recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Titel hentes automatisk fra Text-TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTitel hentes automatisk fra Text-TV?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
deepo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: Titel hentes automatisk fra Text-TV?
    Sendt: 21-Juni-2004 kl. 08:48

Hvilke Text-TV sider står jeres GX3 konfigureret til, for at kunne hente titlen på det der optages fra DR1 og TV2?

Jeg har set det virke, men her på det sidste synes jeg ikke der kommer titel på. F.eks. optog jeg F1 Indianapolis igår aftes fra 23:06 - 01:00 manuelt. Jeg trykkede på rec efter reklamerne, da spottet for Wimbledon blev vist. Små 20 sec senere startede F1, men der kom ikke titel på.

Text-TV siderne konfigureres under Setup -> Features -> TV Guide Page.

/Mogens

Til top
sune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2004 kl. 14:25
Hej Mogens

på min GX3 står den til side 301 på både DR1 og TV2.

mvh Sune
Til top
deepo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 08:56

Jamen, side 301 dækker jo kun formiddag (TV2 dog til 18:00 i dag). Jeg tror jeg vil forsøge med 312 for DR1 og 300 for TV2.

/Mogens

Til top
sune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 09:08
Hmm mon ikke ttv siden ændrer sig i løbet af dagen?
Til top
Peter 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Februar-2004
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 11:48

Side 301 ændrer sig IKKE i løbet af dagen til at vise aften-programmet.

Men da det er lykkedes mig at få adskillige aften-titler på optagelser fra DR, må jeg gå ud fra at GX3'en er smart nok til automatisk at gå en eller flere sider højere op for at finde de programmer, der ikke står på første side.

Jeg har dog også oplevet optagelser, hvor titlen ikke er kommet med - men jeg har endnu ikke fundet en eventuel systematik i fejlene.

Til top
deepo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2004 kl. 14:11

Ifølge David Gerlach, Sony Helpdesk, skal man omkonfigurere sin GX3 i løbet af dagen...

Citér Hej!

Jeg købte for ca. en måneds tid siden en Sony RDR-GX3 DVD recorder.

Den kan navngive optagelser ved at hente titlen fra Tekst-TV, hvilket konfigureres i menuen Setup -> Features -> TV Guide Page. Jeg har kun DR1 og TV2, og de er begge konfigureret til side 301.

Problemet er, at den ikke kan finde titlerne. Mit gæt er, at det skyldes at side 301 for både DR1 og TV2's vedkommende ikke dækker hele dagen, idet begge kanaler fortsætter TV programmerne på side 302, 303 og endda 304.

Hvad er jeres erfaring/anbefaling?

Har I en mere teknisk forklaring på funktionen, end den der findes i manualen?

Med venlig hilsen
Mogens Beltoft

Citér Hej Mogens

Det er et velkvalificeret gæt du kommer med. Hvis du ønsker at benytte denne funktion for et program der sendes om aftenen kræver det for DR1´s vekommende at du sætter siden til 302.

Tilsvarende for DR2 s. 304. Se afsnittet Features-indstillinger - TV guide page for hvordan du ændrer sidenumrene manuelt.

Mvh

David Gerlach

Sony Helpdesk

Til top
Peter 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2004 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af deepo deepo skrev:

Citér Hvis du ønsker at benytte denne funktion for et program der sendes om aftenen kræver det for DR1´s vekommende at du sætter siden til 302.

Det virker stærkt usandsynligt.

1) Hvor mange tv-stationer i verden kan holde deres programoversigt på 1 side?

2) Ville en DVD-optager-producent virkelig sende en optager på markedet, hvor man i princippet manuelt skulle ændre indstillinger 2-3 gange i døgnet for hver eneste kanal - blot for at optageren virkede sådan som den var blevet markedsført?

3) På min GX3 er DR1 m.fl. sat til side 301. Jeg ændrer IKKE dette på noget tidspunkt. Jeg optager stort set udelukkende om aftenen - dvs. programmer, der fremgår af side 302. Alligevel kommer titlen med i stort set alle tilfælde. Hvordan vil du forklare det, hvis Sony-medarbejderen skulle have ret?

Min konklusion er, at den pågældende Sony-medarbejder lukker noget vrøvl ud, fordi han ikke ved bedre og ikke kan forklare den egentlige fejl.

Kunne evt. fejl i stedet skyldes
- udfald i tekst-tv-signalet?
- evt. begrænsninger i +RW-formatet? Jeg anvender selv stort set kun -RW, men ved ikke, om det overhovedet har nogen betydning for titel-funktionaliteten.

Redigeret af Peter 2
Til top
deepo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2004 kl. 15:43

Don't shoot the messenger

ad 1) Ingen - der er jo kun forholdsvis få linier til rådighed på Teskt-TV skærmbilledet.

ad 2) Det er jo en nærmest umulig opgave at finde en fællesnævner for hvordan de forskellige TV kanaler vælger at udnytte Tekst-TV til at formidle deres TV programmer. Det har dog ikke afholdt Sony fra at prøve, men vi er ikke kommet tættere på en forklaring af hvordan det virker i GX3'eren, ud fra Sony Helpdesk's email.

ad 3) Så er du jo heldig, og jeg må være uheldig, for det virker ikke hos mig på alm. timer- og ShowView optagelser (uden PDC/VPS - kan det have indflydelse?).

Udfald i Tekst-TV signalet: Det er da muligt, men jeg har ikke set det selv, når jeg bruger Tekst-TV, hvilket sker flere gange dagligt.

Begrænsninger i +RW-formatet: Jeg bruger -RW, men tror ikke det er her problemet ligger. Begge formater tillader navngivning af udsendelser, så vidt jeg forstår.

/Mogens

Til top
Peter 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2004 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af deepo deepo skrev:

Don't shoot the messenger

Selvfølgelig ikke - det var ikke sådan ment!

Jeg bruger heller ikke selv hverken PDC eller ShowView. Der er tale om helt manuel indstilling med det offentliggjorte starttidspunkt og et sluttidspunkt 5-10 minutter senere end det offentliggjorte.

Kan det tænkes, at du er kommet til at være på den forkerte kanal, da du ville indstille 301 for DR1? Der er jo tale om særskilt indstilling pr. kanal (og så vidt jeg husker pr. ugedag). Blot en tanke - jeg tror selvfølgelig, at du ved, hvad du gør, men man kan jo komme til at taste galt.

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2004 kl. 16:47

Hey Folks!

Jeg har netop skrevet til DR og TV2 og bedt dem redegøre for om side 301 indeholder mere information end det vi kan se på siden. Det er muligt at der samtidig udsendes et skjult data signal med informationen om hele døgnets tv program.

Nu får vi se om de svarer - det bliver nok først på mandag - og hvis de gør bringer jeg svaret her.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
bsjens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2004
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2004 kl. 21:51

Hej

Jeg er ikke helt klar over, hvordan DR og andre kanaler styrer deres sider, men kan fortælle om mine erfaringer.

Mit Loewe TV med indbygget DVD-harddiskoptager sætter selv titler på optagelserne. Der har godt nok været lidt rod med optagelserne fra DR2, men jeg har ikke fået undersgt nærmere.

Denne tråd fik mig dog til at kikke lidt nærmere på det. Jeg fandt siden på TV'et, hvor man indtaster TTV-siderne. Alle stod til 301 og jeg ændrede DR2 til 304.

Nu ser det bare ud til at funke !!! HELE dagen !!!  Det gælder på alle programeringsmåder.

Direkte REC - Manuel Timerprogrammering - Programmering via TextTV

Jeg benytter ikke showview eller PDC, da det er noget L...

Det er godt nok lækkert med de titler og TTV. Bare der også kunne komme undertekster og bare Pioneer HDD/DVD kunne det samme.

Håber I får løst problemet på Sony'en

Venlig hilser

Birgit
Er så glad for mine Pioneer Recordere
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2004 kl. 21:58

Jeg fik aldrig givet en tilbagemelding på min henvendelse til DR og TV2 og det skyldes at de desværre ikke har svaret mig, Angry det er dog min klare overbevisning at der på ttv s 301 udsendes mere end det vi umiddelbart ser på skærmen og at det er der recorderen henter sin information for hele døgnet.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu