recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tænde PC med IR fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTænde PC med IR fjernbetjening

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Fra helt slukket tilstand kan du kun gøre det med en fjernbetjent stikkontakt.

Hvordan vil du slukke systemet? bare afbryde 230v hver gang? holder en Windows installation ikke til i længden.

Kan selvfølgelig slukke via USB remote eller brugerfladen, men så er den fjernbetjente stikkontakt stadigvæk tændt. Så skal den slukkes og tændes igen før PC vil kunne starte igen (Udfra AC power loss setting i BIOS: Off, Always On, Former status)

Det var ikke en løsning jeg beskrev, bare en konstatering af at fra helt slukket tilstand er det ikke umiddelbart muligt at vække maskinen til live

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af ujn2 ujn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Hvilket måske viser, at det ikke drejede sig om at spare penge.

Mvh.

Det drejer sig slet ikke om at spare penge. Har masser af andre apperater til at stå på standby...

Drejer som om at jeg har en idé om at hvis jeg kunne "trykke på tænd-knappen via IR", så ville jeg altid kunne tænde den via fjernbetjening hvis den er blevet slukket helt, strømafbrydelse osv..

Hmm okay. har i tit strøm afbrydelse? Ej hvis du vil bruge penge på det er det da fint nok

Til top
ujn2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2006
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Hmm okay. har i tit strøm afbrydelse? Ej hvis du vil bruge penge på det er det da fint nok

Nej det har vi vel ikke... Så skal jeg bruge sådan en løs IR modtager (evt med fjernbetjening) der er kompatibel med Vista osv.

Har ikke brug for et Tuner kort.

EDIT: Hvad med en fætter som denne:

http://shop.strato.de/epages/61238048.sf/de_DE/?ObjectPath=/ Shops/61238048/Products/5021

Redigeret af ujn2 - 27-November-2008 kl. 18:31
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 18:32
Jeg forstår ikke hvorfor en computer skal være helt slukket når det er et Medie Center der skal være tændt for at kunne optage?Dine scheduled recordings kommer da ikke fra en remote? Vil du til at programmere biosen?

Jeg har et par bundkort der altid holder 5volt på USB (når en jumper står korrekt) så kan jeg tænde fra S5 vha mus eller keyboard.

Men hvis det du vil opnå bare er at kunne tænde din computer med din remote, kan du da bare stille den til "S3" og  til altid at starte op "on powerfailure"... samt "resume from s3 on USB event" i bios....

Windows og powerschemes sætter den så altid i s3/s4 (hvis den er idle eller andet) og ryger strømmen genstarter computeren(som du har sat den til i bios og går derefter hvis den er idle i s3 ift dit windows powerscheme)

Sådan bør alle "Standby Medie centre" være sat op..

Så det eneste det drejer sig om er et bundkort(og andet hardware og drivere) der understøtter s3, samt en MCE transciever eller andet USB- IR hardware der understøtter resume from s3....

Redigeret af Patriarken - 27-November-2008 kl. 18:39
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 18:33

For ikke så længe siden kunne man få microsoft MCE remote for ca 200 kr incl, IR modtager, ikke den kønneste remote, men den kan styre det hele, og virker fint.

Men søgte lige på edbpriser, og der kom kun en frem til 500 kr, er den udgået??

Til top
ujn2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2006
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 18:42

Har anden remote som skal bruges så den remote der følger med skal kun bruges til at kode min nuværende remote med

Min PC fungere kun som jukebox og jeg har derfor ikke behov for at den starter op for at optage (da jeg heller ikke har et tuner kort)

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

For ikke så længe siden kunne man få microsoft MCE remote for ca 200 kr incl, IR modtager, ikke den kønneste remote, men den kan styre det hele, og virker fint.

Men søgte lige på edbpriser, og der kom kun en frem til 500 kr, er den udgået??

Her måske?

Edit: Haha, så ikke at det kun var remoten...

Jeg hader i øvrigt MCE remoten....Jeg har USB-UIRT.....Det virker sammen med ALT...

Redigeret af Patriarken - 27-November-2008 kl. 18:47
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
fidodido Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-November-2008
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 20:32

et bud kunne være  soundgraph's imon oem vfd. Den kan i hvert fald tænde pc'en fra hilken som helst tilstand (der skal dog være strøm til pc'ens strømforsyning)

http://www.soundgraph.com/Eng_/Products/oem2.aspx?topMenu=2& amp;subMenu=3&leftMenu=42

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu