recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tænd/sluk ur på tv. Tager det skade?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTænd/sluk ur på tv. Tager det skade?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
individuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Marts-2006
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 15:38

Jeg har på elsparefondens hjemmeside (mener jeg) læst at der findes TV der helt slukker efter en periode på stand-by. Mon ikke snart det bliver et krav til nye apparater. Stand-by forbrug er squ da træls.....

Nå, jeg slukke rpå TVets knap - det er ganske let. Mit B&O-anlægg har desværre ikke nogen tænd/slukknap, og der går timeren sig også en tur når strømmen smutter, så den står altid stand-by.

TV + DVD/HDD med timere - har de mon ikke et batteri/kondensator i dagens versioner, så timeren kører videre, selv med strømmen slukket??

I vrigt mener jeg strømskinnen fungerer på en måde så alle andre apperater end netop TVet bliver slukket. Ganske fikst, for så kan man tænde alle apparater med simn TV-fjernbetjening igen Oog med CEC behøber man kun den ene fjernbetjening . skøøøønt :-))

Mvh.

Martin
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 16:41

Oprindeligt skrevet af individuel individuel skrev:

Stand-by forbrug er squ da træls.....

Det kan jeg kun være enig med dig i, men mange nye fladskærme har et ekstremt lavt standby forbrug, f.eks. Pioneer med 0,3 watt.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 14:16

Gad vide om EL-sparefonden har sikret sig imod Erstatningskrav i tilfælde af ting direkte er gået i stykker som følge af anbefalinger for en "Strøm spareskinne" har afbrudt helt for strømmen.

En lille historie. B og O havde i fordums tid en konstant LAV strøm gennem Billedrøret, for ligesom røret fik en mere "gelinde start". En version af tidligere Stand By.

Til top
individuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Marts-2006
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 15:34

Det kan umuligt være Elsparefonden der kan risikere et erstatningsansvar, da det ikke er dem der sælger spareskinner. Men når det er sagt skal elektronikprodukter da kunne klare at blive tændt & slukket. Ellers er der en fabrikationsfejl.........

Mvh.

Martin
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 15:40

Oprindeligt skrevet af individuel individuel skrev:

Det kan umuligt være Elsparefonden der kan risikere et erstatningsansvar, da det ikke er dem der sælger spareskinner.

Elsparefonden kan ikke ifalde noget erstatningsansvar, medmindre de giver en garanti imod, at der sker skade på produktet. Men producenten (af strømspareskinnen) kan faktisk godt ifalde et erstatningsansvar efter reglerne om produktansvar, hvis det kan bevises, at det er strømspareskinnen, der er skyld i, at produktet er gået i stykker.

Lidt jura herfra... tilbage til emnet

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu