recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - To spørgsmål. vedr ny forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTo spørgsmål. vedr ny forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
azez1982 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: To spørgsmål. vedr ny forstærker
    Sendt: 06-April-2010 kl. 23:44
Hej folkens

Nå jeg har læst her i flere år efterhånden, men ikke skrevet så meget. Nu har jeg været så heldig at få købt mig en sony str-da2400es reciever.
jeg har i forvejen ps3 og et kdl 40w4000 tv med dvb-c fra yousee digitalt og hd-pakke.

spørgsmål 1.
Pt. har jeg kablet lyden op med ganske alm. rød/hvide kabler fra tv til reciever. Dette kan vel ikke være optimalt? Tænker det kan vel kun være analog og ikke understøtte hd lyd osv? skal man have noget lysleder? hvad? :)

Spørgsmål 2.
Jeg kigger lidt på at starte mit højtaler eventyr med Dali lektor 6 højtalere. Noget som lyder forkert i forhold til forstærker ( sorry men er jo lidt neewb :)

På forhånd tak hvis nogen har input.

Mvh
Mark
Til top
azez1982 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 11:19
slet ingen som kan hjælpe mig med spørgmål 1 ? . Har fået købt noget reol værk som det hele skal sættes op på. så ville være dejligt at få kabler på plads før jeg gemmer det væk...
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 11:38

Nu kommer det an på hvordan du modtager dit TV signal.

Men du kan forbinde dit TV med receievren med et optisk kabel. Hvis du så modtager via Yousee vil du få Dolby Digital på DR HD og nogle andre HD kanaler. Hvis du modtager DVB T, så vil du ikke have nogen fordel.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 11:49
Med mindre du har HDMI UDgang eller optisk ditto fra dit TV, kan jeg ikke se andre muligheder end den du allerede bruger. Og nej, den er ikke optimal om du vil have lyden i Dolby digital.
Ang. dine påtænkte højtalere; det lyder såmænd fint nok - receiveren er intet kraftværk, men er en fin surroundreceiver ( og som har preout, så om du engang ønsker mere kraft kan du nemt tilkoble en ekstern effektblok)
 
MVH
 
Til top
azez1982 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 20:08
Hej

ja jeg har yousee og optisk udgang på tv, så må være det jeg prøver :)
Ok. tak for input med højtalere, har heller ikke så stor stue, så prøver med de højtalere :)

Tak til begge
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu