recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Told på varer fra uk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Told på varer fra uk

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Told på varer fra uk
    Sendt: 05-December-2021 kl. 21:10
Hejsa min mor overvejer at købe en garmin g80 (golf gps) i England på en webshop - da den er 1.000kr billigere end i dk - men tror den er produceret i Taiwan og da den nok koster omkring 2500- kommer der så ikke 25 procent moms oven i hatten ?

Vil i ikke tro det ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 21:17
Here we go again.

Moms + toldgebyr + et gebyr når det ikke er engelsk produceret.


Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 21:19
sorry.   Havde ikke set den var debatteret mange gange før
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 21:26
Det okay.

Det er blevet bøvlet og dyrt, at handle online med UK efter brexit.

Der er noget med amazon, men der er jeg dig svar skyldig.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 21:39
Måske lige så billig i Tyskland, Alternate eller Amazon.de.



Redigeret af Munch - 05-December-2021 kl. 21:41
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 21:49
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 07:56
nogle af de engelske webshops betaler moms og told, check med dem, og check så også lige trust pilot.

Det er ikke udsædvanligt at spare +40% på golfudstyr i UK, grunden til det er at priserne på golfudstyr er hårdt kontrolleret af leverandørene i DK

2.500 lyder billigt, fandt den her hos en seriøs forhandler, til kr. 3.000: https://www.snaintongolf.co.uk/golf-accessories/accessories-by-type/gps-and-rangefinders?manufacturer=21696

EU SHIPPING UPDATE: The relationship between the UK and the EU has changed but we haven't!! You pay the price on our website and we do the rest. We pay your duties and VAT in your country for you, to make the delivery of your parcel as easy as it was before.


Men måske du kan handler dig ned i nærheden af det beløb i DK

Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 08:33
hej igen.  

Det firma jeg fandt skriver således i et svar til mig

We cover all the import costs so you do not need to pay anything extra on the order.

If you would like me to process an order for you with this guarantee then please do not hesitate to contact me.

Best regards,


Det var så 2900


LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2021 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Here we go again.

Moms + toldgebyr + et gebyr når det ikke er engelsk produceret.




Det er jo så ikke helt korrekt, der er da masser af forhandlere som sørger for moms/told betalingen gebyrfrit.
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 16:02
Kender det kun fra henkoldsvis told og skats egen hjemmeside og så den skinbarlige sandhed, da jeg købte lidt fra en udmærket butik, som havde det jeg lige manglede.

Men hvis du har anden erfaring og viden derom, så del den endelig med os andre. Det sker til stadighed, at jeg fravælger køb fra UK pga. af de ekstra omk.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Kender det kun fra henkoldsvis told og skats egen hjemmeside

Told og Skat er nedlagt for mere end 16 år sidenWink.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Kender det kun fra henkoldsvis told og skats egen hjemmeside og så den skinbarlige sandhed, da jeg købte lidt fra en udmærket butik, som havde det jeg lige manglede.

Men hvis du har anden erfaring og viden derom, så del den endelig med os andre. Det sker til stadighed, at jeg fravælger køb fra UK pga. af de ekstra omk.


Der er nævnt to eksempler alene i denne tråd.

Det er jo ikke, at der ikke er moms og evt. told på varen, men at forhandlere håndterer det og evt. betaler det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu