recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TMPGEnc DVD Author
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTMPGEnc DVD Author

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Emne: TMPGEnc DVD Author
    Sendt: 09-Juni-2004 kl. 18:17

Du har ikke gjort noget fejlkøb. Begge programmer er rigeligt pengene værd.

Du har bare ikke helt forstået at bruge dem. Prøv at starte TMPGEnc DVD Author 1.5 op.
Vælg "create new project"
Vælg "add file"
Og nu skal du så finde det filmklip som skal være første scene på din dvd og NU begynder du at forstå hvad du skal bruge TMPGEnc 3.0 Xpress til. Du risikerer nemlig at få meddelsen: "This is an illegal videofile"
Dine klip skal nemlig have det rigtige format for at DVD Author vil kendes ved dem - og til det formål bruger du TMPGEnc 3.0 Xpress.
Til en PAL dvd skal formatet være MPEG 2, 720x576.
Nu går du så i gang med TMPGEnc 3.0 Xpress og konvertere dine filmklip til lige netop dette format. Der kan du så - jf MichaelS' indlæg - også gøre en masse andre frække ting ved klippet.

Når alle dine klip er klar er det i gang med DVD Author. Sig til når du kommer dertil.

 

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2004 kl. 18:21

Afløber af tråden om TMPGEnc 3.0 Express

Oprettet af Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2004 kl. 18:26

Oprindeligt skrevet af 1000 1000 skrev:

Hej

Tak, men der er simpelthen nogle grundlæggende ting jeg ikke helt forstår ved programmerne TMPGEnc 3.0 Xpress og TMPGEnc DVD Author 1.5.

Jeg har købt begge programmer på baggrund af generel positiv omtale, men måske har jeg gjort et fejlkøb - jeg er ikke sikker.

Det jeg er ude efter er et stykke software til at redigere i mine DVD+r og DVD+rw medier, som består af materiale overført fra VHS til DVD+r med Philips DVDR80 recorder. Dette har jeg købt licens til TMPGEnc 3.0 Xpress for.

Dernæst ønsker jeg at redigere i DVDernes menu, altså skrive titler, baggrunde, menu index billede m.m. Dette har jeg købt licens til TMPGEnc Author 1.5 for.

Derudover har jeg købt licens til AC plugin.

Er det nogle rigtige investeringer jeg har gjort til de formål jeg havde?

Jeg har problemer med ovennævnte og i Author 1.5 går det helt galt. Jeg kan hverken få lov til at lave menuer eller noget trods at alt er registreret korrekt.

Hvis du har mulighed for at lave en "køreliste" til hvorledes man arbejder med ovennævnte problemstillinger vil jeg være meget taknemmelig.

Kan man redigere i indholdet af både en DVD+r og en DVD+rw skive med programmet?

Mvh. og på forhånd 1000 tak.
/1000

Hej 1000

Jeg tror ikke at TMPGEnc DVD Author kan bruges til at redigere eksisterende DVD menu'er. Det kan bruges til at lave nye med, og det er det ret god til. Jeg har desværre ikke fåt lavet den gennemgang jeg har tænkt mig at lave, men indtil da tjek www.doom9.net de har en god vejledning. Eller følg Stampes eksempel.

Hilsen

Michael Sørensen



Redigeret af MichaelS
mvh MichaelS
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2004 kl. 22:52
Jo altså, jeg åbner min DVD Author 1.5 og under "source setup" indsætter jeg (add files) nogle små filmsekvenser i rækkefølge. Nu vælger jeg så "create menu" for at få en flot menu med baggrundsfarve m.m. på min DVD men så sker der intet. Der kommer et sort skilt frem hvor der står "NO MENU, depending on your DVDplayer........" Jeg har prøvet at klikke på alt, men den vil ikke.
Hvordan kreerer jeg min menu ??!!

Mvh
1000

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 18:14

Du har ikke klikket på alt

Øverst har du "Start" -> "Sourse setup" -> "Create Menu" og 2 til. Under "Start" skulle du gerne have en drop down menu. Den er lige nu i dit tilfælde udfyldt med "No Menu". Klik nu en gang på trekanten længst til højre i boxen - og voila: du kan nu vælge mellem forskellige menudesigns



Redigeret af Stampe
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 18:34
Hej
Det er rigtigt at jeg har en dropdown menu og det er også rigtigt at jeg ved klik på "new theme" får en Create New Theme box frem med 5 indstillingsmuligheder "Layout of main menu", "Layout of tray menu", "Buttun image", "Thumbnaile frame" og "background image". Men ved klik på de respektive trekanter er drop down menuerne helt blanke - intet at klikke på !!!! Hvad pokker er der galt?
Mvh. og tak fordi du vil hjælpe.
/1000
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 18:37
Der er også to boxe "edit menu theme" og "menu display settings", skal jeg ændre noget herinde? Jeg har prøvet at indstill epå alle mulige måder - uden held.
En anden lille men væsentlig detalje. Under "options" kan man vælge HELP, men her sker heller intet. Jeg har ellers både købt og registreret produktet - er der noget galt? Øv.......men tak for hjælpen.
Mvh
/1000
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 20:52
Ok - du må have en nyere version end mig (min er 1.5.11.37). Jeg kan vælge mellem 6 foruddefinerede menulayouts (Cloud 1 og 2, Cool 1 og 2, Double Track 1 og og endelig Blue). Jeg kan ikke opbygge en menu fra bunden, lege med knapperne eller lignende. Jeg har ingen "Theme Box" eller andet Theme overhovedet. Udover New Theme - hvad kan du så vælge. Er der slet ingen færdige menuer i den box? Hvad har du af valgmuligheder i box'en?
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 21:17
ingen valgmuligheder overhovedet, alt er blankt ! Min version er 1.5.20.62
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2004 kl. 23:04
Hej igen
Jeg har normalt ikke problemer med at finde ud af mit software. Men disse programmer her TMPGnc 3.0 XPress og TMPGnc DVD Author 1.5 er simpelthen bare ikke mine venner. Mine dropdown menuer er blanke, min HELP-funktion virker ikke og det værste er at Pegasys.com ikke tager produktet retur !! Jeg har således lige spildt $127 og det er surt show. Nu ved jeg godt at dette her ikke er kramboden eller den blå avis, men med redaktionens tilladelse (?) så sælger jeg gerne mine unikke registrerings nøgler til nogle der vil gå i krig med produkterne. Det drejer sig således om de ovenstående produkter samt AC3 Sound Ploug In som jeg har købt for $127.
Jeg har bare hørt så godt om disse produkter og det irriterer mig at jeg ikke kan finde ud af det, men jeg frasælger hellere (hvis jeg må?)end at skulle igennem mange timers mailen frem og tilbage med Pegasys support.
Mvh
/1000
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2004 kl. 01:06

Hej 1000

Jeg er ked af at høre om dine problemer, og pt kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Jeg vil lave min gennemgang af TMPGEnc DVD Author færdig så snart tiden tillader det, men jeg skal jo også lige passe privatlivet, og dette forum og så skriver jeg på en anmeldelse af en Recorder (jeg vil ikke afsløre hvilken), så det er begrænset hvor meget tid jeg har lige pt.

Har du de samme problemer i TMPGEnc 3.0 ?

Måske skulle du prøve at afinstallere Author programmet og gå tilbage til 1.5.11.37 og måske kan Stampe hjælpe med en kopi (jeg har den ikke selv).

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2004 kl. 01:25
undskyld, men nu virker det hele. jeg fatter ikke en pind. jeg beklager meget alle mine problemer, men som sagt fungerer det åbenbart nu. jeg holder mund.
mvh
1000
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu