|
Tænd for forstærker, uden cec understøttelse? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Danielorum ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2012 Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-December-2012 kl. 01:24 |
Hej alle.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er nogen mulighed for om jeg kunne få min sourround reciever (uden hdmi) til at tænde, samtidig med at en cec trnsmission fra min rqspberry pi til mit tv, får tvet til at tænde? Jeg ved at cec signalet er via hdmi, men er det muligt at man på en eller anden måde kan komme omkring dette? Jeg har kigget på denne: http://www.smarthome.com/97665K/Vanco-Super-HDMI-IR-Kit-Hidden-IR-Control-System-over-HDMI/p.aspx Men kan simpelthen ikke gennemskue om jeg kan bruge den til formålet. Jeg aktiverer forresten cec via en xbmc app på min ipad, video bliver afspillet, og et cec signal via hdmi kablet, får mit tv til at tænde. Ser frem til at høre jeres inputs. Hilsen Daniel |
|
![]() |
|
nskou ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2010 Status: Offline Point: 38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan også gøres simpelt
http://www.elvvs.dk/p/el-spareskinne-5-stik-med-jord-masterstik-f-tv-pc-85453/ Redigeret af nskou - 26-December-2012 kl. 10:39 |
|
![]() |
|
Danielorum ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2012 Status: Offline Point: 23 |
Ja hold da op.hvorfor havde jegmikke tænkt på det egentlig... Mange tak. Jeg vil dog have brug for at min forstærker skal kunne tændes uafhængigt af om tvet er tændt. Men stadig skal tvet være master, så hvis forstærkeren er slukket, så bliver den tændt samtidig med tvet. Men jneg må lede.
Mvh. Daniel |
|
![]() |
|
Men jeg må lede - skulle der stå.. Er der nogen der har et forslag til min problemstilling?
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Hvis du skulle ende med sparskinne løsningen kan jeg ikke anbefale den linkede, jeg vil anbefale en "dyr" en til tror jeg 69 kr. med learn funktion. Fra eks. harald nyborg. Skulle spareskinne ikke bare styres af strømforsyningen til din rasberry og ikke af forstærkeren?. Lev med at din forstærker er tændt når din rasperry kører og ikke andet.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |