Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
enand
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 15:48 |
fltk skrev:
enand skrev:
Om det her:
Remote Control Power On/Off 
With the exclusive Remote Power On/Off function, your PC can be powered on/off by the bundled remote control.
- og det her:
Power Up Schedule Recording
VideoMate Vista E900F supports power up dual schedule recording. You can record two different TV programs at once. Power Up Schedule Recording can automatically power up your system for scheduled recording. When the recording is complete, it then shuts down the system. Whether the PC is on or off, the Power Up schedule recording automatically performs on time.
Mvh.
|
Der står ingen steder i ovenstående at remoten kan tænde PCen fra slukket tilstand, og det kan den faktisk heller ikke.
Flemming
|
Undskyld hvis jeg har fornærmet dig, ellers gør jeg det måske nu:
"your PC can be powered on/off by the bundled remote "
Mvh.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 15:59 |
h8red skrev:
En pc der er slukket kan ikke vågne af sig selv.
Standby og Dvale kan godt.
Ved dvale kan du ikke vække den med en remote. Men godt med et tryk på tastaturet. (er ihvertfald ikke lykkedes for mig på noget tidspunkt.)
Hvis der er en optagelse planlagt og du sætter den i standby, så vågner den for at optage og falder i søvn igen bagefter.
|
Det kan jeg så sige ikke er korrekt. Det er nævnt i tråden men for at slå det helt fast: Hvis computeren er i Dvale, så kan den godt vækkes, både med remote og af planlagt optagelse.
Dvaletilstanden bruger desuden samme mængde strøm som Slukket, da den igangværende session gemmes på harddisken, og der lukkes ned for alt. Så hvis du ikke får power-on til at virke fra slukket tilstand, så er dvale altså ligeså godt. Den starter desuden også hurtigere op, og den starter op præcist der hvor du har efterladt den.
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 16:14 |
enand skrev:
fltk skrev:
enand skrev:
Om det her:
Remote Control Power On/Off 
With the exclusive Remote Power On/Off function, your PC can be powered on/off by the bundled remote control.
- og det her:
Power Up Schedule Recording
VideoMate Vista E900F supports power up dual schedule recording. You can record two different TV programs at once. Power Up Schedule Recording can automatically power up your system for scheduled recording. When the recording is complete, it then shuts down the system. Whether the PC is on or off, the Power Up schedule recording automatically performs on time.
Mvh.
|
Der står ingen steder i ovenstående at remoten kan tænde PCen fra slukket tilstand, og det kan den faktisk heller ikke.
Flemming
|
Undskyld hvis jeg har fornærmet dig, ellers gør jeg det måske nu:
"your PC can be powered on/off by the bundled remote "
Mvh.
|
Nej, der skal betydeligt mere til at fornærme mig, men power on er altså fra standby eller dvale i denne forbindelse.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 16:42 |
ujn2 skrev:
Hvordan kan jeg tænde min PC/Media Center med en IR fjernbetjening?
Den skal kunne startes fra helt slukket tilstand.
Hvad skal jeg bruge?
PS. Hvis et bestemt bundkort er nødvendigt så skal det passe til en Intel E8500 Core 2 Duo processor.
Tak.
|
For nu at vende tilbage til det der blev spurgt om, så er det således (hvis ikke man har noget helt specielt HW) at det mest praktiske er at sætte maskinen til at gå i standby. Så vil IR modtageren (i de fleste tilfælde) være i live, og et tryk på en knap på fjernbtjeningen vil starte maskinen op. Det er som nævnt det allerhurtigste, idet alt er bevaret i hukkommelsen, og intet skal hentes fra harddisken.
Man skal så (i Vista) ind i enhedshåndtering og specificere at USB IRen gerne må bringe maskinen ud af dvale
Skal dog lige nævne at jeg ikke kan holde liv i min MS IR modtager under standby, mistænker det er et eller andet med min Medion MD8800 der ikke er som det skal være. Har prøvet alt i Bios og Strømstyring, uden held
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
quadrago
Guld medlem
Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 504
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 16:50 |
MCenterFreak skrev:
Fra helt slukket tilstand kan du kun gøre det med en fjernbetjent stikkontakt.
|
Det ville jeg meget gerne høre mere om, er lige hvad jeg mangler for tiden.
|
 |
enand
Guld medlem
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 16:53 |
"Nej, der skal betydeligt mere til at fornærme mig, men power on er altså fra standby eller dvale i denne forbindelse."
Nej, Flemming, det er det ikke. Nu du (hvis du da ikke pludselig bliver grebet af en Guuud, kan man virkelig det? Det kunne jeg godt tænke mig at vide noget om )
Mvh.
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 16:56 |
utroligt hvad folk vil gøre for at spare måske 20-40 kr om året..
Redigeret af Pizzabager - 27-November-2008 kl. 16:56
|
 |
enand
Guld medlem
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:00 |
Pizzabager skrev:
utroligt hvad folk vil gøre for at spare måske 20-40 kr om året.. |
Hvor har du fundet det motiv henne??? Der er én der har spurgt om der er en måde at tænde sin pc på med en fjernbetjening.
Mvh.
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:07 |
Det setup jeg har virker det, men der ikke fra slukket tilstand...
På nogle motherboard, f.eks. Asus skal man strappe den USB-port, som skal bruges til at vække PC-en. Når det er gjort kan man se det virker (mce-remote) ved at modtageren blinker i standby mode...
Jeg bruger vista og går i slumre-mode som det hedder på dansk, det skulle være en blanding af standby og hibernate (som xp anvender).
Slumre-mode kan holde til en strømafbrydelse ligesom som dvale. Det skulle være noget med at hibernate-filen også skrives til disk..
Nogle udgaver at Imon fjernbetjeningen kan rent faktisk startes fra slukket tilstand (s5). Ir-modtagren forsynes separat med 5 volt, så der liv i Ir-modtageren, selvom PC-en er slukket...
Mener ikke, at man vække til optagelse fra slukket tilstand (s5) via windows. Men er det ikke også ligegyldigt, det er stort det samme strømforbrug....
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:10 |
enand skrev:
Pizzabager skrev:
Hvor har du fundet det motiv henne??? Der er én der har spurgt om der er en måde at tænde sin pc på med en fjernbetjening.
Mvh.
|
Jeg kunne ikke finde på nogen andre grunde, kan du?? 
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:15 |
quadrago skrev:
MCenterFreak skrev:
Fra helt slukket tilstand kan du kun gøre det med en fjernbetjent stikkontakt.
|
Det ville jeg meget gerne høre mere om, er lige hvad jeg mangler for tiden.
|
Der er den billige måde (finder du i Silvan eller Harald Nyborg) eller den dyre måde (LK IHC Wireless). Jeg har valgt det sidste fordi jeg har IHC i hele huset, men de har også en løsning der kan bruges til eksisterende installationer. Her skifter du din stikkontakt ud med denne:

Så køber du sådan en dims:

De to parrer du (det er meget simpelt). Du kan så bruge ringetrykket som fjernbetjening, eller sætte dobbeltklæbende tape bagpå og lime den fast der hvor du har lyst. Den kan så derefter flyttes efter behov.
Man kan også få en fjernbetjening:

|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
enand
Guld medlem
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:18 |
Pizzabager skrev:
enand skrev:
Pizzabager skrev:
Mvh.
|
Jeg kunne ikke finde på nogen andre grunde, kan du?? 
|
Nu går jeg ikke så vældigt meget op i, hvorfor folk spørger som de gør. Og tillægger dem derfor heller ikke noget. Men jeg kan da finde den simple forklaring hos mig selv, at det kan være ligeså udmærket at tænde sin pc via en fjernbetjening, som det er at tænde sit TV med sådan én. Desuden bor jeg i kolonihave om sommeren og vil have et eller andet - og det kan være nok så irrationelt - imod at lade dyret stå i standby i ugevis. Så hellere runde det ind imellem, programmere nogle optagelser og så slukke det igen.
Mvh.
|
 |