Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Karlshoj
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2006
Status: Offline
Point: 522
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:19 |
fltk skrev:
enand skrev:
Om det her:
Remote Control Power On/Off 
With the exclusive Remote Power On/Off function, your PC can be powered on/off by the bundled remote control.
- og det her:
Power Up Schedule Recording
VideoMate Vista E900F supports power up dual schedule recording. You can record two different TV programs at once. Power Up Schedule Recording can automatically power up your system for scheduled recording. When the recording is complete, it then shuts down the system. Whether the PC is on or off, the Power Up schedule recording automatically performs on time.
Mvh.
|
Der står ingen steder i ovenstående at remoten kan tænde PCen fra slukket tilstand, og det kan den faktisk heller ikke.
Flemming
|
Jo den kan, undersøg tingene før man udtaler sig, og især siger at enand eller andre siger noget forkert!
VideoMate virker ligesom f.eks iMon hvor power-switch kan føres ind over kortet. Herved kan kortet styre power switch i både S3, S4 og S5 (SLUKKET)

Generelt kan siges om alle nyere bundkort:
Kan vækkes fra S3 (Standby, STR (Suspend to RAM) via USB / Remote
Kan vækkes fra S4 (Hibernate, (Suspend to disk) via USB / Remote
Kan vækkes fra Slumre (S3 + S4) via USB / Remote
Normaltvis kan den ikke vækkes via USB / Remote fra S5 (Slukket)
Selvom ovenstående tv-kort kan vække et system fra S5 (Slukket) kræver det sikkert at man benytter deres TV application, så ingen garanti for at det vil virke med Media Center.
Bedste løsning er at benytte S3 eller S4 og vække system med en normal USB remote.
Strømforbrug på S4 og S5 er 100% ens, S3 er lidt højere men vi snakker måske om 1-2W
Redigeret af Karlshoj - 27-November-2008 kl. 17:21
|
 |
enand
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:21 |
Nogen der har hørt fra trådstarteren - er du glad og tilfreds ujn2?
Mvh.
|
 |
quadrago
Guld medlem
Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 504
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:29 |
MCenterFreak skrev:
quadrago skrev:
MCenterFreak skrev:
Fra helt slukket tilstand kan du kun gøre det med en fjernbetjent stikkontakt.
|
Det ville jeg meget gerne høre mere om, er lige hvad jeg mangler for tiden.
|
|
Starter computeren af sig selv når der tilføres strøm?
|
 |
enand
Guld medlem
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:33 |
Karlshøj: "Selvom ovenstående tv-kort kan vække et system fra S5 (Slukket) kræver det sikkert at man benytter deres TV application, så ingen garanti for at det vil virke med Media Center."
Se, det er noget af det jeg er spændt på. Men mon ikke, det er jo en hardware ting udenom Windows. F.eks. siger de i brugsanvisningen, at man kan lukke Windows ned uden at TV applikationen kører. Vi får se.
Mvh.
|
 |
ujn2
Bruger
Oprettet: 16-Oktober-2006
Point: 61
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:34 |
Tak for de mange svar, havde håbet på at der var en nem løsning.
Havde lidt håbet på at man kunne få en løs udgave af den funktion som er på det VideoMate tuner kort.
Hvorfor den skal slukkes, tja ved jeg egentlig ikke...
Men hvilken IR modtager skal jeg så have fat i for at jeg kan vække den fra S1-4 ? Og den må også meget gerne kunne bruges til at styre computeren med, altså media center funktioner, forskellige tastatur kombinationer (men det opnåes måske med Girder?) - og sidst, fåes der nogle med support til styrelse af musen?
|
 |
Karlshoj
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:35 |
MCenterFreak skrev:
|
Hvordan vil du slukke systemet? bare afbryde 230v hver gang? holder en Windows installation ikke til i længden.
Kan selvfølgelig slukke via USB remote eller brugerfladen, men så er den fjernbetjente stikkontakt stadigvæk tændt. Så skal den slukkes og tændes igen før PC vil kunne starte igen (Udfra AC power loss setting i BIOS: Off, Always On, Former status)
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:38 |
enand skrev:
Nu går jeg ikke så vældigt meget op i, hvorfor folk spørger som de gør. Og tillægger dem derfor heller ikke noget. Men jeg kan da finde den simple forklaring hos mig selv, at det kan være ligeså udmærket at tænde sin pc via en fjernbetjening, som det er at tænde sit TV med sådan én. Desuden bor jeg i kolonihave om sommeren og vil have et eller andet - og det kan være nok så irrationelt - imod at lade dyret stå i standby i ugevis. Så hellere runde det ind imellem, programmere nogle optagelser og så slukke det igen.
Mvh.
|
Hvordan starter PC'en op fra slukket når den skal optage så???, Hvis den kan starte fra "slukket", er den jo faktisk ikke slukket... 
Ang det der kort man kan sætte i, som så kan tænde fra S5, jeps fin ide, erstat en strøm forbruger, med en anden, så er det jo bare kortet som er i standby istedet..
|
 |
enand
Guld medlem
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:55 |
Pizzabager skrev:
enand skrev:
Nu går jeg ikke så vældigt meget op i, hvorfor folk spørger som de gør. Og tillægger dem derfor heller ikke noget. Men jeg kan da finde den simple forklaring hos mig selv, at det kan være ligeså udmærket at tænde sin pc via en fjernbetjening, som det er at tænde sit TV med sådan én. Desuden bor jeg i kolonihave om sommeren og vil have et eller andet - og det kan være nok så irrationelt - imod at lade dyret stå i standby i ugevis. Så hellere runde det ind imellem, programmere nogle optagelser og så slukke det igen.
Mvh.
|
Hvordan starter PC'en op fra slukket når den skal optage så???, Hvis den kan starte fra "slukket", er den jo faktisk ikke slukket... 
Ang det der kort man kan sætte i, som så kan tænde fra S5, jeps fin ide, erstat en strøm forbruger, med en anden, så er det jo bare kortet som er i standby istedet..
|
Hvilket måske viser, at det ikke drejede sig om at spare penge.
Mvh.
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:57 |
enand skrev:
Mvh.
|
Det tror jeg godt på, men hvad drejede det sig så om?, jeg kan ikke se formålet 
|
 |
ujn2
Bruger
Oprettet: 16-Oktober-2006
Point: 61
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 18:02 |
enand skrev:
Mvh.
|
Det drejer sig slet ikke om at spare penge. Har masser af andre apperater til at stå på standby...
Drejer som om at jeg har en idé om at hvis jeg kunne "trykke på tænd-knappen via IR", så ville jeg altid kunne tænde den via fjernbetjening hvis den er blevet slukket helt, strømafbrydelse osv..
Redigeret af ujn2 - 27-November-2008 kl. 18:02
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 18:06 |
ujn2 skrev:
Tak for de mange svar, havde håbet på at der var en nem løsning.
Havde lidt håbet på at man kunne få en løs udgave af den funktion som er på det VideoMate tuner kort.
Hvorfor den skal slukkes, tja ved jeg egentlig ikke...
Men hvilken IR modtager skal jeg så have fat i for at jeg kan vække den fra S1-4 ? Og den må også meget gerne kunne bruges til at styre computeren med, altså media center funktioner, forskellige tastatur kombinationer (men det opnåes måske med Girder?) - og sidst, fåes der nogle med support til styrelse af musen?
|
Du skal vel bare have en eHome (Microsoft) kompatibel fjernbetjening. Den følger med flere af Hauppauges TV kort. Jeg ved ikke om den kan købes i løs vægt. Den virker med MCE og VMC right out of box. Du kan så til samme modtager benytte Microsofts MediaCenter keyboard som også har en musefunktion (kræver dog en del øvelse)
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 18:08 |
quadrago skrev:
MCenterFreak skrev:
quadrago skrev:
MCenterFreak skrev:
|
Det ville jeg meget gerne høre mere om, er lige hvad jeg mangler for tiden.
|
|
Starter computeren af sig selv når der tilføres strøm?
|
Sættes i BIOS, hvad den skal gøre når den tilføres strøm: Gør intet, Tænd eller sidste tilstand
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |