|
To regional kanaler |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Januar-2012 kl. 13:39 |
|
Det er som tidligere skrevet ikke noget dybt sort mysterie. Når der opsættes flere antenner til modtagelse af det ønskede, så anvendes der så samlefiltre til dem så der derved er en samlet nedførsel. http://www.parabolshoppen.dk/shop/mfc-105-filter-1431p.html
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvorledes det så er hvis man har en antenneforstærker siddende oppe ved hver antenne, hvilket synes noget kostbar løsning. Derfor åben for andre forslag, filtre måske (motordrejning er endnu dyrere ![]() Redigeret af skyking - 30-Januar-2012 kl. 11:48 |
||
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|
Er ikke i tvivl,men mit seneste indlæg var et svar til Muffi |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det spørgsmål er vist blevet besvaret indtil flere gange, samt måden hvormed det gøres. Du er absolut ikke den eneste der har flrere antenner monteret for at kune modtage bl.a fra udlandet.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|
@Muffi
Jeg har pt. kun en antenne som jeg modtager Midt Vest med,og hvis jeg gerne vil modtage TV2Nord,skal jeg have drejet min nuværende antenne næsten modsat som den er nu,og derved ikke kunne modtage TV2Midt Vest. Så derfor mit spørgsmål om to antenner ville kunne arbejde sammen. |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Jeg har Humax BXR HD+ Ved kanalsøgning ligger den TV2 øst og TV2 lorry ind. Egentlig er signalet på Lorry det kraftigste, men den ligger øst ind først. Så hvis din antenne kan modtage begge er der ikke problemer med at få begge ind. Kun rækkefølgen.
|
||
![]() |
||
|
Så kan man søge manuelt på den ønskede frekvens/kanal. Manuel Tuning.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Det skal prøves,men nu bruger jeg Humax modtageren,og den har pt. problemer med at ligge den kraftigste sender ind. I følge dette. Modtageren vælger ikke altid den kraftigste sender og ligger derfor den forkerte kanal i kanal listen I denne tråd. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107262&title=humax-bxr-hd-software-rettelser |
||
![]() |
||
|
Har du som skrevet 2 antenner, hver rettet mod de respektive sendere, så kan er jo modtages begge steder fra. Det er ganske som det er når der f.eks også skal modtages fra Tyskland. Eller i Øst Danmark fra Sverige, det skal der oftes også bruges 2 antenner, en til DK og en til Sverige.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Tror egentlig godt jeg kan modtage Nibe,men hvis jeg vil det,mister jeg jo Midt Vest,medmindre de to antenner enes om at modtage signalet. |
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
Du skal have en (ret stor) antenne mod Nibe. Signalstyrken vil naturligvis afhænge af, hvor langt der er til senderen i Nibe ( og evt. store bakker i den retning). Lars ![]() PS! MidtVest skriver stadigt MPEG-2 på denne side - det er bare totalt SJUSK "TV/MIDT-VEST og Mokka udsendes som MPEG 2 i det såkaldte MUX1, der sendes på nedenstående frekvenser:" |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
|
Tak for svaret,vil lige spørge min lokale TV mand |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |