recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - To computere - netværk, filoverføring??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTo computere - netværk, filoverføring??

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2005 kl. 16:41

[Quote=Vincent]XP er i besidelse af en overset facilitet der heder Guiden overførsel af filer og indstillinger.[/Quote]

Ja, denne facilitet har jeg for nylig opdaget. Men kopierer den ikke alle data såvel som system (windows og installeret software)?Jeg skal jo bare have overført dataen fra den bærebare til den nye stationære. Og hvad nu når dataene på den bærbare ligger på tre forskellige partitioner - er det et problem?

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2005 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

[Quote=Vincent]XP er i besidelse af en overset facilitet der heder Guiden overførsel af filer og indstillinger.

Ja, denne facilitet har jeg for nylig opdaget. Men kopierer den ikke alle data såvel som system (windows og installeret software)?Jeg skal jo bare have overført dataen fra den bærebare til den nye stationære. Og hvad nu når dataene på den bærbare ligger på tre forskellige partitioner - er det et problem?

[/QUOTE]

Den kopiere data og indstillinger (f.eks. Officepakke, Outlook, postfil mv.). Du vælger selv, hvilke kataloger du vil have flyttet - flere partitioner er ingen problem.

Data kan man jo også selv flytte manuelt - hurtigst via netforbindelse mellem de 2 pc'ere (når du har fået det op at stå). Så det du egentligt kun skal bruge Guiden til er at kopiere indstillinger.

At flytte store mængder data med guiden er lidt bøvlet afhængig af om du har XP SP2. I tidligere versioner kunne guiden vist kun bruge disketter - og så kan du jo selv gang og dividere.

mvh

Henrik
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2005 kl. 17:38

Ok, 30 GB / 1,44 MB = 694.444 disketter...

Jeg vil tro jeg vil satse på, at overføre dataene via det netværk, som vi har snakket om, Henrik.

Med mindre følgende er bedre, mere sikkert, giver et bedre resultat uden fejl i kopierede date...: Jeg har for at par uger fået lavet en sikkerhedskopi (vist nok en slags image) af mine data på en ekstern harddisk. Er det bedre at bruge denne til at genskabe dataene på den nye computer og så brænde (eller netværksoverføre) de relativt få filer jeg ændret eller som er nye??

Thorvald.
Til top
Vincent Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-December-2004
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2005 kl. 17:56

Hej Thorvald

Guiden er netop beregnet til at flytte filer og indstillinger(Ikke systemet), og du kan selv vælge hvor de indsamlede data skal placeres (netværksdrev diskette el. lign). Der er en del muligheder for at opsætte hvilke filer og indstillinger du ønsker overført. Prøv det... hvis du evt. inden du indlæser en overførsel på den nye PC sørger for at lave et gendannelses punkt (tilbehør/systemværktøjer "systemgendannelse") så kan du jo altid fortryde. Jeg har selv benytte dette værktøj en del. Til at starte med tog jeg både filer og indstillinger , men de sidste gange har jeg nøjes med indstillinger, da man jo netop ved en ny opsætning af en PC gerne vil kunne styrer hvilke programmer der skal indstalleres.

Hvis du ikke gemmer dine data under dokumenter vil jeg lige som Henrik, foreslår at disse kopieres enten via en netværksforbindelse eller gemmes på et eksternet medie for senere indlæsning.

Ved at benytte Systemgendannelse er der altid mulighed for at fortryde en ændring af systemet (bemærk dog at dette ikke gælder dokumenter).

/Vincent

Til top
icqnurse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-September-2004
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2005 kl. 01:47

Hvis det skal være billigt og man er sikker på kun at skulle have 2 computere kan man da bare sætte et ekstra netkort til 100 kroner, og købe et tilpas langt kabel.

Slå deling af internetforbindelse til på den stationære og oprette et lokalnetværk med netværksdrev.

Men så skal den stationære være online når den bærbare skal på.

Til top
boink Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2004
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2005 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det jeg gør, er at begge PC'ere kan hente mails.

Men den ene (den bærbare) henter kun en kopi og lader originalerne ligge. Den stationære henter originalerne istedet.

/Lars

Hej Lars

Hvordan sætter man den lige op til det ? (sådan vil jeg også ha' det )

Henrik
Til top
RDAF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2005
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2005 kl. 10:14

Hvis du bruger outlook, så er dette vejen frem:

1) Start "POST" i kontrolpanel

2) Vælg egenskaber for profilen

3) Tryk på "Emailkonti"

4) Marker "Få vist eller rediger eksisterende email konti", tryk næste

5) Marker emailkonto, Tryk rediger

6) Tryk "Flere indstillinger"

7) Vælg faneblad "Avanceret"

8) Sæt flueben i "efterlad kopi på server"

9) tryk ok mv. til du er ude igen

Dette vil gøre at din bærbare ikke sletter mails fra din pop3 konto hos din udbyder. Du kan, med fordel, opsætte det samme på din stationære, dog her skal du huske også at sætte flueben i "Slet efter 10 dage". Så vil du få mailen på din bærbare, selvom du har hentet fra den stationære først!

Vejledningen virker til MS-Outlook 2003. Men der er ikke stor forskel på express og de andre versioner af outlook, mht. opsætning!

Til top
boink Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2004
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2005 kl. 14:26
tak for det udførlige svar
Henrik
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2005 kl. 15:55

Så - nu skal jeg til det med at lave et netværk mellem min bærbare og min stationære, via Linksys router. Sådan at jeg kan dele filer, dokumenter, og printer.

Hvordan gør jeg lige. Jeg har fået routeren til, at virke på den stationære - så skal jeg gøre et eller andet på den bærbare..?

Og derefter skal jeg lave noget så jeg kan "se" den anden computer med indhold fra den ene computer - og så jeg kan printe fra den bærbare til den printer, der er (eller bliver) tilsluttet og installeret på den stationære.

Findes der en step-by-step vejledning?

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2005 kl. 16:39

prøv evt på www.eksperten.dk
De er ret gode til den slags spørgsmål.

du skal selvfølgelig have installeret et netkort på din laptop, før kan de ikke snakke sammen.

Redigeret af lahan
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2005 kl. 16:49
Der er ethernet osv. på min bærbare og internet kører fint.

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2005 kl. 16:54

tja så burde det være muligt share dine drev...

Højreklik på dit drev og vælg "share"

På den anden maskine kan du så mounte dette drev i din stifinder.
\\maskine1\drev

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu