recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Told på pakker fra Play.com?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTold på pakker fra Play.com?

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:


Naiera - det er da tilladt at tænke sig om.


Ja ja, den er go' med dig. Det er sikkert sund fornuft for dig (det er det da også for mig), men der ér altså folk der bliver overraskede, og skuffede, når en dvd bestilt, på fuldt lovlig vis, lige får et smæk på 183,- oveni. Uanset hvor enkelt DU synes det er, så ændrer det ikke på, at ikke alle ved ligeså meget om den slags som du gør.

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:


Hids jer nu ikke for meget op over denne tråd - det er weekend folkens...


Du kunne selv starte med at lade være med at puste til ilden, ved at være direkte provokerende... Du søgte tydeligvis selv reaktionen, så lad være med at være overrasket når den kommer.


Redigeret af Naiera - 22-November-2008 kl. 20:11
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 20:16

Pade2204, det er netop hvad jeg har gjort og som du sikkert allerede ved kommer der ikke noget fornuftigt ud af PestDK - de er blevet for store!

Mange andre gebyrer kan du slippe for.. men ikke dette. Derfor er brokken relevant. Hvis du ikke gider læse om det kan jeg glæde dig med at du er mere end velkommen til at springe tråden over ;) Endda helt gratis uden gebyrer

PS: Jeg er selv butiksuddannet og arbejdet i branchen i en rum år - men jeg har aldrig, modsat dig, haft noget imod at folk har brokket sig over posten.. Jeg mener oprigtigt brokken er relevant. Gebyret var, som du sikkert er klar over, på 75,- for ikke så længe siden - "pludselig" blev det ændret til 150,-. Og allerede fra Januar 2009 stiger det igen.. Det er ikke et spørgsmål for Postdanmark om at hjælpe SKAT til at indrive told.. de gør det ene og alene for at tjene _kassen_. Hvis det var for at hjælpe SKAT så gav de muligheden for, at man selv på forhånd kunne betale sig ud af det.

PPS: Tit er "toldbutikkerne" ikke billigere så det med at tænke sig om synes jeg ikke er helt berettiget.

Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 20:40
Overrasket over reaktionen er jeg skam ikke - for det sker jo HVER GANG, der netop er nogen der prikker til jer. 
Se bare diverse plasma/LCD indlæg. Og så har jeg ikke sagt at I deltager I dem.

Men jeg vil da gerne spørge om - siden du ved alt om post - hvor meget Postdk tjener på at levere din pakke fra grænsen til dit hjem - deler Postdk med DHL, UPS, PostUK (eller hvad de hedder), eller hvor meget "kassen" tror du postdk tjener på udenlandske forsendelser til danmark ?

Jeg har da selv mit bøvl med postdk, uden tvivl. Men det er mere undgåelsen af tolden, der irreterer mig.


Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 20:49

PostDk udfører en ydelse og derfor kræver de et gebyr.

Får du din pakke leveret med andre pakke distrubutører, så betaler du også et gebyr for at de toldbehandler din pakke. De priser jeg har  hørt fra de andre er 125 til 175 kr.

Per

Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 21:18

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:



Naiera - det er da tilladt at tænke sig om. Når man ser det er noget billigere på deres sider, end på andre hjemmesider, så kan det jo være noget med toldregler. Desuden er det vel altid en god ide at undersøge en forhandler, når det nu er på nettet og sågar fra udlandet.

Hids jer nu ikke for meget op over denne tråd - det er weekend folkens...

kigger nu på http://dk.cdwow.com/ 

Skal man betale told og moms af varer herfra???

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

kigger nu på http://dk.cdwow.com/ 

Skal man betale told og moms af varer herfra???

Nu er det ikke et .DK domaine, men et .COM. (dk. foran er jo bare et sub domaine).

Jeg har også været ind og kigge på cdwow og er blevet meget mistænkelig. Der er INGEN steder jeg har fundet, hvor det helt klart tydeligt fremgå, hvor firmaet holder til og hvor der sendes fra. Deres retur politik ser heller lige ud til at overholde EU lov.

Så jeg har forespurgt, hvor de sender fra. Så det er jo spændende at se, om de svarer.

Men det er et problem idag, at når man bestiller på internettet, så skal man checke, hvad det er man får og hvor det bliver leveret fra.

Bare fordi en hjemmeside/mail er på dansk er det jo ikke ensbetydene med at det er et firma i DK.

Per

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

PostDk udfører en ydelse og derfor kræver de et gebyr.


En ydelse ingen nogensinde har bedt om, og som på mystisk vis lige er steget med 100% i starten af 2008. Det er ikke andet end en pengemaskine; det her ikke en disse at gøre med på hæderligvis at opkræve told og moms.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Men jeg vil da gerne spørge om - siden du ved alt om
post - hvor meget Postdk tjener på at levere din pakke fra grænsen til dit
hjem - deler Postdk med DHL, UPS, PostUK (eller hvad de hedder), eller hvor
meget "kassen" tror du postdk tjener på udenlandske forsendelser til
danmark ?


Det vil jeg forsøge at finde ud af - men først når du fortæller mig hvor jeg
har skrevet at jeg ved alt om PostDK.

Går ud fra der ikke er mere at tale om
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:



En ydelse ingen nogensinde har bedt om, og som på mystisk vis lige er steget med 100% i starten af 2008. Det er ikke andet end en pengemaskine; det her ikke en disse at gøre med på hæderligvis at opkræve told og moms.


Er det ingen der har bedt om det?????
Leif
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Og allerede fra Januar 2009 stiger det igen..


Hvad sætter PestDK gebyret op til denne gang? Det er i øvrigt næsten umuligt at finde dette gebyr på deres hjemmeside hvilket må det være det endegyldige bevis for at der er tale om afpresning og bondefangeri fra PostDK's side.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:



En ydelse ingen nogensinde har bedt om, og som på mystisk vis lige er steget med 100% i starten af 2008. Det er ikke andet end en pengemaskine; det her ikke en disse at gøre med på hæderligvis at opkræve told og moms.


Er det ingen der har bedt om det?????
Leif


Jeg tror Naiera mener at han godt selv kan beregne 25% af varens pris og foretage den fornødne indbetaling til SKAT, hvis det skal være...

Sidst jeg betalte restskat eller moms i Føtex kom der heller ikke et ekstragebyr oven i beløbet.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Hvad sætter PestDK gebyret op til denne gang? Det er i øvrigt
næsten umuligt at finde dette gebyr på deres hjemmeside hvilket må det
være det endegyldige bevis for at der er tale om afpresning og bondefangeri
fra PostDK's side.[/QUOTE]

Jeg mener, at have læst det skulle være 155,- efter nytår.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu