recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TMC på Garmin 760?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTMC på Garmin 760?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Emne: TMC på Garmin 760?
    Sendt: 01-August-2008 kl. 12:36
Nogen der ved hvorfor tilladt fart ikke vises på hovedveje/? det gjorde min gamle mio altid.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 09:35

Hej.

Tak.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej.

Tak for svar......så tror jeg såmænd ikke at jeg gider at bruge ret meget mere tid på at få det til at fungere-hvis det er så begrænset i Dk.

mvh

Lrev

Hey

Jeg har selv en Garmin Nuvi 760. For at TMC skal virke, skal 760'eren sidde i holderen og der skal være strøm på og antennen skal være sat op som det står i manualen. Så virker det (måske) .

Men min erfaring er at TMC i danmark stinker! 75% af gangene jeg jeg bruger min GPS får den ikke noget TMC signal. Og hvis der endelig kommer oplysninger, så er de forældede, og kan ikke bruges til noget. Jeg har flere gange kørt fra Fredericia mod Vejle Hvor den har meldt 10-20 minutters forsinkelse, men når man er kommet frem har køen været væk.

Du kan checke om den modtager signal ved at trykke menu og Traffic. Der burde den vise et kort med de situationer den har fået oplysninger om, selvom de ikke er på din rute. Ellers viser den kun oplysninger hvis der er forhindringer på din planlagte rute.

 

M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 08:25

Hej.

Tak for svar......så tror jeg såmænd ikke at jeg gider at bruge ret meget mere tid på at få det til at fungere-hvis det er så begrænset i Dk.

mvh

Lrev

 

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 07:40

Jeg har selv en Garmin 760 og har nu ikke gjort noget særligt for at få TMC til at virke. Men så vidt jeg ved, så benyttes TMC ikke ret meget endnu i DK.

Jeg oplever det mest når jeg kører på m3'eren hvor der jo konstant er vejarbejde, så kan den godt 'spørge' om jeg vil ha' en alternativ rute. Men det sker ikke særlig ofte.

Jo så viser den også engang imellem sådan nogle små farttavler på skærmen for at fortælle hvor hurtigt man må køre.

Jeg har også lige været i UK og der bliver det benyttet meget mere aktivt, hvor jeg nærmest konstant fik at vide hvad der skete lidt længere fremme på vejen mht. køer etc.

Derudover var den rigtig god til at fortælle hvor der var fartkameraer....

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 07:12

Hej.

Er der en venlig sjæl(e)-som vil prøve at forklare mig HVORDAN jeg får TMC til at virke ?

Har søgt og fået lyd igennem.....men det virker bare ikke.

Jeg har en Clarion radio.

mvh

LREV

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu