|
Tænd subwoofer med forstærker |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Kennethxyz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 10:32 |
|
Hej jeg er nået til et punkt hvor jeg overvejer at skifte min Denon 1908 ud med noget nyere, men jeg kan se at hunstikket bag på forstærkeren som hjeg bruger til at tænde og slukke for subwoferen er væk på nyere forstærkere, hvad gør man så, lader den være tændt?
Eller findes der andre alternativer? Mvh Kenneth
|
||
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5 Mac Mini |
||
![]() |
||
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
enten kører du auto power-on (tænder når den får signal)
alternativt køber du en strøm sparreskinne og sætte din AVR i master-outlet og og sub i en slave-outlet...
Redigeret af RangerJoe - 21-Oktober-2013 kl. 10:45 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Der er en AUTO indstilling bag på sub, så du kan lade den stå på standby, og så tænder den når der kommer signal fra Denon
|
||
![]() |
||
Kennethxyz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
|
Mange tak, jeg havde ikke tænkt på nogen af delene. må hellere lige kigge på den om der skulle være en auto power-on funktion
|
||
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5 Mac Mini |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Jeg har lidt dårlig erfaring med elspareskinner.
De kan som regel ikke holde til belastningen.
Jeg har monteret en Fuga afbryder til det hele.
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
|
Elspareskinner klarer fint 2000 Watt
Har selv brugt dem i flere år uden problemer |
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
|
jeg har også valgt at smække min PV1 på en strømspareskinne, det fungere fint, og har fungeret fint i 2 år.. issuet var at den har en fin auto on funktion, men slår fra ved stille perioder, og så hører man den der KLIK lyd og en bass der kommer lidt inde i den eksplosion der lige var i filmen.
det var irriterende, og forsøgte alt med at skrue op og ned for diverse levels, for at holde liv i bassen, det blev aldrig perfekt. så strømspareskinnen blev løsningen for mig.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
De er nok blevet bedre siden jeg brugte dem.
|
||
![]() |
||
|
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Kommer vist især an på startstrømmen, jeg har i hvert fald oplevet en som mere eller mindre døde efter noget tid hvor den udelukkende var blevet brugt til forstærkeren til min subwoofer. Relæet inde i sådan en strømspareskinne er også ret lille og så vidt jeg husker beregnet til maks 10A (og det gælder nok også startstrøm). Løsningen blev selv at bygge en kasse med et solid state relæ der blev trukket af 12V trigger udgangen på forstærkeren.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
|
Det var også det jeg har erfaret.
Det er bare lang tid siden. Der kunne jo være sket noget på den front.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |