader næppe andet end 'phono indgang'
|
|
![]() |
|
![]() |
Så er der ikke mange muligheder tilbage, dermed havde jeg nok valgt, at købe en surround receiver og så få den lyd oplevelse med, som den giver. |
|
![]() |
|
![]() |
men så længe jeg kører med TDC TV har jeg vel ikke noget issue ? Så er det vel audio fra boksen til min Arcam ?
Det er vel mere, hvis jeg engang beslutter at køre Digital SD signal UDEN boks, at jeg skal overveje at skifte min forstærker ? Eller er der noget jeg overser? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |