recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - To regional kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

To regional kanaler

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: To regional kanaler
    Sendt: 30-Januar-2012 kl. 13:39

Det er som tidligere skrevet ikke noget dybt sort mysterie. Når der opsættes flere antenner til modtagelse af det ønskede, så anvendes der så samlefiltre til dem så der derved er en samlet nedførsel. http://www.parabolshoppen.dk/shop/mfc-105-filter-1431p.html
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@Muffi
Jeg har pt. kun en antenne som jeg modtager Midt Vest med,og hvis jeg gerne vil modtage TV2Nord,skal jeg have drejet min nuværende antenne næsten modsat som den er nu,og derved ikke kunne modtage TV2Midt Vest.
Så derfor mit spørgsmål om to antenner ville kunne arbejde sammen.
Jeg husker aldrig hvordan det gøres med 2 antenner i forskellig, eller meget forskellig retning. Mit indtryk er at den retning hvor ens tv er tunet til, her er det ligesom den anden antenne "Forsøger kortslutte det ønskede signal". Jo nærmere kanalerne ligger jo større problem.

Hvorledes det så er hvis man har en antenneforstærker siddende oppe ved hver antenne, hvilket synes noget kostbar løsning. Derfor åben for andre forslag, filtre måske (motordrejning er endnu dyrere Wink ).

Redigeret af skyking - 30-Januar-2012 kl. 11:48
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det spørgsmål er vist blevet besvaret indtil flere gange, samt måden hvormed det gøres. Du er absolut ikke den eneste der har flrere antenner monteret for at kune modtage bl.a fra udlandet.

Er ikke i tvivl,men mit seneste indlæg var et svar til Muffi
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 14:28

Det spørgsmål er vist blevet besvaret indtil flere gange, samt måden hvormed det gøres. Du er absolut ikke den eneste der har flrere antenner monteret for at kune modtage bl.a fra udlandet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 14:12
@Muffi
Jeg har pt. kun en antenne som jeg modtager Midt Vest med,og hvis jeg gerne vil modtage TV2Nord,skal jeg have drejet min nuværende antenne næsten modsat som den er nu,og derved ikke kunne modtage TV2Midt Vest.
Så derfor mit spørgsmål om to antenner ville kunne arbejde sammen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 13:56

Har du som skrevet 2 antenner, hver rettet mod de respektive sendere, så kan er jo modtages begge steder fra. Det er ganske som det er når der f.eks også skal modtages fra Tyskland. Eller i Øst Danmark fra Sverige, det skal der oftes også bruges 2 antenner, en til DK og en til Sverige.

Det skal prøves,men nu bruger jeg Humax modtageren,og den har pt. problemer med at ligge den kraftigste sender ind.

I følge dette.

Modtageren vælger ikke altid den kraftigste sender og ligger derfor den forkerte kanal i kanal listen

I denne tråd.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107262&title=humax-bxr-hd-software-rettelser

Jeg har Humax BXR HD+

Ved kanalsøgning ligger den TV2 øst og TV2 lorry ind.

Egentlig er signalet på Lorry det kraftigste, men den ligger øst ind først.

Så hvis din antenne kan modtage begge er der ikke problemer med at få begge ind.

Kun rækkefølgen.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 13:46

Så kan man søge manuelt på den ønskede frekvens/kanal. Manuel Tuning.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 13:27

Har du som skrevet 2 antenner, hver rettet mod de respektive sendere, så kan er jo modtages begge steder fra. Det er ganske som det er når der f.eks også skal modtages fra Tyskland. Eller i Øst Danmark fra Sverige, det skal der oftes også bruges 2 antenner, en til DK og en til Sverige.

Det skal prøves,men nu bruger jeg Humax modtageren,og den har pt. problemer med at ligge den kraftigste sender ind.

I følge dette.

Modtageren vælger ikke altid den kraftigste sender og ligger derfor den forkerte kanal i kanal listen

I denne tråd.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107262&title=humax-bxr-hd-software-rettelser
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 13:16

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Mit problem er bare at de to regionale kanaler ligger i hver deres retning.
Modtager pt. Midt Vest,men vil også gerne have mulighed for at se Nord.
Modtager fra Videbæk senderen.

Du skal have en (ret stor) antenne mod Nibe.   Signalstyrken vil naturligvis afhænge af, hvor langt der er til senderen i Nibe ( og evt. store bakker i den retning).

Lars     Smile

PS! MidtVest skriver stadigt  MPEG-2 på denne side -  det er bare totalt SJUSK
"TV/MIDT-VEST og Mokka udsendes som MPEG 2 i det såkaldte MUX1, der sendes på nedenstående frekvenser:"

Tror egentlig godt jeg kan modtage Nibe,men hvis jeg vil det,mister jeg jo Midt Vest,medmindre de to antenner enes om at modtage signalet.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 12:20

Mit problem er bare at de to regionale kanaler ligger i hver deres retning.
Modtager pt. Midt Vest,men vil også gerne have mulighed for at se Nord.
Modtager fra Videbæk senderen.

Du skal have en (ret stor) antenne mod Nibe.   Signalstyrken vil naturligvis afhænge af, hvor langt der er til senderen i Nibe ( og evt. store bakker i den retning).

Lars     Smile

PS! MidtVest skriver stadigt  MPEG-2 på denne side -  det er bare totalt SJUSK
"TV/MIDT-VEST og Mokka udsendes som MPEG 2 i det såkaldte MUX1, der sendes på nedenstående frekvenser:"
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 12:01

Om du kan bruge en sådan kommer an på hvordan modtageforholdene er, (afstand til senderne, fysiske forhindringer m.v.), ellers må du bruge den anden løsning med 2 antenner.

Tak for svaret,vil lige spørge min lokale TV mand
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu