|
Tænde/slukke subwoofer med AV-receiver? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6414 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Maj-2013 kl. 08:58 |
Har jeg engang læst, at man kan slutte subwooferen til receiveren, så de tændes/slukkes samtidigt?
Æhhh...
Kan jeg gøre det med min Pio LX85?
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enten så skal din sub have en triggerindgang, eller også skal du tilslutte forstærker og sub til en elspareskinne, og slå forstærkeren til som master. Men var sikker på at skinnen kan klare sub'ens belastning. Der er begrænsninger for hvor mange watt den kan trække på slavestikkene. Hvis ingen af de to er mulige, så må du slå din sub om på auto, så den selv tænder og slukker når der kommer signal til den.
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Hej Jake
Du skulle nok oplyse hvad det er for en sub, og gerne linke til en manual. |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6414 |
Subben er en DLS 3.10
http://www.manualslib.com/manual/40517/Dls-Svenska-Ab-Sub-3-10.html
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
På side tre :
Connecting power supplyThe switch "Power" is the on/off switch for thesubwoofer. Normal position is ON which makes thesubwoofer start with the rest of your system,POWER LED glows green. After a period withoutinput signal the amplifier atomatically reverts to+standby, POWER LED glows red. The OFF posi-tion is used when the subwoofer should not be used for some time. QED |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Altså, den har ikke en trigger indgang, men ifølge manualen, så bør den tænde og slukke af sig selv, alt efter om den får signal eller ej, hvis bare den står til on.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40564 |
Der står i manualen:
Connecting power supply
The switch "Power" is the on/off switch for the
subwoofer. Normal position is ON which makes the
subwoofer start with the rest of your system,
POWER LED glows green. After a period without
input signal the amplifier atomatically reverts to
+
standby, POWER LED glows red.
Så det skulle den jo gøre, hvis den virker som den skal.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Haha, 3 ens svar :)
|
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Sådan!
![]() RTFM! Hvis i forstår hvad jeg mener ![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40564 |
Det kan være det der er problemet, at man ikke har gjort.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Ja, så er den på standby
Men den er ikke slukket som receiveren bliver
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Så læs hvad der står i Manualen.
After a period without
input signal the amplifier atomatically reverts to
+
standby, POWER LED glows red.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |