recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tobywans hjemmebio (planlægning)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tobywans hjemmebio (planlægning)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 13:58
Fedt projekt

Når jeg forhåbentlig engang skal til at lave hjemme bio igen så bliver det noget ala det du er igang med der.

Jeg gjorde den store fejl sidst at jeg havde allllt for meget plads bag læredet. Det er slet ikke nødvendig. Det bliver sådan her:

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 15:51
Du skrev at rummet er 2,8 meter bredt ... hvor langt er det?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 22:37
Jeg kan anbefale wallshop.dk 's premium akupanel. Jeg fik prøver fra forskellige mærker og de var af samme kvalitet som dyrere mærker. Du kan i øjeblikket få nogle 2. sorterings til halv pris: https://wallshop.dk/produkter/2-sortering-premium-akupanel-2400x600/


Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 22:40
og kig også på xtz cinema: https://www.fyndborsen.se/hogtalare/paketxtz-flerkanal/xtz-cinema-serien-5-1-sub-1x12

Kæmpe anbefaling herfra - og samtlige anmeldelser på nettet
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 13:33
HejSmile

Så lige din tråd og roder selv lidt med hjemmebiograf.

Tanker jeg ville tage med:

Træk rør til højttalere som du ikke påtænker netop nu
- front wide - height over alle kanaler etc.

Tænk i akustisk lærred med højttalere bagved.
Kørte selv uden indtil for 3 måneder siden - kæmpe upgrade

Tænk 3-4 subs i stedet for én stor. Giver bedre bas, mere overskud og mere mulighed for leg med delay MSO etc.

Tænk på støj og varme fra starten. Projektor og forstærkere gør rummet varmt hurtigt.

Tænk akustik løsning med bas delen først. Det at få fjernet et par dips og tæmmet lidt stående bølger er klart bedste upgrade.

Og find stof til væg som optager lys:)

Tæppe har Hay et der hedder pearls som er mega tykt og blødt. Valgte vi herhjemme og er lækkert
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 13:21
Hvorfor sænke loftet? Et problem er ofte,at højden er for lav. 
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2023 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Hvorfor sænke loftet? Et problem er ofte,at højden er for lav. 

Det er som sådan ikke et mål at sænke loftet, men da der skal forskallingsbrædder og akustikplader på vil det blive sænket en smule.

Der er 240cm i dag, så det bliver intet problem.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2023 kl. 14:14
Bliver interesant at følge. Har selv en datter der snart flytter hjemmefra og efterlader sit soveværelse på 33 kwm :-) Efter 8 år med stuebiograf, kan jeg snart se frem imod en dedikeret biograf i kælderen:-) 
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2023 kl. 20:07
Var hvor du er for 5 år siden.
Man starter ud blødt men ender ofte med at fortryde og bygge mere og mere.

Tjek min tråd og evt jonasH for inspiration. Transparent lærred og højttalere bag. Stof på vægge og gem alt væk bag. Du ender der uanset over tid😂 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu