recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tænd/sluk af både projektor og lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tænd/sluk af både projektor og lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels Chr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tænd/sluk af både projektor og lyd
    Sendt: 09-Januar-2022 kl. 23:15
Hej skal til at installere mini hjemmebiografen i et sommerhus jeg også bruger til udlejning. Dvs. der kommer gæster som ikke kender huset.
Setup er Ole budget så jeg bruger stumper jeg har liggende eller har fået brugt - måske ikke optimalt, men der er hvor jeg starter og kan ændre senere.
Pt. Er setup
Projector nec n300w (720p)
Lyd: Philips streamium np2900
Streaming devise: Nokia Android 8000

Jeg vil helst lægge fjernbetjeninger væk for alle 3 enheder og have kontrol over hvad folk kan trykke på.
Nokia boksen kan man lave chromecast til, så tænker ikke de får brug for fjernbetjening til den

Projektoren har de kun brug for at tænd/slukke og muligvis skrue op/ned for lyden da jeg pt bruger mini Jack som lyd out

Pihilps np2900 er nok midlertidig til jeg finder et andet lille 2.1 med optisk indgang i dba, men lige pt har man brug for at trykke å `aux` knappen når enheden tændes og ligeledes kunne juster lyd/op ned.


Er der nogen her inde som har gode bud på hvordan jeg laver en (for brugere) nem løsning med at tænde begge enhder og kunne justere lyd. En endelig slukke projektor på en sikker måde.
Jeg tænker selv at det måske er bedst med en programmerbar IR fjernbetjening - men jeg vil helst ikke have en `super avanceret` fjernbetjening.
Reelt er der kun brug for tænd/sluk og lydstyrke på en sådan fjernbetjening.


Redigeret af Niels Chr - 09-Januar-2022 kl. 23:15
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels Chr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2022 kl. 00:11
Det kan godt tænkes at jeg ikke behøver en Remote til lydstyrken, da denne jo kan reguleres via den app som caster.

Det er således kun tænd/sluk af projekter og np2900 samt source selekt på np2900 som er nødvendig
Den `remote` jeg leder efter skal således kun have en `tænd` og en `sluk` knap og kunne sende en serie af programmerede IR commandoer

Eller hvis I har andre bud på en af venlig løsning
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2022 kl. 12:24
Måske en elspareskinde, hvor din NP2900 sidder i første udtag, og dermed bestemme om de andre dele skal tænde eller slukke.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels Chr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2022 kl. 07:24
tak for svar
jeg tror desværre ikke en elspare skinne er sagen.
jeg skal gerne kunne sende en ‘skift’ source til no2900’eren når den tænder og ligeledes er det vigtigt at projektor slukkes via dens egen sluk da den så køler lampen før den selv slukker.

det som jeg leder efter er en ‘simpel’ programmervar ir fjernbwtjening uden alt for for mange knapper
har reelt set kun brug for 2 knapper (tænd og sluk)
jeg ved logitec har lavet nogle med display og alt muligt, men det syntes jeg bliver for store

jeg kunne bygge en selv af en PIC controller og en ir diode, men tænler også at jeg hurtigt kommer til at bruge mange timer på en relativ lille ting som måske allerede findes færdig og koster få hundrede kr - men hvilken ?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2022 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af Niels Chr Niels Chr skrev:

...
det som jeg leder efter er en ‘simpel’ programmervar ir fjernbwtjening uden alt for for mange knapper
har reelt set kun brug for 2 knapper (tænd og sluk)
...
Måske en Chunghop L102 Learn Remote fra Kinaland:

Prisen er overkommelig. Smile
Jeg bruger den selv til at styre Zone 2 ON/OFF og volumen på min AVR-X4000
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu