|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Det var ikke en løsning jeg beskrev, bare en konstatering af at fra helt slukket tilstand er det ikke umiddelbart muligt at vække maskinen til live |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Hmm okay. har i tit strøm afbrydelse? Ej hvis du vil bruge penge på det er det da fint nok |
||
![]() |
||
ujn2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2006 Status: Offline Point: 61 |
![]() |
|
Nej det har vi vel ikke... Så skal jeg bruge sådan en løs IR modtager (evt med fjernbetjening) der er kompatibel med Vista osv. Har ikke brug for et Tuner kort. EDIT: Hvad med en fætter som denne: http://shop.strato.de/epages/61238048.sf/de_DE/?ObjectPath=/ Shops/61238048/Products/5021 Redigeret af ujn2 - 27-November-2008 kl. 18:31 |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Jeg forstår ikke hvorfor en computer skal være helt slukket når det er et Medie Center der skal være tændt for at kunne optage?Dine scheduled recordings kommer da ikke fra en remote? Vil du til at programmere biosen?
Jeg har et par bundkort der altid holder 5volt på USB (når en jumper står korrekt) så kan jeg tænde fra S5 vha mus eller keyboard. Men hvis det du vil opnå bare er at kunne tænde din computer med din remote, kan du da bare stille den til "S3" og til altid at starte op "on powerfailure"... samt "resume from s3 on USB event" i bios.... Windows og powerschemes sætter den så altid i s3/s4 (hvis den er idle eller andet) og ryger strømmen genstarter computeren(som du har sat den til i bios og går derefter hvis den er idle i s3 ift dit windows powerscheme) Sådan bør alle "Standby Medie centre" være sat op.. Så det eneste det drejer sig om er et bundkort(og andet hardware og drivere) der understøtter s3, samt en MCE transciever eller andet USB- IR hardware der understøtter resume from s3.... Redigeret af Patriarken - 27-November-2008 kl. 18:39 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
For ikke så længe siden kunne man få microsoft MCE remote for ca 200 kr incl, IR modtager, ikke den kønneste remote, men den kan styre det hele, og virker fint. Men søgte lige på edbpriser, og der kom kun en frem til 500 kr, er den udgået?? |
||
![]() |
||
ujn2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2006 Status: Offline Point: 61 |
![]() |
|
Har anden remote som skal bruges så den remote der følger med skal kun bruges til at kode min nuværende remote med Min PC fungere kun som jukebox og jeg har derfor ikke behov for at den starter op for at optage (da jeg heller ikke har et tuner kort) |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Her måske? Edit: Haha, så ikke at det kun var remoten... Jeg hader i øvrigt MCE remoten....Jeg har USB-UIRT.....Det virker sammen med ALT... Redigeret af Patriarken - 27-November-2008 kl. 18:47 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
fidodido ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-November-2008 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
|
et bud kunne være soundgraph's imon oem vfd. Den kan i hvert fald tænde pc'en fra hilken som helst tilstand (der skal dog være strøm til pc'ens strømforsyning) http://www.soundgraph.com/Eng_/Products/oem2.aspx?topMenu=2& amp;subMenu=3&leftMenu=42 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |