|
Tobys SU bio. Belysningshjælp søges |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sjoegge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Januar-2012 kl. 03:07 |
TV: Sharp 46" LCD
Højtalere: Miller & Kreisel 5.1 (Har dog højtalere til 7.1, men ved sgu ikke hvor jeg skal hænge de sidste to) Det "gemte" PS3 Xbox 360 Sony 370 Bluray Sony STR-DN1000 (forstærker) Acer bærbar Linkseys E3000 router Ekstern HD 2TB Oplader til Logitech Harmony 900 Konsoller og Bluray er koblet til forstærkeren via HDMI Bærbar, som egentlig bare er en jeg har til overs, fungerer som mediacenter med Logitech MX5500 tastatur og mus. Det hele kan styres bag lukkede låger med fjernbetjeningen, som nok er min bedste invistering hidtil. At trykke på en knap, og så tænder tv, forstærker, bluray, indstiller på de rigtige programmer og lyd indstillinger, det er sgu konge. Eksterne er koblet til routeren, så alt hvad der står på filmhylden er af dvd'er er lagt ind, og kan tilgås fra konsollerne og mediacenteret. Og så selvfølgelig de computere der er koblet på det trådløse net. Sofabordet står for udskiftning, men er blevet glad for al den plads der er til at smide skrammel (Fjernbetjening, tastatur, joypads, osv). Er igang med en ny ide, som indebærer en oval glas plade og en halv vintønde (billeder kommer ind om ca to uger når det er samlet :) ) Sofaen er sgu bare konge til afslapning. "Joey" enden er sgu lækker. To do list: - Få fundet nogle grå kabelbakker til at skjule de to ledninger til baghøjtalere - Indputs? Billeder: HJÆLP SØGES Er ved at kigge på noget nyt lys til stuen, men kunne godt bruge noget hjælp inden jeg går igang :) Min ide er følgende (ud fra en stue på 4,3m x 3,4m). Sætte en plade op under loftet, som går hele vejen ud til muren på nær 20 cm rundt, sænket ca 10cm. I det oprindelige loft sidder et lampeudtag hvor jeg har tænkt mig at sætte en 3 stikdåse i stedet, og i den skal disse sidde: http://www.harald-nyborg.dk/p6137/fjernbetjent-stikkontakt-alu
Budgettet er på SU for tiden (og de næste fem år), så tag det lige i mente. Håber I tager godt imod det :) |
|
![]() |
|
Sjoegge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Reserveret (hvis der skulle blive brug for det) Men indtil jeg evt. får brug for pladsen, vil jeg når vi nu er i en lille lukket forsamling ;), indrømme at jeg er Møg misundelig på den der har plads til et dedikeret biorum. For så skulle jeg gerne leve af havregryn og diverse for at få råd til det, men må nøjes med min 55 kvm. andelslejelighed :) |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
LED køber du på nettet. Søg på led lysbånd.
Det eneste du virkelig skal have styr på er strømforsyningerne at de passer til den lave effekt, især hvis du skal lysdæmpe. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
aouer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 406 |
Tjek den her side ang. Led strips
Har kammerat der har købt dem der. http://www.dhgate.com/wholesale/search.do?act=search&sus=&searchkey=Led+strips&catalog=#search |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det blir' ikke godt! Jeg har en gang fået det lavet i et mindre rum, og det blev en fiasko fordi lyset ikke kommer rigtig ud i rummet. Nej gå den modsatte vej og sæt en frise op hele vejen rundt. Og så kommer lyset derfra og lyser hele loftet op.
|
|
![]() |
|
Prøver lige at kigge nærmere på de lysbånd der. Desuden er jeg blevet gjort opmærksom på at strømmen ikke lige er helt hensigtsmæssig. Så går lige lidt i tænkeboks igen med det projekt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |