recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - To squeeze or not to Squeeze?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

To squeeze or not to Squeeze?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af kennls kennls skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kennls kennls skrev:

Men det er jo klart når man køre det server løst.
Serveren er jo bare indbygget i boksen i stedet - lidt af forklaringen til de dyre produkter.
Samlet set har jeg ikke brugt flere penge, end da jeg købte min Squeezebox løsninger og NAS, end jeg har brugt på at få Sonos, så jeg genkender overhovedet ikke at det skulle være dyrt.
At du ikke genkender det, ændrer jo ikke ved fakta - Sonos-produkterne er/var direkte sammenlignet, markant dyrere end tilsvarende Squeezebox-produkter. Men det er godt du er glad for dit Sonos-setup.
For at lave en sammenligning den anden vej, vil jeg tilsvarende komme til at bruge ca. 6 gange så meget på at etablere et tilsvarende setup med Sonos - måske omkring 4-5 gange, hvis jeg kan finde nogle brugte enheder til en god pris. (men jeg har også købt mine SB-enheder til gode priser over nogle år)
Til gengæld vil jeg miste alle displays, fjernbetjeninger og konfigurationsmuligheder... - eks. vil min 4-årige knægt nok ikke længere nemt kunne starte sit favoritalbum eller sin favoritradiokanal og når telefonen ringer vil det også være bøvlet at skulle mute eller pause musikken... - bare nogle af de dér "convenience-ting" man bliver glad for :-)
NB: En NAS var ikke nødvendig med en Touch, men blandt mulighederne - ligesåvel som du til Sonos også har brug for lagerplads til musikken.
Til top
kennls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kennls kennls skrev:

Men det er jo klart når man køre det server løst.
Serveren er jo bare indbygget i boksen i stedet - lidt af forklaringen til de dyre produkter.


Nu var en Squeezebox Touch eller Radio ikke helt billige, og man skulle have en NAS oveni. En Touch kostede omkring 1700 kr fra ny og Radio omkring 1100 kr, da jeg købte den. Så lidt realitetsfornemmelse er velkomment ;)

Så længe det kun er musik, synes jeg faktisk både Play:1 og den Connect Amp jeg har købt, har været rimelige i priser. Jeg startede med at købe en enkelt Play:1 for at kunne vurdere stabilitet af Spotify og Netradio. Da jeg efter at have levet med den et par måneder, synes det fungerede godt, så købte jeg tre Play:1 mere og en Connect Amp til stuen.

At jeg ikke gider Playbar og deres subwoofer er noget andet og her synes jeg det er for dyrt. Her vil jeg hellere have en Surround receiver og dedikerede højtalere.

Play:1 stereo par er fede til lidt hygge med streaming og netradio i køkken og soveværelse. Connect Amp driver er par Dali Suite 3.5 i stuen og lyder faktisk rigtig godt med lossless filer fra mine gamle gode CD'ere.

Samlet set har jeg ikke brugt flere penge, end da jeg købte min Squeezebox løsninger og NAS, end jeg har brugt på at få Sonos, så jeg genkender overhovedet ikke at det skulle være dyrt.

/Kenn
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 22:30
Jeg har et fint Squeezebox setup kørende på min Synology - opdateres stadig - og har haft det siden 2006-7 stykker - har pt 2 Booms, 2 Touch og så har jeg en Radio, en Classic og vist også en ekstra Touch i reserve. Synes det kører rigtigt fint og her er vi ikke rigtigt klare på alle kompromiserne som et "moderne" system vil byde på.
Prismæssigt vil jeg tro at Boom's og Touch kan sælges for et sted mellem 500-1000kr afhængig af stand og tålmodighed - der er stadig en god efterspørgsel.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af kennls kennls skrev:

Men det er jo klart når man køre det server løst.
Serveren er jo bare indbygget i boksen i stedet - lidt af forklaringen til de dyre produkter.
Til top
Jaspersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jaspersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 21:04
Også tak for de seneste inputs!

Jeg har selv haft et Squeezebox-setup kørende siden 2007 og har udvidet hen ad vejen og har for det meste haft stor fornøjelse med setuppet, så jeg klager ikke.

Men derfra og så til at geninvestere i en teknologi som formentlig er døende er jo en anden sag.

I forbindelse med mit første indlæg her skimmede jeg lige min historik og kan konstatere at jeg i sin tid har brugt adskillige timer i diverse fora for at få tingene til at spille sammen (NAS, Slimserver og playere). Den slags orker jeg ikke rigtig mere.

Konklusionen er nok at jeg konverterer fuldt ud til Sonos (med de kompromisser, der følger med) og flytter musikken på en harddisk som kobles til routeren.

Suppleret med pladespiller og LP samling går det nok endnu.

Tak for sparring!
Til top
ChrjS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-December-2017
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChrjS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 18:17
Har gennem mange år kørt med Squeezebox server på QNAP Nas. Absolut ingen problemer.
Bruger android app "Squeezer".
1 stk Transporter, 1 stk Duet.
Det er flere år siden jeg måtte genstarte
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 17:38
Det har hørt klippestabilt hos mig i årevis. Jeg har skullet genstarte det et par gange, men ellers intet at udsætte på det.

Jeg kører software på synologi 259 pro +

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 15:02
Den kan købes i UK for £80, dvs. ca. 800,-

Så en plovmand alt inklusive er vel en rimelig pris... Hvis du bor i nærheden af Storkøbenhavn, så kan jeg hente den til den pris.

(SqueezeBox Server fungerer fint på Synology NAS...)
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Jaspersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jaspersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Hvis du vælger at skifte, så kunne jeg være interesseret i din Boom
 
Hvad er sådan én mon værd i dag?
Til top
Jaspersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jaspersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 14:38


Redigeret af Jaspersen - 19-December-2017 kl. 14:39
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 13:40
Der har i længere tid ikke været en fungerende Squeezebox Server til QNAP, men i følge dette fora, er der nogen der nu arbejder på en løsning.

Af samme grund droppede jeg at have Squeezebox Serveren kørende på min QNAP NAS. I stedet har jeg installeret den på en Raspberry Pi via Max2Play.
Indledningsvis er der selvfølgelig lidt opsætning, med det er virkelig nemt at vedligeholde.
Musikfilerne ligger så stadig på min QNAP NAS, og det fungerer rigtig godt.

Jens


Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 13:28
Hvis du vælger at skifte, så kunne jeg være interesseret i din Boom
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu