recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Told på pakker fra Play.com?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTold på pakker fra Play.com?

 Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:


Oprindeligt skrevet af HansHenrik HansHenrik skrev:

Det var da en god ide men den kommer også bare retur fra mailserveren. Telefonnummeret virker stadig ikke (+448458001020) hvor jeg bare får en telefonsvarer der siger at "the service is unavailable at present".

Jeg kan med andre ord slet ikke komme i kontakt med Play.com :(
Jeg googlede lige og fandt disse fra http://www.avforums.com/forums/movie-suppliers-technology/74 2476-play-com.html:* E-Mail addresses:

<div style="margin-left: 40px;">terms@play.com - Official. This is meant for cancellations and doesn't give you the annoying auto-reply I mention above. customercare@play.com - Found using Google. It seems to work and you even get issued a Support Ticket number.privacy@play.com, marketingteam@play.com or irsan.ismail@play.comPrøv også info@play.com


Tak - jeg har prøvet terms@play.com og der har jeg fået autoreply om at der kommer svar indenfor 24 timer, så nu ser jeg hvad der sker.
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 14:46

ja, men du køber dem jo stadig i England f.eks ??

EDIT: forstået på den måde, det er jo firmaer registreret i England osv.. altså DVD.co.uk o.lign.



Redigeret af NoNameDesigndk - 26-November-2008 kl. 14:49
Mvh

Stephen
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af NoNameDesigndk NoNameDesigndk skrev:

Hmm nu gad jeg ikke lige læse alle 7 sider, men fik da læst nogle af de første..

På postdk's hjemmeside som der blev linket til står der, at hvis varen er købt i et EU land, dvs. sælger har huse i et EU land, så skal man IKKE betale moms og told.. på diverse sider som jeg har kigget på fra England f.eks. står da også at man betaler de 18% moms eller hvor meget de nu betaler.. og når man har betalt moms i ét EU land, skal du ikke også betale moms i DK..

Reglerne er vist dog sådan at, hvis en forhandler fra et andet land, sender varer for x antal kroner til DK f.eks., skal de betale dansk moms til den danske stat og ikke moms til deres egen.. dvs. en butik som Fleggaard f.eks. hvis man bestiller på internettet og vil have pakken sendt til DK, skal Fleggaard, da de sælger meget der sendes til DK, betale dansk moms, og ikke den tyske moms de normalt betaler.. dvs. de fjerner den tyske moms og lader køber betale dansk moms i stedet.. en tysk netshop der ikke sælger meget til DK, ville kunne nøjes med at kræve den tyske moms..

Det jeg egentlig ville frem til var, hvorfor i al verden bliver nogle pakker købt "i England" (netshops der hører hjemme i UK) hvor man endda betaler engelsk moms, stoppet og afkrævet told osv til den danske stat ?? vi har jo betalt momsen ?? og endda i et EU land .. ??



Fordi de sender fra ikke-EU-områder (kanaløerne eller Schweiz f.eks.)
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 12:43

Hmm nu gad jeg ikke lige læse alle 7 sider, men fik da læst nogle af de første..

På postdk's hjemmeside som der blev linket til står der, at hvis varen er købt i et EU land, dvs. sælger har huse i et EU land, så skal man IKKE betale moms og told.. på diverse sider som jeg har kigget på fra England f.eks. står da også at man betaler de 18% moms eller hvor meget de nu betaler.. og når man har betalt moms i ét EU land, skal du ikke også betale moms i DK..

Reglerne er vist dog sådan at, hvis en forhandler fra et andet land, sender varer for x antal kroner til DK f.eks., skal de betale dansk moms til den danske stat og ikke moms til deres egen.. dvs. en butik som Fleggaard f.eks. hvis man bestiller på internettet og vil have pakken sendt til DK, skal Fleggaard, da de sælger meget der sendes til DK, betale dansk moms, og ikke den tyske moms de normalt betaler.. dvs. de fjerner den tyske moms og lader køber betale dansk moms i stedet.. en tysk netshop der ikke sælger meget til DK, ville kunne nøjes med at kræve den tyske moms..

Det jeg egentlig ville frem til var, hvorfor i al verden bliver nogle pakker købt "i England" (netshops der hører hjemme i UK) hvor man endda betaler engelsk moms, stoppet og afkrævet told osv til den danske stat ?? vi har jo betalt momsen ?? og endda i et EU land .. ??

Mvh

Stephen
Til top
JohnH Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af HansHenrik HansHenrik skrev:


Det var da en god ide men den kommer også bare retur fra mailserveren. Telefonnummeret virker stadig ikke (+448458001020) hvor jeg bare får en telefonsvarer der siger at "the service is unavailable at present".

Jeg kan med andre ord slet ikke komme i kontakt med Play.com :(


Jeg googlede lige og fandt disse fra http://www.avforums.com/forums/movie-suppliers-technology/74 2476-play-com.html:

* E-Mail addresses:

terms@play.com - Official. This is meant for cancellations and doesn't give you the annoying auto-reply I mention above.
customercare@play.com - Found using Google. It seems to work and you even get issued a Support Ticket number.
privacy@play.com, marketingteam@play.com or irsan.ismail@play.com

Prøv også info@play.com
Til top
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:




Oprindeligt skrevet af HansHenrik HansHenrik skrev:

Hvordan har du skrevet til Play? Jeg kan ikke finde nogen måde at skrive til dem undtagen teknisk feedback på deres hjemmeside. Deres telefonnummer virker ikke, så jeg har ingen mulighed for at komme i kontakt med dem.
Hmm...det er godt nok et stykke tid siden (et par år faktisk), så jeg kan ikke helt huske det. Så vidt jeg husker svarede jeg bare på deres ordrebekræftelse, dvs. <span ="HcCDpe"><span ="lDACoc">orders@play.com</span></span>...har du prøvet den?


Det var da en god ide men den kommer også bare retur fra mailserveren. Telefonnummeret virker stadig ikke (+448458001020) hvor jeg bare får en telefonsvarer der siger at "the service is unavailable at present".

Jeg kan med andre ord slet ikke komme i kontakt med Play.com :(
Til top
JohnH Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af HansHenrik HansHenrik skrev:


Hvordan har du skrevet til Play? Jeg kan ikke finde nogen måde at skrive til dem undtagen teknisk feedback på deres hjemmeside. Deres telefonnummer virker ikke, så jeg har ingen mulighed for at komme i kontakt med dem.


Hmm...det er godt nok et stykke tid siden (et par år faktisk), så jeg kan ikke helt huske det. Så vidt jeg husker svarede jeg bare på deres ordrebekræftelse, dvs. orders@play.com...har du prøvet den?


Redigeret af JohnH - 26-November-2008 kl. 10:58
Til top
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:



Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Noget helt andet er at returnere en vare som man egentlig gerne vil beholde, bare fordi der er kommet moms, told og gebyr (især når man udemærket godt var klar over at det kunne ske!).


For det første synes jeg ikke ligefrem Play.com skilter med at de sender fra non-EU, så jeg tror der er mange der er "i god tro" når de bestiller.For det andet har jeg oplevet at få en pakke snuppet i tolden. Jeg skrev til Play og de skrev tilbage at jeg bare skulle lade være med at hente pakken og prøve igen Med andre ord, tror jeg Play.com er fuldt ud klar over at nogle pakker snuppes i tolden og at dette betyder at disse ikke bliver modtaget i visse situationer.


Hvordan har du skrevet til Play? Jeg kan ikke finde nogen måde at skrive til dem undtagen teknisk feedback på deres hjemmeside. Deres telefonnummer virker ikke, så jeg har ingen mulighed for at komme i kontakt med dem.
Til top
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Palmolive Palmolive skrev:

Oprindeligt skrevet af HansHenrik HansHenrik skrev:

Det er jo en dårlig forretning, så jeg bør nok lade forsendelsen gå retur.


Pænt uetisk at lade play.com bøde for at du importerer (indsmugler) varer og bliver knaldet i tolden... Lev med det - engang imellem går den og andre gange gør den ikke...



Rolig nu - jeg indsmugler ikke noget som helst. Jeg har bestilt en vare fra Storbrittanien som er en del af EU's indre marked. På Plays hjemmeside står at de sender gratis til Danmark. Der står intet som helst om at de sender udefra EU, så det har jeg da ingen mulighed for at vide. Jeg har pænt bedt om at betale varen i Euro, som man skal på Play.com når man ikke bor i Storbrittanien.

Jeg ville da gladeligt betale 18% VAT som man vist betaler i UK, men at betale over 100% i gebyr for at modtage en vare er da hul i hovedet, og derfor vil jeg naturligvis lade varen gå retur.

Vær venlig ikke at beskylde andre for at være kriminelle uden at tænke dig lidt om først.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af srnkrkgrd srnkrkgrd skrev:


Faktisk ville den optimale løsning vel blot være, at man på forhånd kunne betale moms og told. Jeg har intet imod at betale afgiften. Det er gebyret, som mange har pointeret der er problemet.


Evt. blandet med en beskeden stigning i momsgrænse (f.eks. til 150,-), så ja, dét ville være en god løsning.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

har lige fået at vide post dk. gebyr stiger også pr. 1 januar

fra 150 kr til 155 kr.

Altså

1) PostDK's administration bliver simplere fordi der ikke skal opkræves told af mange varer modsat tidligere. Told er langt mere kompliceret end moms fordi der er mange forskellig satser.

2) Som "tak" for dette sættes gebyret, som angiveligt blot skulle dække PostDK's omkostninger, op!!

Pengemaskine?

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 15:29

hej.

har lige fået at vide post dk. gebyr stiger også pr. 1 januar

fra 150 kr til 155 kr.

                              mvh   ole post

Ole Hansen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu